אליעזר ביננפלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליעזר ביננפלד
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 11 בנובמבר 1936
י"ט בניסן ה'תרצ"ו
תל אביב, פלשתינה (א"י)
פטירה 2017 (בגיל 80 בערך)
ט"ז בחשוון ה'תשע"ז
בני דרום
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום קבורה בני דרום-ניר גלים
עיסוק מורה, כלכלן, גזבר, מנהל
בת זוג הדסה
ראש המועצה האזורית חבל יבנה ה־5
19942013
(כ־19 שנים)
תפקידים בולטים נוספים
  • סגן ראש המועצה האזורית חבל יבנה
  • מרכז איגוד המושבים השיתופיים
  • יועץ כלכלי לשר החינוך
  • מנהל מפעל ברזל -און
  • גזבר ורכז משק מושב בני דרום

אליעזר ביננפלד "ביני" (י"ט בניסן ה'תרצ"ו, 11 בנובמבר 1936 - ט"ז בחשוון ה'תשע"ז) היה ראש המועצה האזורית חבל יבנה מ-1994 עד 2013, במשך קרוב ל-20 שנה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בתל אביב לשלמה ומלכה ביננפלד, עולים מפולין. אמו נפטרה כשהיה כבן 16. למד בבית הספר ביל"ו ובתיכון צייטלין. לאחר גמר התיכון הצטרף לגרעין "איתנים", ובמסגרתו יצא לשנת לימודים בישיבת נתיב מאיר ובסמינר למורים מזרחי. התגייס לנח"ל ובמסגרתו היה קומונר (מרכז סניף) של בני עקיבא בבת ים. לימד בבית הספר תחכמוני בבת ים, שם למדו ילדי כפר עציון.

בשנת 1958 נישא ועבר להתגורר בבני דרום, שבאותה תקופה החל להפוך מקיבוץ דתי למושב שיתופי. בשנים הראשונות לאחר מכן לימד בבית הספר האזורי בקבוצת יבנה. בגיל 24 החל לשמש כגזבר המושב למשך כעשרים שנה. כמו כן, שימש כרכז המשק במשך כעשור, וכן ניהל את מפעל "ברזל און". השלים תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 1970 יצא עם משפחתו לשלוש שנות שליחות מטעם הסוכנות היהודית בארצות הברית, שם השלים תואר שני בכלכלה. עם שובו ארצה החל ללמד כלכלה באוניברסיטת בר-אילן. היה מרכז איגוד המושבים השיתופיים, יועץ כלכלי לשר החינוך זבולון המר וסגן ראש המועצה האזורית חבל יבנה ומחזיק תיק החינוך.

בשנת 1994 נבחר לראשות המועצה, וכיהן בתפקידו קרוב ל-20 שנה עד שנת 2013, כאשר במשך שנים אלו לא התקיימו בחירות משום שאף אדם לא הגיש מועמדות מולו. במהלך כהונתו זכה במספר פרסים למינהל תקין ממשרד הפנים.

נפטר בט"ז בחשוון ה'תשע"ז, בגיל 81, ונקבר בבית העלמין המשותף בני דרום-ניר גלים[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה נשוי להדסה לבית בן עזר-ראב, דור שביעי בארץ. לזוג שלושה ילדים. בנם הבכור הרב עמיהוד בניה הוא רב המועצה האזורית ברנר וממלא מקום רבה של גדרה. בנם השני הרב עוזי ביננפלד הוא ראש מדרשת "אורות עציון" בגבעת וושינגטון וחתנו של הרב חיים דרוקמן. בתו מלכה היא כלתו של נתן אשל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]