אנה קוקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה קוקן
Änne Koken
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 במאי 1885
הנובר, הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 באפריל 1919 (בגיל 33)
הנובר, הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פרסומת ל- "Kammgarnspinnerei Hampe" [1], מתוך ה- Illustrirte Zeitung

אנה קוקן (באנגלית: Änne Koken;‏ 28 במאי 1885, הנובר19 באפריל 1919, הנובר) הייתה אמנית גרמניה. בנוסף לנופים וציור חפצים דוממים, היא עיצבה ויטראז'ים, בגדים וכריכות ספרים דקורטיביות. היא עבדה גם כאמנית בחברות מסחריות, בעיקר בחברות באלסן ו- Günther Wagner (חברת תרופות, כיום חטיבה ב- Pelikan AG )[2].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה היה הצייר והחרט, גוסטב קוקן. היא לקחה ככל הנראה את שיעורי האמנות הראשונים שלה מאביה, ואז למדה ב"בית הספר לציור ואמנות דקורטיבית" במינכן אצל הנס אדוארד פון ברפלש-ולנדס, בתקופה שאמנות בפרסום בפועל הייתה עדיין רעיון חדש[3].

בשנת 1909 עיצבה את הסימן המסחרי של לובסטר עבור חברת מזון, "אפל פיינקוסט", אשר עבר עיבוד מודרני והוא עדיין בשימוש כיום. שנה לאחר מכן היא פתחה סטודיו משלה בהנובר. בשנת 1911 היא הייתה חברה בוועד המייעץ האמנותי של חברת באלסן ועיצבה סמל החברה. במהלך השנים הבאות היא סייעה לחברה לבסס את תדמיתה. היא עבדה אצלם עד מותה. לאחר 1912 עיצבה בגדים, כובעים ופריטי טקסטיל שהופיעו במגזין "Neue Frauenkleidung und Frauenkultur", שיצא לאור עד שנות השלושים של המאה העשרים.

בשנת 1913, פורסם מאמר מרכזי עליה ב-"Das Plakat", מגזין אמנות המוקדש להדפסת פוסטרים. בשנת 1914 הוצגו עבודותיה בתערוכות של אמנות, כולל זו בורקבונד היא גם נבחרה לחברת דירקטוריון מוזיאון אוגוסט קסטנר. בשנת 1918 היא השתתפה בתערוכה הראשונה של ה- "Vereins für Deutsche Frauenkleidung und Kultur" (האגודה לבגדי נשים ותרבות גרמנית). קוקן פעלה למען זכויות נשים.

בשנת 1919 היא נפטרה מדלקת ריאות. שבועיים לאחר שילדה את בתה.

לובסטר אפל פיינקוסט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנה קוקן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Article on the "Kammgarnspinnerei Hampe" @ Helmstedt Wiki.
  2. ^ Hugo Thielen: Koken, (1) Änne in: Stadtlexikon Hannover, pg.362
  3. ^ Kaiserkern, Babette: Änne Koken – Einführung in Leben und Werk (Exhibition catalog) 2007. Historisches Museum Hannover.