אלכסנדר ספסיבצב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
אלכסנדר ספסיבצב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1 במרץ 1970 (בן 54)
נובוקוזנצק, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מאי 1991 – אוקטובר 1996 (כ־5 שנים ו־22 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכסנדר ניקולייביץ' ספסיבצברוסית: Александр Николаевич Спесивцев; נולד ב-1 במרץ 1970) הוא רוצח סדרתי פדופיל, סדיסט וקניבל רוסי. מחודש פברואר 1991 ועד ספטמבר 1996, אנס, עינה, הרג ואכל נשים וילדים. הואשם תחילה ב-19 מקרי רצח, אך מתוכם הוכחו ארבעה מקרים. מספרם המדויק של קורבנותיו אינו ידוע, אך על פי הערכות מסוימות עשוי להגיע עד 82 בני אדם. הפשעים בוצעו בביתו של ספסיבצב, בעיר הולדתו נובוקוזנצק, בסיועה של אמו ובנוכחותה של אחותו.

הפשעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1991 פגש ספסיבצב ילדה בשם יבגניה גוסלניקובה. הוא התיידד עמה, אך בשלב מסוים הוא הכה אותה והיא החליטה לנתק את היחסים עמו. ספסיבצב נעל את הילדה בדירתו ועינה אותה באכזריות במשך חודש עד למותה. סיבת המוות הרשמית הייתה אלח דם. כל גופה של הילדה היה מכוסה מורסות, מה שהקשה על הרופאים לקבוע את סיבת המוות האמיתית.

הרופאים המליצו כי על ספסיבצב לקבל טיפול פסיכיאטרי, ובשנת 1992, על פי החלטת בית הדין של נובוקוזנסק, הוא נשלח למרפאה הפסיכיאטרית עם אבחנה של סכיזופרניה. לאחר 3 שנים שוחרר ספסיבצב עם סימני הפוגה מבית החולים. לא נרשמו הערות לגבי שחרורו, ורשויות אכיפת החוק סברו שהוא נמצא במרפאה.

הקורבן הראשון שלו לאחר השחרור מבית חולים פסיכיאטרי הייתה ילדה צעירה בשם ליודמילה. ספסיבצב, שניסה להסתיר את עקבות הפשע, פירק את גופתה, ואמו קברה את השרידים בשממה.

על פי כתב האישום, מאפריל עד אוגוסט 1996, הרג ספסיבצב 15 אנשים נוספים בדירתו. שכנה, פנסיונרית בשם לידיה, הזמינה את המשטרה בתחילת הקיץ כשהיא מתלוננת על ריח גופה ומוזיקה קולנית מחרישת אוזניים מדירתו של ספסיבצב. היא דחקה לבדוק אותו, אך איש לא הגיע.

את שלושת הקורבנות האחרונים שנרצחו ב-24 בספטמבר 1996, פיתתה אמו של ספסיבצב לדירת בנה בבקשה של עזרה בפתיחת הדלת. ספסיבצב הרג מיד את נסטיה בת ה-13, שניסתה להכות אותו כדי להציל את עצמה. את שני האחרים הוא החזיק במשך כחודש באזיקים, התעלל בכל דרך, עינה, אנס ואילץ אותן לחתוך את גופת חברתן ולאכול את שרידיה. כל הזמן הזה אמו ואחותו הגיעו לעיתים קרובות לדירה, ראו מה קורה, אך לא עשו דבר. ואז הוא הרג באכזריות את ג'ניה בת ה-13. הוא גרם לקורבן האחרון, אוליה בת ה-15, לפרק את הגופה ולאכול מרק מהבשר של חברתה. הכלבה של ספסיבצב כרסמה את עצמות חברתה לעיניה.

תפסו את ספסיבצב במקרה: במהלך מעקף מתוכנן לצורך מניעה לפני עונת החימום בחורף, צוות אינסטלטורים דפק בדירת הרוצח. הוא סירב להכניס אותם, וציין את העובדה שהוא כלוא בגלל ההפרעה הנפשית שלו. אינסטלטורים הזעיקו את שוטר המחוז שפרץ את הדלת. באמבטיה מצאו החוקרים את פלג גופה של הילדה ללא זרועות ורגליים, וראש וחזה כרות הוצאו מהפח. ספסיבצב עצמו הצליח להימלט מגג הבניין, אך כעבור יומיים הוא נעצר בכניסה לבניין ביתו.

לאחר ששוחררה מהשבי, הצליחה אוליה בת ה-15, שנלקחה על ידי הרוצח כבת ערובה, למסור עדויות מפורטות נגדו לפני שנפטרה כעבור שלושה ימים בבית החולים[1].

המשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997, נידון ספסיבצב לעשר שנות מאסר, על רצח של שלוש הבנות.

בשנת 1998 החל דיון מחודש של המקרה וספסיבצב הוכר כחולה נפש ונשלח לאישפוז בכפיה.[2].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]