אולימפיאדת האסם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולימפיאדת האסם
Barnyard Olympics
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים

וולט דיסני מרסלייט גארנר

פינטו קולביג
מוזיקה פרנק צ'רצ'יל
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 18 באפריל 1932[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

אולימפיאדת האסםאנגלית: Barnyard Olympics) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס שיצא לראשונה בשנת 1932. זהו הסרט ה-40 בסדרת "מיקי מאוס" והרביעי באותה שנה. הסרט, בבימויו של וילפרד ג'קסון, יצא במקביל לאולימפיאדת לוס אנג'לס בקיץ 1932.[2]

הדמויות בסרט זה כוללות את מיקי מאוס, מיני מאוס, הוראס הורסקולר, קלרבל הפרה ופיט, אשר המראה שלו שונה בסרט זה, הוא מוצג כאתלט מיומן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר דמויות משתתפות במשחקים האולימפיים שכוללים איגרוף, היאבקות, זריקה וקפיצה למים. מיקי עצמו משתתף באירוע המרכזי, תחרות ספורט בשטח פתוח כמו בריצת שדה ובדומה לטריאתלון, אלא שהוא כולל שייט בסירות במקום שחייה. הוראס, המשמש כמאמנו של מיקי, עורך למיקי עיסוי בעוד האחרון בוהה במכתב ממיני בו רשום "בהצלחה מיקי מקווה שתנצח מיני".

המירוץ מתחיל, ולמרות ניסיונותיו הרבים של פיט להכשיל את מיקי ושאר חברי התחרות, הם מצליחים להימנע ולהמשיך להתקדם. אך כשפיט מזיז את החץ לכיוון הלא נכון, שאר המתמודדים נתקלים בשלל מכשולים ורק מיקי מצליח להדביק איתו פער. כששניהם רוכבים על אופניים וקרובים לקו הסיום, פיט מנסה לחבל בסיכויים של מיקי לנצח ומשליך מסטיק לגלגל האופניים שלו. פיט מתקרב לקו הסיום בעוד מיקי נאבק בפידול האופניים ומיני וקלרבל מתעצבות על ההפסד הקרב.

לבסוף מיקי מצליח לגבור על המסטיק ועף קדימה היישר לגביע, ופיט מתרסק עם האופניים שלו ושל מיקי. הסרט נגמר כשמיקי ומיני יושבים בתוך הגביע ומתנשקים והקהל מריע ומעודד אותם.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסצנת הפתיחה, כשרואים את ביצועי ענפי הספורט, ניתן לשמוע לראשונה את "הצחוק המטופש", צחוק זה יופיע שוב ב"המופע של מיקי" כשהדמות שעושה אותו תהפוך לימים להיות גופי.

הסצנה האחרונה של הסרט, שהקהל מריע למיקי ומיני, נעשתה בשימוש חוזר מסרט קצר ישן בסדרת "קומדיות אליס".

סרט זה הוא הבסיס למשחק הממלכה "ספורט האסם" (Barnyard Sports) שבמשחק הווידאו "Kingdom Hearts III".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Motion Picture Herald (1932)
  2. ^ Smith 2006, p. 57 "Barnyard Olympics"