אחרי הגשם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחרי הגשם
אלבום אולפן מאת שפיות זמנית
יצא לאור מרץ 1994
הוקלט 1994
סוגה רוק
שפה עברית
אורך 38:56
חברת תקליטים פונוקול
הפקה עובד אפרת
כרונולוגיית אלבומים של שפיות זמנית
הקיץ האחרון
(1991)
אחרי הגשם
(1994)

אחרי הגשם הוא אלבומה השני והאחרון של להקת שפיות זמנית, שהופק על ידי עובד אפרת ויצא לאור בחודש מרץ 1994 על גבי דיסק וקלטת אודיו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לאלבום הראשון, גם באלבום זה ישנם ביצועי סולו שבוצעו על ידי בסיסט הלהקה וכותב המילים מקס גת-מור. השירים בו עוסקים בין השאר בהתבגרות, אהבה ושנאה, מין וחיפוש עצמי. בהרכב המשתתף באלבום זה, הגיטריסט המקורי, אלון מן, הוחלף על עדי רוני הלפרין.

שיר הנושא של האלבום (שהוא גם הרצועה האחרונה בו), "אחרי הגשם", מתכתב עם השיר "הקיץ האחרון", שהיה להיטה הגדול של הלהקה והיה שיר הנושא באלבומה הראשון. בשיר "תלכי" נכללו שתי שורות שגת מור (הסולן בשיר) קילל בהן (דבר שלא היה אופייני ללהקה) ושלא הודפסו בחוברת המילים - "תעופי מפה, מזדיינת אחת שרמוטה" ו"תלכי כבר יא זונה". השיר "אהבה", על אף כותרתו, עסק דווקא בשנאה ובדמות האלוהים כאישה. הכותרת של השיר "אלתי" (נהגה "אַלְתִי"), שבוצע בסגנון הקברט, מבוססת על שורת הפזמון במילותיו - "אל תיקח אותי".

בתקופה שאחרי צאת האלבום הראשון וקדמה לצאת אלבום זה הקליטה הלהקה ארבעה שירים נוספים שלא נכללו בו - שיר מקורי בשם "פרחים לבנים" עבור שירותרום 1992, גרסאות כיסוי לשירים "הנסיך הקטן" של להקת קצת אחרת (איתה הופיעה בתוכנית ליום הזיכרון ששודרה בערוץ הראשון באותה שנה) ו"כל האמת" של הקליק (שראתה אור על גבי סינגל בלבד, גם בשנת 1992) וגרסת כיסוי רוקיסטית לשיר הילדים "דני גיבור" של מרים ילן שטקליס, שבוצעה בשנת 1994 בתוכנית "אל החרוזים והמנגינות" ששודרה בטלוויזיה החינוכית.

בניגוד לאלבומם הראשון "הקיץ האחרון", שזכה לתואר "אלבום זהב", "אחרי הגשם" זכה להצלחה מסחרית פחותה יותר. השיר הבולט ביותר בו היה "מתחיל להיות קר", שגם היה הסינגל הראשון שנשלח מתוכו לרדיו, אך בדומה לשאר השירים שהופיעו באלבום הראשון (פרט לשיר הנושא) וארבעת השירים שהוזכרו לעיל, גם שיר זה נשכח מהתודעה בחלוף הזמן, והלהקה נשארה מקובעת לתדמית הלהקה של להיט אחד. לאחר צאת האלבום הלהקה הקפיאה את פעילותה ללא הכרזה רשמית על פירוק.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי מקס גת מור

אחרי הגשם
מס' שם משך
1. עיניים (אני האידיוט) 4:22
2. רק אל תבכה (כשהרוח נושבת) 4:08
3. שוכבים בעמידה 4:01
4. תלכי 3:21
5. אהבה 2:31
6. אלתי 3:20
7. אהיה פה גם מחר 4:44
8. מתחיל להיות קר 3:46
9. לאן? 3:05
10. אחרי הגשם 5:38
משך כולל:
38:56

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]