אורית פוגל-שפרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אורית פוגל-שפרן (נולדה ב- 31 בדצמבר 1954) היא המייסדת והמנכ"לית של תזמורת סימפונט רעננה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוגל-שפרן נולדה וגדלה בחיפה להורים יקים. למדה בבית הספר הריאלי ובטכניון, הוריה שמו דגש רב על ההיבטים התרבותיים של חינוכה ובכלל זה על החינוך המוזיקלי- לימודי נגינה וריקודי בלט.

ב-1984, לאחר שהות של שנתיים בפריז, הצטרפה פוגל-שפרן ל"פורום הישראלי" שמטרתו קידום המודעות ועזרה בקליטה של עולים חדשים, שם נתקלה לראשונה במוזיקאים העולים, שהתקשו להתערות בשוק העבודה הישראלי ובפוטנציאל הגדול שטמון במוזיקאים העולים.

בשנת 1991 ייסדה פוגל-שפרן את תזמורת סימפונט רעננה בשיתוף עם יעקב ישראלי, לימים יו"ר הנהלת תזמורת סימפונט רעננה, וראש עיריית רעננה זאב בילסקי. התזמורת בניהולה חרתה על דגלה מטרות חברתיות ומוזיקליות כאחד: קליטתם של מוזיקאים עולים, הגברת המודעות למוזיקה קלאסית בקרב חלקים נרחבים של הציבור בכל הגילאים וקידום מוזיקה ישראלית ויהודית. 

תחת ניהולה, פתחה התזמורת שערים לאוכלוסיות שהמוזיקה הקלאסית זרה להן, על ידי יצירת שילובים מקוריים של מוזיקה מערבית ומזרחית, כמו היצירה "בקצה מערב" לסנטור ותזמורת שנכתבה על ידי המלחין יוני רכטר, היצירה "ילדי האלוהים" שנכתבה לדוד ד'אור על ידי המלחין יוסף ברדנשווילי, "כתר אתן לך" שנכתב על ידי אלה מילך-שריף לזמרת יסמין לוי. כמו גם קונצרט לתינוקות הראשון בעולם בשיתוף ערוץ בייבי, קונצרט תיאטרון לילדים בשיתוף מדיטק חולון.

סימפונט רעננה תחת ניהולה, זכתה בפרס אנגל "ליצירה ולעשייה מוזיקלית ישראלית מקומית" לשנת 2007. בהחלטת השופטים נכתב כי התזמורת זכתה בפרס על שום "תרומתה הייחודית בטיפוח מורשת המוזיקה היהודית לדורותיה, במיוחד על כל אותם גדולי המלחינים שנספו בשואה".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה לעו"ד משולם שפרן ואם לשניים. מתגוררת בתל מונד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]