אמארי ואחוות הלילה (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אמארי ואחוות הלילהאנגלית: Amari And The Night Brothers) הוא ספר פנטזיה לילדים שנכתב על ידי ב"ב אלסטון, ויצא לאור בישראל בנובמבר 2022. הוא יצא בישראל בהוצאת כתר. עלילת הספר עוסקת בעיקר בנערה אמארי פיטרס אשר מגלה עולם סודי של על טבעי, ומצטרפת איליו במטרה להציל את אחיה שנעלם. לספר יצא המשך במאי 2023. את שני הספרים תרגמה מאנגלית יעל אכמון. הספר זכה לביקורות טובות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מספר על נערה צעירה הסובלת מביריונות בשם אמארי פיטרס. לאחר שאחיה נעלם וכולם מאבדים תקווה לשובו, אמארי מקבלת זימון למחלקת החקירות העל טבעיות. היא מגלה שיצורים אגדיים, כמו המפלצת מלוך נס, הקראקן, ועוד יצורים על טבעיים אחרים אמיתיים.

היא פוגשת ומתיידת עם נערה אחרת בשם אלזי רודריגז, ילדה גאונה וממציאה ששיכת לגזע העתיק שכמעט נכחד "אנשי הדרקון", דרקונים שהיו מסוגלים להפוך לאנושיים ולהפך. במהלך טקס הקבלה ללשכה, כל מועמד מקבל כח על. אלזי הופכת לגאונת על, ואילו מתברר שהכישרון של אמארי הוא לא חוקי: היא הופכת לקוסמת, למרות שהקסם הוצא מהחוק לפני שנים רבות בגלל אחוות הלילה, שניסו וכמעט הצליחו לכבוש את העולם העל טבעי.

אמארי עוברת את המבחנים בהצלחה ובעזרת דילן, חבר חדש שהוא קוסם סודי, הם מתחילים לנהל חקירה לגבי היעלמותו של אחיה ובמקביל דילן מלמד את אמארי קסם אשליות. הלשכה מתמודדת עם התקפות מצד השוליה של מורו, קוסם חזק ועתיק שהקים את אחוות הלילה. למרות שמורו כלוא, הוא אכשיהו מצליח לתקוף אותם. אמארי מגלה בעזרת רוח רפאים של קוסמת שהאדם שכלוא הוא בעצם השוליה של מורו, ושמורו חופשי. היא יחד עם חבריה מנסים להתעמת איתו במטרה לעצור את תוכניתו המרושעת ולהציל את אחיה של אמארי. כשאמארי מגיעה לעצור אותו היא מגלה שדילן, החבר שלה, עבד בשביל מורו ותכנן את הכל. דילן הורג את מורו ולוקח את הקסם שלו, ואז אמארי מביסה את דילן בכישוף ענק.

לאחר מכן, אחיה מאושפז עקב כישוף רשע של דילן ומורו אך הוא בחיים. אמארי מתקבלת ללשכה לחקירות על טבעיות, והכל מסתדר. אלא שדילן עדיין חופשי, ואחיה מתנדנד בין חיים ומוות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמארי: גיבורת הספר. היא קוסמת אשליות וניחנת בתבונה ובאומץ. חברה של אלזי. שייכת ללשכה לחקירות על טבעיות.
  • אלזי:חברתה הטובה של אמארי. ממציאה גאונה. שייכת ללשכה לחקירות על טבעיות.
  • דילן: האנטיגונסט הראשי. הוא קוסם חזק ורשע. התיידד בהתחלה עם אמארי, אך התגלה כרשע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]