אליאב קול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אליאב קול (נולד ב-5 באוגוסט 1981) הוא מלחין זוכה פרס ראש הממשלה וחבר סגל בכיר בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירותיו של קול בוצעו בקונצרטים ופסטיבלים שונים בארץ וברחבי העולם (גרמניה, אוסטריה, שווייץ, ארצות הברית, ברזיל וגאורגיה) על ידי רביעיית ג'ק, אנסמבל מיתר, רביעיית מיבוס, האקדמיה של אנסמבל מודרן, רביעיית קובנה, אנסמבל הנד וורק, גלב קנסביץ', עודד גייצהלס, עינת ארונשטיין, האן צ'ן, אריקה לרו, אלכסנדר הולשוף ורבים אחרים. הוא זכה בפרסים כגון פרס אקו"ם, פרס ראש הממשלה, תחרויות הקומפוזיציה בבוכמן-מהטה, ופרס חביב הקהל בגמר תחרויות האביב.

ב-2022 קול שהה ברזידנסי בסנט אוטיליאן, מינכן, ויצירתו "שחרור" בוצעה בפסטיבל אמרסרנדה. ב-2019 נבחר קול על ידי פטר אטוווש לרזידנסי באחוזת אדנקובן, גרמניה והוא שהה שם חצי שנה. הוא השתתף בפרויקט תדרים של אנסמבל מיתר (2014-2016) וקיבל מלגות מקרן רות ויואב גוטסמן ומקרן התרבות אמריקה ישראל.

בנוסף לעבודתו כמלחין קונצרטנטי, בין השנים 2003-2013 הוא שר וניגן פסנתר וקלידים בהרכבים רבים ושיתף פעולה עם אמנים כגון יהוא ירון, יותם זילברשטיין, דורון תירוש, גלעד אברו, אפרת גוש ואסף אמדורסקי.

קול הוא בעל תואר Ph.D. בקומפוזיציה ממרכז הבוגרים של אוניברסיטת העיר ניו יורק. עבודת הדוקטורט האנליטית שלו, שנכתבה בייעוצו של פרופ' ג'וזף נ. שטראוס, בוחנת את נושאי הזהות והמורכבות ביצירתה של המלחינה חיה צ'רנובין, "אינה" (1988), לחליל בס סולו ושישה חלילים מוקלטים מראש.

קול מחזיק בתואר ראשון ושני בקומפוזיציה מבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בהדרכתו של פרופ' ראובן סרוסי. כמו כן קיבל שיעורי קומפוזיציה מד"ר יוסף ברדנשווילי ופרופ' אמנון וולמן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קול מתגורר בפתח תקווה, הוא נשוי ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]