איירון הארט (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איירון הארט
Ironheart
מבוסס על דמותה של איירון הארט מאת בריאן מייקל בנדיס ומייק דיאודטו.
סוגה מדע בדיוני, גיבורי-על
יוצרים צ'ינקה הודג'
שחקנים דומיניק ת'ורן
אנתוני ראמוס
ליריק רוס
הארפר אנתוני
מני מונטנה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר פרקים 6
תוכנית מקור כרונולוגית (MCU):
"לוקי עונה 2"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"הפנתר השחור: ואקאנדה לנצח"
תוכנית המשך כרונולוגית (MCU):
"אגתה: מעגל הכאוס"
הפקה
מפיק קווין פייגי
מפיקים בפועל צ'ינקה הודג'
ויקטוריה אלונסו
חברת הפקה אולפני מארוול, Proximity Media, אולפני המאה ה-20
הפצה Disney Platform Distribution
אתר צילומים אטלנטה, ג׳ורג׳יה ושיקגו
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 2024–הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איירון הארטאנגלית: Ironheart) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שנוצרה על ידי צ'ינקה הודג' עבור שירות הסטרימינג דיסני+. הסדרה מבוססת על הדמות של מארוול קומיקס באותו השם, והיא מיועדת להיות חלק מסדרות הטלוויזיה ביקום הקולנועי של מארוול בהפקת אולפני מארוול, תוך שיתוף המשכיות עם סרטי הזיכיון. הודג' משמש ככותב ראשי. הסדרה מופקת גם על ידי Proximity Media ואולפני המאה ה-20.

בסדרה מככבת השחקנית דומיניק ת'ורן בתפקיד רירי ויליאמס/איירון הארט. הסדרה הוכרזה בדצמבר 2020, יחד עם ליהוקה של ת'ורן, עם ליהוקים נוספים שנחשפו בפברואר 2022. סם ביילי ואנג'לה בארנס הצטרפו לבימוי באפריל 2022. הצילומים החלו באולפני טרילית' באטלנטה, ג'ורג'יה בתחילת יוני 2022, והתרחשו גם בשיקגו, עד אמצע אוקטובר 2022.

איירון הארט תכלול שישה פרקים. היא תהיה חלק מהשלב החמישי של היקום הקולנועי של מארוול.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, ג'ים ראש חוזר על תפקידו כדיקן MIT מקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים (2016). הארפר אנתוני, זואי טרקס, ריגן עלייה, שאקירה בררה, רשידה "שידז" אולייוואלה, סוניה דניס, פול קלדרון, קרי סאמר, וסשה ברון כהן לוהקו לתפקידים לא ידועים.  

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסרט המבוסס על הדמות של מארוול קומיקס רירי ויליאמס/איירון הארט היה תסריט שנכתב על ידי ג'אדה רודריגז עד יולי 2018, אולם הוא לא יצא לפועל. בדצמבר 2020, נשיא אולפני מארוול קווין פייגי הכריז על סדרת הטלוויזיה של דיסני+ "איירון הארט". באפריל 2021, צ'ינקה הודג' נשכרה לשמש ככותבת הראשית של הסדרה. במרץ 2022, שחקן הסדרה אנתוני ראמוס חשף כי ראיין קוגלר, הבמאי של "הפנתר השחור" (2018) וסרט ההמשך שלו "הפנתר השחור: ואקאנדה לנצח" (2022), יהיה מעורב בהפקה; הכוכבת דומיניק ת'ורן תופיע לראשונה בתור רירי ויליאמס/איירון הארט בוואקאנדה לנצח, וחברת ההפקה של קוגלר Proximity Media הייתה אמורה לעבוד לצד אולפני מארוול בסדרות נבחרות של דיסני+ כחלק מעסקת טלוויזיה עם וולט דיסני טלוויזיה. באפריל, אושר כי Proximity Media מפיקה את הסדרה, כאשר סם ביילי ואנג'לה בארנס הצטרפו לשלושה פרקים של הסדרה. ביוני, אולפני המאה ה-20 נחשפו כמפיקים נוספים של הסדרה. איירון הארט יכלול שישה פרקים. המפיקים הבכירים בסדרה כוללים את פייגי, לואיס דספוסיטו, ויקטוריה אלונזו, בראד ווינדבהום, זואי נגלהאוט, ראיין וזינזי קוגלר, סב אוהיין והודג׳.

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדר הכותבים לסדרה התחיל במאי 2021.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

דומיניק ת'ורן התגלתה כמי שלוהקה לתפקיד רירי ויליאמס/איירון הארט עם הכרזת הסדרה, לאחר שאולפני מארוול הציעו לה את התפקיד ללא אודישן. בפברואר 2022, אנתוני ראמוס הצטרף לסדרה ב"תפקיד מפתח" לא ידוע, לפי הדיווחים, הנבל הראשי של הסדרה. דדליין הוליווד דיווחה שהתפקיד יתרחב לפרויקטים אחרים של היקום הקולנועי של מארוול, בדומה לאופן שבו ג'ונתן מייג'ורס הופיע בתור "ההוא שנשאר" בעונה הראשונה של הסדרה "לוקי" (2021) לקראת הופעתו כקאנג הכובש ב"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" ( 2023). מאוחר יותר באותו חודש, ליריק רוס לוהקה כחברתה הטובה ביותר של ויליאמס. עד ליוני, הצטרפו לצוות השחקנים השחקן הצעיר הארפר אנתוני ומני מונטנה.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה החלו בשיקגו בסוף מאי 2022 באולפני Trilith באטלנטה, ג'ורג'יה, תחת שם העבודה Wise Guy, עם ביילי ובארנס שביימו.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"איירון הארט" מתוכננת לצאת בדיסני פלוס, ותורכב משישה פרקים. היא תהיה חלק סאגת המולטיוורס וחלק מהשלב החמישי של היקום הקולנועי של מארוול .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]