אלעד אדרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלעד אדרי
לידה 17 בנובמבר 1980 (בן 43)
י' בכסלו ה'תשמ"א
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות מ-1999
דרגה אלוף-משנה אלוף-משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אלוף-משנה אלעד אדרי בטקס חילופי מפקדי חטיבת החילוץ

אלעד אדרי (נולד ב-17 בנובמבר 1980) הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף-משנה המשמש כמפקד חטיבת החילוץ וההדרכה[1]. קודם לכן שימש כמפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף[2][3].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדרי נולד בשנת 1980 לאילנה וסימון אדרי, הבכור מבין 3 אחים. גדל בראשון לציון ובהמשך בבית דגן. בשנת 1999 התגייס לצה"ל לחטיבת הצנחנים עבר הכשרה כלוחם בגדוד 101. בהמשך עשה שורה של תפקידי פיקוד והדרכה בחטיבת הצנחנים ובבית הספר למכי"ם של חיל הרגלים. המרכזיים בהם היו מפקד פלוגה בקורס מכי"ם, מפקד פלוגת החוד של גדוד 890 וסמג"ד בקורס מכי"ם.

בשנת 2013 יצא ללימודים במסגרת המכללה לפיקוד ומטה של צה"ל ועם סיום ההכשרה עבר לפיקוד העורף. בפיקוד העורף התמנה בשנת 2014 לקצין האג"ם של הנפה הסדירה לבניין הכוח. בתפקידו זה השתתף במשלחת צה"ל לרעידת האדמה לנפאל. בין השנים 20152017 שירת כמפקד גדוד קדם בחטיבת החילוץ וההדרכה. בתקופתו כמג"ד הוביל את גדוד קדם באירועי 'גודל השעה' ביהודה ושומרון. בין השנים 2017–2020 שירת כמפקד בית הספר לפיקוד ולמקצועות העורף. בתפקידו זה השתתף במשלחת צה"ל לרעידת האדמה במקסיקו כסגן המפקד. בין השנים 2020–2022 שירת כמפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף. תקופה זו אופיינה בעיקר במאבק בנגיף הקורונה אותו הוביל פיקוד העורף. במאי 2022 נכנס לתפקידו כמפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף. בחודש פברואר 2023 פיקד על משלחת צה"ל לרעידת האדמה בטורקיה במסגרת מבצע ענפי זית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדרי בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מהאוניברסיטה העברית במסגרת המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה ותואר שני במנהל ציבורי וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה.

במרץ 2022 הוציא אדרי ספר בשם "חיים מבין ההריסות" אשר במרכזו עדויות ממשלחות חילוץ מהעבר, מטרת הספר היא שילוב בין הנצחת מורשתם ופועלם של המחלצים לצד לימוד ושיתוף הניסיון הרב עם גופים שונים בפיקוד העורף ומחוץ לו שעוברים הכשרת חילוץ[4].

ביולי 2022 הוציא אדרי יחד עם שותפתו טל לוי דיאמנשטיין את הספר "אחרי ששקע האבק". בספר זה הביאו השניים את סיפורם מתוך מבצע 'יד לאחים' - משלחת צה"ל לאסון קריסת הבניין במיאמי ביוני 2021. הספר מתאר את פעילותם של השניים במהלך המבצע, את חוויותיהם ואת פועלם במוקדים השונים בעיר מיאמי שבארצות הברית.

אדרי כתב ופרסם בכתב העת מערכות שישה מאמרים בנושאים שונים.

אדרי גרוש ואב לילד מתגורר בכפר יונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלעד אדרי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]