אחד מאיתנו הבא בתור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחד מאיתנו הבא בתור
מידע כללי
מאת קארן מ. מקמנוס
נושא מסתורין, מתח
הוצאה
הוצאה בשפת המקור רנדום האוס
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה דביר
תאריך מרץ 2021

"אחד מאיתנו הבא בתור" הוא ספר המשך לרב המכר "אחד מאיתנו משקר" מאת קארן מ' מקמנוס. הספר תורגם מאנגלית על ידי יעל אכמון ויצא לאור בהוצאת כנרת זמורה דביר במרץ 2021.[1] הספר שהה כ-26 שבועות ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס.[2] הספר הראשון בסדרה "אחד מאיתנו משקר" זכה למספר שבחים, כיכב כ-166 שבועות ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס ועובד לסדרת טלוויזיה בעלת אותו שם.[3]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידים רבים מנסים ליצור אפליקציות רכילויות חדשות מאז מותו של סיימון. ביניהם אדם מסתורי שמוציא לאור את המשחק "אמת או חובה". בכל סיבוב נשלחת הודעה לאחד התלמידים ועליו לבחור בין "אמת" ל"חובה". הבחירה ב"אמת" חושפת סוד. הבחירה ב"חובה" מציבה אתגר. אם התלמיד אינו משתף פעולה – הבחירה האוטומטית היא אמת. הספר עובר בין נקודות מבט שונות ובהתמודדות עם השלכות המשחק החדש, וזאת במקביל לאירועי החיים השוטפים – משפחה, התאהבויות וקבלה חברתית.[4]

חלק א[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר "אחד מאיתנו הבא בתור" מתחיל כ-18 חודשים לאחר אירועי "אחד מאיתנו משקר", הקבוצה הראשית מהספר הקודם מתפצלת: ברוונווין לומדת באוניברסיטת "ייל"; נייט עובד בחברת בנייה ולוקח שיעורי לילה בקולג׳ מקומי; אדי עובדת ב"קפה קונטיגו"; קופר משחק בייסבול בקולג׳.

בינתיים צצה תעלומה חדשה בתיכון בייביו, התלמידים מקבלים הודעה ממספר לא ידוע על משחק חדש. האדם מאחורי ההודעה בוחר בכל פעם אדם אחד לסיבוב של "אמת או חובה". הבחירה ב"אמת" חושפת סוד, הבחירה ב"חובה" מציבה אתגר. פיבי נבחרת לשחק ראשונה, הסוד שלה נחשף – היא קיימה מערכת יחסים עם ברנדון וובר, האקס של אחותה. לאחר מכן מופיעים שני סיבובי "חובה", ואז מייב נבחרת, הסוד שלה מתגלה. לאחר אותם סיבובים מתפרסמות חדשות שברנדון מת באתר בנייה. גם נוקס היה שם, אבל הוא נפצע, ואינו זוכר דבר.

חלק ב[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיבי, מייב ונוקס מנסים להבין מה קרה. מאוחר יותר נקבע כי מותו של ברנדון הוא תוצאה של תאונה שהתרחשה במהלך מטלת "חובה". נייט סבור שזאת לא הייתה תאונה מקרית וכי אתר הבנייה הוקם כדי לגרום נזק לברנדון. בנוסף, פיבי מקבלת הודעה מאדם זר שמבקש להיפגש עימה. פייב, מייב, לואיס ונוקס יוצאים למצוא את הזר ולתעד את פרטי לוחית המכונית שלו, כדי לברר מיהו. נוקס חושד שהוריו מעורבים במותו של ברנדון, לכן מייב גונבת מספר קבצים מהמחשב של אימו. יחד עם זאת, מייב עוקבת אחר פורום שנראה כי אחד מהמשתתפים בו מעורב במשחק, ופיבי מוזכרת בו.

בינתיים, מגיעה החתונה של אלי ואשטון, נוקס מתמחה אצל אלי – עורך דין שלאחרונה הרשיע כמה שוטרים בתיק בעל פרופיל גבוה. מייב ונוקס עסוקים במכונית של האדם המסתורי ובמחקר. הם מגלים שהאדם המסתורי הוא ג'רד ג'קסון, אחיו הצעיר של אחד השוטרים שאלי הרשיע ושמו ריי ג'קסון. הם גם מגלים שאביה של פיבי נהרג לפני שנים רבות על ידי מלגזה שהתקלקלה. מי שהשתמש במלגזה הפוגעת היה ברנדון, שהיה אז בן 13, ולא נענש על מעשיו.

מייב ונוקס עוקבים אחר ג'רד ג'קסון, שמופיע בחתונת אלי ואשטון ומטיל פצצה. מייב ונוקס ממהרים להרחיק את הפצצה, והיא מתפוצצת מבלי לפגוע באף אחד. לאחר מכן, אמה מודה שהתחזתה לפיבי וכרתה הסכם עם ג'רד. עורך דינה של אמה מראה לה יומן צ'אט, לפיו אמה ופיבי מבינות במרומז שאחיהן הצעיר בעל הידע הטכנולוגי, אוון, יצר קשר מחודש עם ג'רד בשביל המשחק. עם זאת, כאשר ברנדון מת, אוון הפסיק קשר זה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברונווין רוחא'ס - תלמידה הישגית, מהווה חלק מהדמויות הראשיות בספר הקודם ("אחד מאיתנו משקר"), חלק מ"רביעיית בייבייו", אחותה של מייב, לומדת באוניברסיטת ייל.
  • מייב רוחא'ס - דמות ראשית, אחותה של ברונווין, סובלת מלוקמיה במשך תקופה, לומדת בתיכון בייביו.
  • אדי פרנטיס - פופולרית, מהווה חלק מהדמויות הראשיות בספר הקודם, חלק מ"רביעיית בייבייו", עובדת ב"קפה קונטיגו".
  • נייט מקולי - סוחר סמים, בין החשודים המרכזיים בספר הקודם, מהווה חלק מהדמויות הראשיות בספר הקודם, חלק מ"רביעיית בייבייו", עובד בחברת בנייה ולוקח שיעורי לילה בקולג׳ מקומי.
  • קופר קליי - שחקן בייסבול בקולג׳ עם קריירה מבטיחה, מהווה חלק מהדמויות הראשיות בספר הקודם, חלק מ"רביעיית בייבייו"
  • פיבי לוטון - דמות ראשית, הקורבן הראשון במשחק "אמת או חובה", יש לה אחות גדולה בשם אמה ואח קטן בשם אוון. ניהלה קשר רומנטי עם האקס של אחותה - ברנדון וובר. אביה נהרג בתאונת עבודה שנגרמה על ידי ברנדון וובר בהיותו בן 13. פיבי הואשמה בכך שהחלה את משחק ה"אמת או חובה", כשלאמיתו של דבר הייתה זו אחותה שהחלה בכך.
  • נוקס מיירס - דמות ראשית, לומד בתיכון בייביו, נפגע מהמשחק "אמת או חובה".
  • לואיס סנטוס - אחד מחבריו של קופר קליי
  • אמה לוטון - אחותם הגדולה של פיבי ואוון לוטון. התחילה את משחק ה"אמת או חובה" בתיכון בייבייו שבו אם תבחר אמת הסוד האפל ביותר שלך יתגלה, ואם תבחר חובה אתה עלול למות. אמה התחזתה לפיבי כדי ליצור את המשחק ואמרה שלפיבי לא אכפת ממנה (פיבי קיימה קשר רומנטי עם האקס שלה). אמה הפסיקה עד מהרה לדבר עם יוצר המשחק, אבל הוא המשיך בפעולותיו ולבסוף הרג את ברנדון וובר במהלך "חובה".
  • ברנדון וובר - דמות ראשית, היה במערכת יחסים עם אמה לוטון, שניהם נפרדו ולאחר מכן ניהל מערכת יחסים עם פיבי לוטון - אחותה של אמה. ידוע בכך שהרג בטעות את אביה של פיבי ואמה. מת במהלך "חובה".[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אחד מאיתנו הבא בתור - קארן מק'מנוס, באתר www.e-vrit.co.il
  2. ^ "Young Adult Hardcover Books - Best Sellers - Books - September 13, 2020 - The New York Times". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-07-17.
  3. ^ "Young Adult Hardcover Books - Best Sellers - Books - April 21, 2019 - The New York Times". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-05-23.
  4. ^ One of Us Is Next: Recap & Summary, The Bibliofile, ‏2020-08-06 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ One Of Us Is Next (Novel), One of us is lying Wiki (באנגלית)