אלון גלזברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלון גלזברג
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה תת-אלוף  תת-אלוף
תפקידים בשירות
  • ראש מנהלת הרפואה
  • מפקד המשר"פ ורמ"ח שירותי הבריאות
  • קצין הרפואה הפיקודי של פיקוד הצפון
  • רע"ן הרפואה המבצעית
  • קצין הרפואה האוגדתי של עוצבת האש
  • קצין הרפואה הראשי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אֵלון גלזברג (נולד ב-1973) הוא רופא וקצין צה"ל בדרגת תת-אלוף. משמש כקצין הרפואה הראשי. מכהן כפרופסור לכירורגיה בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלזברג בוגר לימודי רפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב אותם עשה במסגרת העתודה האקדמית. את ההתמחות שלו בכירורגיה עשה במרכז הרפואי מאיר. הוא שירת כרופא של יחידת אגוז וכרופא מוטס ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669).

במלחמת לבנון השנייה היה הרופא האוגדתי של עוצבת האש. הוא עבר קורס הכשרה מתקדם של צוותי פינוי החירום הרפואי המוטס (CCATT) (אנ') של חיל האוויר האמריקאי.[2]

ב-2009 מונה לראש ענף טראומה ורפואה מבצעית במפקדת קצין הרפואה הראשי, ב-2014 מונה לקצין הרפואה הפיקודי של פיקוד הצפון. הוא הוביל את משימת הסיוע הרפואי לפליטים ממלחמת האזרחים בסוריה. ב-2017 מונה למפקד מרכז שירותי הרפואה וראש מחלקת שירותי הבריאות של חיל הרפואה ולאחר מכן מונה לראש מנהלת רפואה בשגרה.

לאורך השנים השתתף במשימות סיוע הומניטרי מרובות- ב 2004 יצא לסייע באיתור נפגעים בעקבות הצונאמי הגדול בדרום מזרח אסיה ובהמשך, כראש ענף טראומה נשלח לצ'ילה לאחר רעידת האדמה שהתרחשה במדינה, נטל חלק בכוח החלוץ של משלחת הסיוע הרפואי ליפן לאחר רעידת האדמה והצונמי בסנדאי (2011) ועמד בראש משלחת חיל הרפואה לסיוע לנפגעי פיגוע הטרור ברכבת התחתית של מינסק.[3] הוא סייע בגיבוש תוכנית "שומר אחי" שמטרתה לשפר משמעותית את שיעורי ההישרדות של פצועים בשדה הקרב.[4] בנוסף, לקח חלק במשלחות סיוע רפואי בפיליפינים, בורגס ועוד.

גלזברג נחשב מומחה עולמי בתחום הטיפול בפצועים ורפואת טרום בית חולים ובעל תואר שני במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן-גוריון, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ובוגר תוכנית ענבר של משרד הבריאות וארגון מעוז. משמש פרופסור עמית באוניברסיטת מדעי הבריאות (USUHS) בבת'סדה שבמרילנד (אנ') ומחברם של מעל מאה מאמרים בספרות המדעית העולמית,חבר בוועדה המארגנת של ארגון THOR (המוביל את תורת הטיפול לטיפול בפצועים בעולם) וכן סיים בהצלחה את בחינות ההתמחות במסגרת התמחות במנהל רפואי.

בספטמבר 2020 מונה לקצין הרפואה הראשי, בעיצומה של התפרצות נגיף הקורונה בישראל. ומאז מפקד על חיל הרפואה במהלך תהליכי השתנות, חיזוק הווקטור הדיגיטלי, הקמת מרכז לבריאות הנפש, הכנסת חידושים בתחום הרפואה המבצעית (בהם דם מלא) ובמהלך גלי הקורונה, מבצע שומר חומות, משלחות סיוע לגינאה המשוונית ותורכיה, מבצע שובר גלים ומלחמת "חרבות ברזל".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלזברג נשוי ליעל, ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלון גלזברג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]