אנדריי קוז'ינוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדריי קוז'ינוב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 בדצמבר 1979 (בן 44)
קאזאן, הרפובליקה הסובייטית הפדרטיבית הסוציאליסטית הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
מפלגה תל"ם
סיעה כחול לבן, יש עתיד – תל"ם
חבר הכנסת
16 במרץ 20206 באפריל 2021
(שנה)
כנסות ה־23
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדריי קוז'ינוב (נולד ב-28 בדצמבר 1979) הוא פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת תל"ם בסיעת יש עתיד – תל"ם. קודם לכן היה עיתונאי וחוקר בממרי, אשר שימש ככתב הצבאי של ערוץ 9 ושימש כשליח הערוץ לאוקראינה בתקופת הקרבות בחצי האי קרים עם רוסיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוז'ינוב נולד בקאזאן, רוסיה הסובייטית שבברית המועצות דאז. עלה לישראל בשנת 1997. שירת ביחידת דובר צה"ל, שם שימש כראש דסק התקשורת הרוסית.

הוא בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותואר שני במדעי החברה מהאוניברסיטה העברית. משמש כחוקר בממרי (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון).

במהלך הבחירות לכנסת ה-23 שימש כדובר "כחול לבן" לציבור הרוסי.[1] בבחירות אלה נכנס לראשונה לכנסת, כשהוצב במקום 33, במקומו של גדי יברקן שהודח עקב מעבר לליכוד.[2]

במהלך כהונתו בכנסת ה-23 היה חבר בשלוש וועדות: ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ועדת המדע והטכנולוגיה ובוועדה המשותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לדיון בהצעת חוק קליטת חיילים משוחררים.

קוז'ינוב הגיש כ-45 הצעות חוק פרטיות, מהן כ-37 הוסרו טרם הדיון המוקדם ו-8 נדחו לאחר דיון מוקדם. בנוסף היה שותף להצעה אחת לפיזור הכנסת יחד עם כ-18 חברי כנסת נוספים מהמפלגות יש עתיד – תל"ם ומרצ שעברה בקריאה ראשונה.[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוז'ינוב נשוי ואב לשלושה ומתגורר בפתח תקווה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא חברי הכנסת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.