אוסטין ראסל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוסטין ראסל
לידה 14 במרץ 1995 (בן 29)
ניופורט ביץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק Luminar Technologies עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוסטין ראסלאנגלית: Austin Russell; נולד ב-14 במרץ 1995) הוא יזם אמריקאי, המייסד והמנכ"ל של חברת לומינר טכנולוגיות. לידאר עוסקת בטכנולוגיית לידאר ותפיסת מכונה(אנ') המשמשת בעיקר בתחום הרכבים האוטונומיים. החברה הפכה לחברה ציבורית בדצמבר 2020 וראסל, בגיל 25, היה למיליארדר הצעיר ביותר שעשה את הונו בעצמו[1]. מחזיק במרבית האחוזים בחברת פורבס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראסל נולד וגדל בניופארט ביץ', קליפורניה, ארצות הברית. בגיל 15, ראסל רשם הפטנט הראשון שלו על מערכת מיחזור מי תהום לשימוש חוזר במים מממטרות[2]. באותה שנה, הוריו הכירו לו את יזם הלייזר ג'ייסון אייכנהולץ, שהפך למנטור של ראסל ולאחר מכן הצטרף ללומינר כמייסד-שותף וכמנהל טכנולוגיה ראשי[3].

הוא סיים את לימודיו בבית הספר האפיסקופלי של סנט מרגרט ב-2013. במקביל ללימודיו בתיכון למד במכון הלייזר בקמן באוניברסיטת קליפורניה באירוויין[4].

לומינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראסל הקים את חברת לומינר טכנולוגיות בשנת 2012, בהיותו תלמיד תיכון, זמן קצר לפני שמלאו לו 17[5]. לאחר סיום התיכון למד באוניברסיטת סטנפורד במשך שלושה חודשים ולקח קורסים בפיזיקה יישומית. בשנת 2013 קיבל 100 אלף דולר ממלגת ת'יל, מה שהוביל אותו לעזיבת האוניברסיטה והתמקדות בעבודתו בלומינר במשרה מלאה[6][7].

החברה בילתה את חמש השנים הראשונות שלה במצב התגנבות. במקום לרכוש רכיבים, ראסל הנדס וייצר את רכיבי הלידר של לומינאר בעצמו[8].

ב-3 בדצמבר 2020 הונפקה החברה בנאסד"ק. 104.7 מיליון המניות שהחזיק, כשליש ממניות החברה, היו שוות בסיום יום המסחר הראשון 2.4 מיליארד דולר. בכך הפך למיליארדר הצעיר ביותר שעשה את הונו בעצמו[9].

פורבס[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2023 רכש 82% מהמניות בחברת פורבס, על פי שווי שוק של 800 מיליון דולר. ראסל רכש את השליטה מידי קבוצת ההשקעות Integrated Whale Media. בנוסף, רכש את האחזקות שהיו בידי משפחת פורבס, שאיבדו סופית את האחזקה בחברה[10].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אוסטין ראסל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]