אלנה יונצ'בה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלנה יונצ'בה
Елена Николова Йончева
לידה 27 במאי 1964 (בת 59)
סופיה, הרפובליקה העממית של בולגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה בולגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד
  • חברת הפרלמנט האירופי (2 ביולי 2019)
  • חבר האספה הלאומית של בולגריה (19 באפריל 201721 ביוני 2019) עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הסוציאליסטית הבולגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלנה יונצ'בה (בולגרית: Елена Николова Йончева; ‏ נולדה ב-27 במאי 1964, סופיה) היא עיתונאית ופוליטיקאית בולגרית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלנה יונצ'בה נולדה בסופיה. לאחר סיום בית הספר היא למדה באוניברסיטת מוסקבה.

בחזרתה לבולגריה היא התחילה בקריירה עיתונאית. בשנים 19942009 היו לה קשרים עם סרגיי סטאנישב שאותו הכירה עוד בתקופת הלימודים במוסקבה.

יונצ'בה הכינה כתבות מאזורי סכסוך רבים לרבות קוסובו, ישראל, סומליה, אפגניסטן ועוד. בשנת 2003 בעיראק היא נעצרה על ידי מורדים חמושים ושוחררה רק בהתרבות השלטונות[1]. בשנת 2013 היא נפצעה במהלך מהומות בטורקיה.

יונצ'בה עשתה סרט תעודה על תחנת מחקר בולגרית באנטארקטיקה ועל קהילה של צוענים בבולגריה. בשנת 2008 היא השתתפה בתוכנית טלוויזיה "רוקדים עם כוכבים" בטלוויזיה הבולגרית. החל באוקטובר 2013 היא הנחה תוכנית "The Original" בערוץ TV7. באותה תקופה היא הייתה בצוות הפקה של סרט "The Border" על הגבול הדרומי של בולגריה ותנועת מהגרים לא-חוקיים דרכו. יונצ'בה עשתה סדרת סרטים על אירועי יורומאידאן באוקראינה והשלכותיו. בשנת 2015 פטרו פורושנקו אסר עליה להגיע לאוקראינה. בעקבות הלחץ הבין-לאומי איסור זה בוטל. בסך כל לזכותה כ-25 סרטי תעודה.

בשנת 2015 יונצ'בה הייתה בצוות שקידם בחירת רומן ראדב לנשיא המדינה. בעקבות בחירתו היא קיבלה משרה בסגל הנשיא. בשנת 2017 יונצ'בה נבחרה לפרלמנט הבולגרי. בהיותה בפרלמנט היא חשפה מספר פרשיות שחיתות שלטונית שבוצעו על ידי נציגי המפלגה השולטת שהיא הייתה חברה בה. בין הפוליטיקאים שנפגעו היה בויקו בוריסוב שכיהן בתפקיד ראש הממשלה. הוא הגיש נגדה תביעה. לאחר מספר דיונים משפטיים יונצ'בה זכתה ובוריסוב חויב לשלם קנס. החל משנת 2019 היא חברה בפרלמנט האירופי. היא חברה בוועדת ביטחון והגנה של המוסד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלנה יונצ'בה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]