אל (אלברט) טננבאום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל טננבאום
Al Tannenbaum
אל טננבאום ואלי זיו
אל טננבאום ואלי זיו
לידה 13 ביולי 1953 (בן 70) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלברט (אל) טננבאום (נולד ב-13 ביולי 1953) הוא טניסאי, שחקן סופטבול, מאמן ואיש חינוך ישראלי. היה ממקימי המרכז לטניס בישראל - ערד ומנהלו הראשון.

המרכז לטניס בערד[עריכת קוד מקור | עריכה]

טננבאום גדל בפילדלפיה, ארצות הברית, שם עשה תואר ראשון בניהול מרכזי פנאי וקהילה עם התמחות בתחום הספורט. ב-1978 עלה לישראל והתגורר במכון ווג'ס בערד, שבו למד עברית. מפגש מקרי עם חברו, הרולד לנדסברג, ממייסדי המרכז לטניס בישראל, עורר בו את הרעיון להקים מרכז טניס גם בערד, מתוך הבנה, כי יוכל לשלב בין אהבתו לטניס ובין הרצון ליצור שינוי חברתי אמיתי ולהקנות לילדים כלים וערכים שיעזרו להם לעצב את עתידם לטובה.

בדף ההסבר על זכייתו בפרס "יקיר הרשות" 2017, הוא מצוטט כך:

חשוב לי שבני הנוער יבינו, שהדבר החשוב בחיים אינו הניצחון או ההפסד, אלא המשחק עצמו. המאמצים של כל השחקנים יחד, בשיתוף פעולה, הם המביאים להישגים והם הזכייה הקבועה, לא הניצחון שמושג לפעמים. כן חשוב שידעו, כי האדם בוחר בדרכו בחיים ומגייס לעזרתו את הכוח הגדול ביותר בעולם – כוח הלב.

רשימת מקבלי אות יקיר הרשות - עולים ומגשימים 2017

בשנת הגעתו לערד, היה בעיר מגרש טניס אחד, שם פגש כמה מחובבי המשחק, וביניהם גם אלי זיו, עורך העיתון המקומי "כידוד" ומאמן טניס בעצמו, שהתלהב מהרעיון וסייע לטננבאום בהגשמתו. בהמשך, הוא נפגש עם ראש המועצה בערד, אברהם (בייגה) שוחט, שפעל להקצאת שטח מתאים לבניית המרכז באזור הספורט העירוני, וכן עם איאן פרומן, מנכ"ל המרכז לטניס בישראל. בין השאר, הסכים לנהל את המקום החדש ללא תשלום בשנה הראשונה, ובלבד שיתחיל לפעול.

המרכז הוקם ב-1979. טננבאום, שניהל אותו במשך כשלושה עשורים, הפך את הטניס לספורט פופולרי בעיר: עד היום התאמנו ושיחקו במרכז אלפי ילדים. בין בוגריו המפורסמים: גילת ברזילי, אביחי צהלה ושירי זלוטיקמן, אשתו של אנדי רם. בקרב תושבי העיר דבק בטננבאום השם "מר טניס".

לאחר שפרש מניהול המרכז, הפך למורה בבתי ספר בערד וביישובי הסביבה, שבהם הוא מלמד תוכנית מיוחדת של לימודי בייסבול.

סופטבול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1980, הקים טננבאום קבוצת סופטבול מקומית, שהשתתפה בליגת הסופטבול הישראלית, שהוקמה באותן שנים. הקבוצה שיחקה במשך כ-20 שנה, וב-1983, זכתה באליפות. ב-1985, זומן טננבאום לנבחרת ישראל בסופטבול, שהשתתפה במשחקי המכביה ה-12. הוא שיחק בתפקיד המוסר (פיצ'ר) והפגין רמה מקצועית גבוהה.

יקיר הרשות 2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2017, אחרי עשרות שנים של השקעה בספורט ובחינוך בערד, קיבל טננבאום את אות "יקיר הרשות – עולים ומגשימים" מטעם משרד החינוך[1]. הפרס הוענק באותה השנה, כחלק מחגיגות 70 שנה לישראל, לאזרחים שעלו ארצה ותרמו משמעותית למען הקהילה.

אל טננבאום מקבל את פרס יקיר הרשות, דצמבר 2017

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אל טננבאום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]