אנדרו פוזדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדרו פוזדר
Andrew Puzder
לידה 11 ביולי 1950 (בן 73)
קליבלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תפקיד מנהל כללי עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג דיאנה דשר (1987–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
andy.puzder.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדרו פרנקלין "אנדי" פוזדר (נולד ב-11 ביולי 1950) הוא איש עסקים אמריקאי. מאז שנת 2000 הוא משמש כיו"ר ומנכ"ל חברת CKE המפעילה מספר רשתות מזון מהיר בארצות הברית. ב-1978 סיים תואר JD במשפטים מאוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, במהלך הלימודים שימש סגן עורך מגזין הביקורת המשפטית של האוניברסיטה. במהלך שנות ה-80 נחשב פוזדר לאחד ממובילי המאבק נגד זכות ההפלה במדינת מיזורי.

לחברת CKE שהוא מנהל 3700 סניפי מזון מהיר בארצות הברית ו-40 במדינות נוספות, והיא מעסיקה כ-75 אלף עובדים. החברה שילמה במהלך כהונתו מיליונים לעובדים בגין הפרת זכויותיהם החוקיות[1], וספגה ביקורת גם בגין פרסומות סקסיסטיות[2]. כמו כן התבטא כנגד העלאת שכר המינימום[3].

פוזדר היה תורם מרכזי לקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, וריכז גם את גיוס התרומות לקמפיין באזור קליפורניה[4].

פודזר נישא לליסה הנינג בשנת 1973 והתגרש ממנה בשנת 1987, לשניהם שני ילדים. ב-1987 נישא בשנית עם דיאנה ל. דשר. כיום יש לו שישה ילדים. הוא מתגורר עם רעייתו בפרנקלין שבטנסי. פוזדר מתואר כנוצרי קתולי אדוק.

לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית שנערכו ב-2016 הוא מינה את פוזדר למזכיר העבודה בממשלו[5]. ב-15 בפברואר 2017 ויתר פוזדר על המינוי לנוכח קשיים באישורו בסנאט[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנדרו פוזדר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.