אוריאל הרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוריאל הרמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 13 באפריל 1987 (בן 37)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ג'אז, רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
urielherman.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוריאל הרמן (נולד ב-13 באפריל 1987) הוא מוזיקאי, פסנתרן ומלחין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוריאל הרמן נולד וגדל בירושלים בשכונת קטמון. אוריאל הבן הבכור ולו אח ואחות. למד בתיכון למדעים ואומנויות בירושלים, במגמת המוזיקה וסיים תואר ראשון במחלקה לפסנתר באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים שם למד פסנתר אצל ד״ר אסף זהר והגברת אילנה ורד וקומפוזיציה אצל פרופ׳ אנדרה היידו ופרופ׳ מיכאל וולפה. נשוי ליעל שטולמן שחקנית תיאטרון ואב לנור.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוסיקה של אוריאל הרמן נעה בין העולמות של ג׳אז ורוק ומוסיקה קלאסית תוך שימוש בצורות כתיבה קלאסיות ובאלמנטיים של מוסיקה מהמזרח. כבר יותר מ9 שנים שהרביעייה של הפסנתרן הישראלי אוריאל הרמן מופיעה ללא הרף ברחבי העולם. בשנים האחרונות הרביעייה מופיע באופן קבוע באירופה בארה״ב, דרום אמריקה ובמזרח הרחוק. בין היתר הופיעו באולם הקונצרטים של העיר האסורה בסין, בבתי אופרה באירופה ובמזרח, באוניברסיטת סטנפורד בארה״ב, בפסטיבל ג׳אז בים האדום, במועדוני הג׳אז הנחשבים בעולם בינהם Ronnie Scotts Jazz Club בלונדון, Duc Des Lombards בפריס, Bimhuse באמסטרדם ועוד רבים. ובפסטיבלי ג׳אז רבים בינהם Festival Jazz Sous Les Pommiers בצרפת, Jarasum Jazz Festival בדרום קוריאה, Taichung Jazz Festival בטיוואן ועוד רבים.

ֿעם תום לימודיו האקדמאים (2008) אוריאל הוציא אלבום ראשון יחד עם חברו ללימודים אהוד אטון - "חצאי צבעים חצאי קולות" לחנים חדשים לשיריה של רחל המשוררת בהפקתו המוזיקלית של עדי רנרט.

ב-2014 הוציא אוריאל את אלבומו "awake" (התעוררות) האלבום מורכב מיצירות אינסטרומנטליות מקוריות, עיבודים אינסטרומנטליים לשירי רוק ולחנים לשירים של יהודה עמיחי ותרצה אתר.

אוריאל מספר כי:" בשנה האחרונה עברתי מסע של גילוי, של התעוררות (מכאן שמו של האלבום), שכלל נסיעות והתנסויות ברחבי העולם. חזרתי לארץ.. החוויות הפכו למנגינות.. ואלו התקבצו לכדי אלבום חדש.. האלבום מורכב ברובו מיצירות שכתבתי, שירים שבחרתי להלחין ועיבודים לשירים שאני אוהב".

בעקבות האלבום יצא הרמן לסיבוב הופעות בינלאומי עם הרביעייה שלו, בין היתר הופיעו במופע הפותח את פסטיבל הג׳אז בים האדום שבאילת ובפתיחה של בית האופרה הראשון בטיוואן.

במקביל להופעות בארץ ובעולם אוריאל ממשיך לקחת חלק כמלחין וכפסנתרן וכמפיק מוזיקלי בפרויקטים שונים. בראשית 2019 יצא התקליט Face to Face על ידי הלייבל הצרפתי Laborie Jazz הכולל יצירות מקוריות של הרמן לצד עיבודים וביצועים חדשים לשירים של דוייד בואי ומרדכי זעירא.

בקיץ 2023 אוריאל הוציא את אלבום הסולו השלישי שלו ״Different Eyes״ בלייבל הבריטי Ubuntu Music. באלבום אוריאל יוצא למסע שמתחיל בילדות שלו בירושלים וממשיך בכניסה לעולומות מוסיקאליים שונים שליוו אותו (בין היתר הומאז׳ לפרלוד של שופן, עיבוד לשיר לואיזה של ג׳ובים וקטע שהוא מחווה למייקל ג׳ורדן) את האלבום אוריאל סוגר עם שיר ערש שמוקדש לבנו. האלבום נבחר לאחד מ10 אלבומי הג׳אז הטובים ביותר של 2023 במגזין הבריטי ״הגרדיאן״.

בנוסף לפרוייקט הסולו שלו ולעבודה עם ההרכב שלו, אוריאל הוזמן לכתוב ולשתף פעולה מספר פעמים עם תזמורות קלאסיות ברחבי העולם בינהם Jenaer Philharmonie בגרמניה והתזמורת הקאמרית הקיבוצית בישראל. בישראל שיתף פעולה עם מיטב המוסיקאים בינהם אלי דג׳יברי, זהר פרסקו, מאיה בלזיצמן, מארק אליהו, נטע אלקיים, קרולינה, מירי מסיקה, סיון טלמור, ואלרי חמאתי ועוד רבים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008- ״חצאי צבעים חצאי קולות״
  • 2014- (התעוררות), ״AWAKE״
  • 2019 - "Face to Face"
  • 2023 ״Different Eyes"

ראיונות וכתבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]