אניה (אנסטסיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנסטסיה רומנוב
Anastasia Romanov
יוצרים דון בלות' עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות קירסטן דנסט, מג ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב מג ראיין (דיבור)
ליז קלאוואי (שירה)
קירסטן דנסט (ילדה; דיבור)
לייסי שאבר (ילדה; שירה)
דיבוב בשפה העברית לימור שפירא
אנה שפיץ (ילדה)
מידע
גזע אדם
מין נקבה
אזרחות האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנסטסיה ניקולאייבנה, הדוכסית הגדולה, המכונה גם אניה, היא דמות בדיונית מסרט ההנפשה "אנסטסיה", המהווה גרסה בדיונית של אנסטסיה ניקולאייבנה, הנסיכה הגדולה של רוסיה. היא הנסיכה הגדולה של רוסיה, והיא אחת משתי בנות המשפחה היחידות ששרדו מבין משפחת המלוכה הרוסית.

אניה הופיע לראשונה בסרט כנערה מבית יתומים הלוקה בשכחון ובעלת זיכרון מעורפל אודות חייה המוקדמים, היא מחפשת פרטים אודות עברה. בסנקט פטרבורג היא פוגשת בדמיטרי וולדימיר הבאים לגרום להעמיד פנים שהיא הנסיכה אנסטסיה, זאת מאחר שסבתה הקיסרית מארי מבטיחה להעניק גמול כספי למי שייצא את נכדתה ויביא לאיחוד המשפחתי, אך דמיטרי וולדימיר לא מודעים לכך שאניה היא למעשה אנסטסיה האמיתית.

אניה היא בעלת גזרת גוף רזה ודקה, שיער בגוון ערמוני (חום-ג'ינג'י) ועיניים כחולות. בתחילת הסרט היא לבושה בטוניקה צהובה עם מעיל ירוק, כשהיא נוסעת לפריז היא לבושה בשמלה כחולה עם שרוולים קצרים שניתנה לה על ידי דמיטרי, אחרי שהיא לובשת מספר תלבושות בסגנון פלאפר, במפגש בין אניה לסבתה הקיסרית היא לובשת שמלת ערב בגוון כחול כהה עם תסרוקת שהשיער מורם[1]. בסוף הסרט כשמתגלה שהיא אכן הנסיכה אנסטסיה היא לובשת שמלה בצבע זהב עם קוקושניק על ראשה.

במחזמר אנסטסיה שהועלה בברודוויי היא מגולמת על ידי כריסטי אלטומייר[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אניה בוויקישיתוף
  • Anastasia (character), Don Bluth Wiki (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lindsay Christians | The Capital Times, 'Anastasia' costume designer Linda Cho tells the story in gowns and crowns, madison.com (באנגלית)
  2. ^ Brantley, Ben (2017-04-25). "Review: 'Anastasia,' a Russian Princess With an Identity Crisis (Published 2017)". The New York Times (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-01-15.