אל לוסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל לוסון
Al Lawson
דיוקנו הרשמי של לוסון בקונגרס, 2017
דיוקנו הרשמי של לוסון בקונגרס, 2017
דיוקנו הרשמי של לוסון בקונגרס, 2017
לידה 23 בספטמבר 1948 (בן 75)
מידוויי, פלורידה, ארצות הברית
שם מלא אלפרד ג'יימס לוסון הבן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של פלורידה
אוניברסיטת פלורידה A&M
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת אוונגליזם אפיסקופלי[1]
www.allawson.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של פלורידה
3 בינואר 20173 בינואר 2023
(6 שנים)
→ קורני בראון

אלפרד ג'יימס לוסון הבןאנגלית: .Alfred James Lawson Jr; נולד ב-23 בספטמבר 1948) הוא פוליטיקאי אמריקאי, שכיהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס החמישי של מדינת פלורידה. לוסון, חבר המפלגה הדמוקרטית, נבחר לראשונה בבחירות 2016. מחוז הקונגרס אותו ייצג שוכן לאורך גבולה של פלורידה עם ג'ורג'יה, הכולל אזורים בעלי רוב אוכלוסייה אפרו-אמריקאית בין טלהסי לג'קסונוויל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוסון נולד במידוויי שבצפון פלורידה, ולמד בתיכון "הוואנה נורת'סייד" שם היה אתלט בולט בכדורסל. בהמשך הפך לכדורסלן באוניברסיטה החקלאית והמכנית של פלורידה (FAMU), שם קיבל השלים לימודי תואר ראשון במדע המדינה. לאחר תקופה קצרה כשחקן כדורסל מקצועי בקבוצות אטלנטה הוקס ואינדיאנה פייסרס, שב לוסון לטלהסי ועבד באוניברסיטת המדינה של פלורידה כעוזר מאמן לכדורסל. במסגרת תפקיד זה סייע בהעפלת קבוצת הכדורסל של מכללת סמינול לשמינייה העילית של התאחדות ספורט הקולג'ים הלאומי. באותה האוניברסיטה אף קיבל תואר שני במנהל ציבורי.

ב-7 בנובמבר 1982 החל את כהונתו כחבר בית הנבחרים של מדינת פלורידה מטעם מחוז הבחירה התשיעי. הוא מילא תפקיד זה עד שנת 2002, אז נבחר לסנאט המדינתי. שם ייצג בשנים 2000–2002 אז המחוז השלישי, ובשנים 2002–2010 אז המחוז השישי. בשנת 2010 התמודד אל בית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השני של פלורידה, וניצב בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית מול נציג המחוז המכהן אלן בויד. לוסון הפסיד לו, ולא נבחר למועמד המפלגה. אחר כך, ביום הבחירות הכלליות, הפסיד בויד לסטיב סאות'רלנד שנבחר בפער של כ-12 אחוזים. בבחירות 2012 התמודד שוב לבית הנבחרים במחוז הקונגרס השני, וזכה במועמדות הדמוקרטית במהלך הבחירות המקדימות. עם זאת, בבחירות הכלליות הפסיד לנציג המחוז המכהן סאות'רלנד לאחר שגרף 47.2% מקולות הבוחרים.

בבחירות 2016 נטרפו הקלפים. תביעה נגד מפת מחוזות הקונגרס בפלורידה שינתה באופן קיצוני את מחוז הקונגרס החמישי מבחינה דמוגרפית. מאז תחילת המאה ה-21, כיסה המחוז את מרבית האזורים בין ג'קסונוויל לאורלנדו, שהיו בעלי אוכלוסייה אפרו-אמריקאית. המפה החדשה, לעומת זאת, מיקמה את המחוז ממזרח למערב על פני שמונה ממחוזות פלורידה, כולם או חלקם מטלהסי למרכז העיר ג'קסונוויל. המחוז ששורטט מחדש כלל את ביתו של לוסון בטלהסי, ולכן הכריז לוסון ב-15 בדצמבר 2015 כי יתמודד בפעם השלישית אל בית הנבחרים, הפעם במחוז הקונגרס החמישי. הוא קרא תיגר על נציגת המחוז המכהנת קורני בראון, שכיהנה מאז 1993, וניצח אותה לאחר שהואשמה בשחיתות ובפשעים פדרליים[2]. לאחר מכן נבחר אל הקונגרס ה-115 של ארצות הברית.

ב-3 בינואר 2017 לוסון הושבע לתפקידו. לאחר הטבח בתיכון דאגלס, הביע לוסון תסכול מחוסר הפעולה בנושא בקרת נשק והטיל את האשמה על ארגוני השדלנות הפועלים למען התיקון השני לחוקת ארצות הברית, ודגל בהגבלות על נשיאת כלי נשק וערכית בדיקות רקע לכל המבקשים לרכוש כלי ירייה. לוסון נמנה בין חמשת הדמוקרטים בבית הנבחרים שהצביעו בעד המשך מכירת הנשק לערב הסעודית בידי ארצות הברית, תוך תמיכה במבצע סופה נחרצת[3].

בבחירות 2022 הפסיד בבחירות הכלליות למועמד המפלגה הרפובליקנית וחבר הקונגרס המכהן ניל דאן, ששניהם התמודדו באותו מחוז בשל איחוד מחוזות הבחירה בפלורידה. כהונתו של לוסון בקונגרס תמה בראשית ינואר 2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אל לוסון בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של אל לוסון בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ אלנה שניידר, Rep. Corrine Brown loses primary, באתר פוליטיקו, 30 באוגוסט 2016 (באנגלית)
  3. ^ מאט פולר ואכבר שאהיד אחמד, 5 Democrats Bail Out Paul Ryan And Protect Saudi Arabia, באתר הפינגטון פוסט, 12 בדצמבר 2018 (באנגלית)