אירוערביה: הציר האירופי-ערבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירוערביה: הציר האירופי-ערבי
The Euro-Arab Axis
כריכת הספר באנגלית
כריכת הספר באנגלית
מידע כללי
מאת בת יאור
שפת המקור אנגלית
סוגה פוליטיקה
הוצאה
הוצאה Fairleigh Dickinson University Press עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2005
מספר עמודים 456
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת שוקן
תאריך 2008
תרגום אריה חשביה
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002608752
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אירוערביה: הציר האירופי-ערבי (אנגלית: The Euro-Arab Axis), הוא ספר מאת בת יאור, חוקרת עצמאית וסופרת בריטית, יהודיה ילידת מצרים, העוסקת בחקר המושגים ד'ימי (לא-מוסלמי שהוא בן חסות נסבל, בעל זכויות מופחתות) וג'יהאד (מלחמת קודש) בדת האסלאם.

הספר מתעד את הבנתה את יחסו של האסלאם ללא-מוסלמים ואת המגעים, ההנחיות וההסכמים החשאיים, שהתקיימו בין ראשי מדינות אירופים לבין מנהיגים של העולם הערבי, שהביאו, למה שבת יאור קוראת "אירוערביה" וליצירת מדיניות חוץ משותפת המבוססת על עוינות כלפי ישראל וגם כלפי ארצות הברית.

השם אירוערביה (Eurabia) הוא הלְחֵם בין Europe ל-Arabia ומטרתו ללעוג לאירופה ולהציגה כיישות הכנועה לערבים. השם רווח באתר הבלוג הפוליטי Little Green Footballs. העיתונאית והסופרת האיטלקייה אוריאנה פלאצ'י היא זו שטבעה את המושג "אירוערביה". בת יאור מדגישה בספרה, שאכן היא קיבלה השראה מאותו ביטוי שטבעה העיתונאית והסופרת האיטלקייה המפורסמת.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההיסטוריון מרק ר. כהן אמר כי המושג "'ד'מיות" הוא מושג מטעה וכי הספר הוא הספר האיסלמופובי "המוגזם ביותר שיצא לאור" בנושא גילויי שנאה כלפי יהודים בעולם הערבי[1].

הספר בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מרק ר. כהן, מיתוסים מודרניים של אנטישמיות מוסלמית, Politika: The Israeli Journal of Political Science & International Relations / פוליטיקה: כתב עת ישראלי למדע המדינה וליחסים בינלאומיים, 2009, עמ' 121–140