אהבה קולומביאנית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה קולומביאנית
בימוי שי כנות
הופק בידי מוש דנון
מירית טובי
אילון רצ'קובסקי
תסריט רשף לוי, רגב לוי
שחקנים ראשיים אסי כהן
מילי אביטל
איתי ברנע
ניר לוי
מוזיקה אסף אמדורסקי ופושטק
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה מטרו תקשורת
JCS
הקרנת בכורה 22 ביולי 2004
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט עברית, ספרדית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים מועמד לשלושה פרסי אופיר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה קולומביאנית הוא סרט קומדיה ישראלי, בבימויו של שי כנות, על פי תסריט של רשף ורגב לוי, אשר יצא לאקרנים בשנת 2004, עם אסי כהן, מילי אביטל, נירו לוי, עינת ויצמן, שמיל בן ארי ואיתי ברנע בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על שלושה חברים המסובכים בבעיות רומנטיות עם בנות זוגם. אחד מהם מסובך גם בבעיות עם משפחתו. הסיבוכים מתרחשים בסרט בצורה קומית עד שלבסוף העניינים נפתרים ונולדים צאצאים.

העלילה מסופרת בקולו של אחד מהם - זידאן (איתי ברנע).

הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אופיר בטקס פרסי אופיר לשנת 2004:

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עומר ויעל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בטקס החתונה של עומר (ניר לוי) ויעל (עינת ויצמן) אותם מחתן הרב אלמקייס (מריאנו אידלמן) בהשפעת עישון ג'וינט. בתום הטקס נפצע עומר בכף רגלו משבירת הכוס ומובהל לבית חולים.

יחסיהם מתערערים לאור דרישתה של יעל להביא תינוק לעולם. הם רבים כל הזמן ולבסוף מחליט עומר להתגרש ושוכר חדר אצל שירלי (יעל אפלבאום). לפני שהוא מספר ליעל על החלטתו היא מפתיעה אותו ברצונה להתגרש ולהמשיך ביחסים עם ספק הסמים שלה סמיר (אשרף ברהום) אותו הכירה בסיני.

עומר מתחבר לבסוף עם מורן (מרינה שויף) חברתו לשעבר של זידאן.

אורי וטלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחר אורי כהן (אסי כהן) וטלי שלו (מילי אביטל), זוג אשר מנהל מערכת יחסים ארוכת שנים. כאשר טלי מגלה מה התרחש במסיבת רווקים בה נכח אורי, היא נכנסת לסערת רגשות וזורקת אותו מביתם המשותף. אורי, אשר מאוהב בטלי ואינו רוצה לוותר על הזוגיות של השניים, מחליט, במטרה להחזיר אותה אליו, להציע לה נישואים.

אמה של טלי היא נחמה (פירה קנטר), אביה החורג הוא אליהו (שמואל אדלמן) ואחיה הוא עידן (מיכאל הנגבי). הם מקבלים בשמחה את הידיעה על הנישואים. הוריו של אסי הם פיני (שמיל בן ארי) ואתי (עירית שילה). אחותו אורנית (לירית בלבן) היא חוזרת בתשובה שהקימה בחדרה פירמידה מקלפים עם דמותו של הרב עובדיה יוסף וטלי בטעות החריבה אותה. פיני הוא דמות פטריארכלית ואשתו כנועה. טלי ומשפחתה לא מוצאים חן בעיניו, ובעיקר מפני שלא עמדו אתו בכניסה ללחוץ את ידי המוזמנים. הדי ג'יי (קוטג') מסרב לבקשתו להחליף את המוזיקה אותה בחרו אורי וטלי.

פיני דורש מאורי להתגרש אלא אם יסכימו לטקס נישואים חוזר ובו תתנצל טלי על יחסה אל פיני ומשפחתו. טלי מסרבת אך לבסוף מתרצה. היא מתנצלת בפומבי אך לאחר מכן רואה שאורי עדיין קשור למשפחתו, היא עוזבת את המקום לנתב"ג עם כרטיס לפריז לשם היו שניהם אמורים לטוס. אורי מגיע לשם ובנוכחות הסדרן (יובל סמו) הם מתפייסים.

זידאן (ערן) והקולומביאנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

זידאן נמצא בכת בראשות הגורו גמש (מנשה נוי), שמו הקודם היה ערן. גמש מייעץ לו להתחבר לאהבה אמיתית כדי שירגיש שקט נפשי וזידאן מחליט שזו פרנקסקה (אלינור בן חיים) אותה הכיר בשעתו בקולומביה.

הוא טס לקולומביה ומשכנע את פרנקסקה להגיע לישראל. היא מגיעה בהשגחת דודתה חמורת הסבר (אנאבלה יעקב). כשהדודה תופסת אותם מקיימים יחסים בשירותים בחתונה של אורי וטלי היא תופסת את פרנקסקה, מאיימת עליו ושתיהן מסתלקות במהירות מישראל תוך קללות נמרצות.

הוא מזמין לדירתו זונה (אסנת חכים) ומתברר לו שזאת נגה שלמדה אתו ביסודי. הוא לוקה בליבו ומאושפז ומטפלת בו האחות מורן (מרינה שויף) שהופכת לחברתו. הוא מותקף על ידי הסרסור של נגה ונפצע קשה אך ניצל ומתחבר שוב עם נגה. מורן מתחברת עם עומר הפנוי.

סיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבסוף רואים את כל המשתתפים מבלים בחוף תל אביב עם צאצאיהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אסי כהן אורי כהן
ניר לוי עומר
איתי ברנע זידאן (ערן)
מילי אביטל טלי אשתו של אורי
עינת ויצמן יעל אשתו של עומר
לירית בלבן אורנית כהן אחותו של אורי
פירה קנטר נחמה אמא של טלי
שמואל אדלמן אליהו אבא חורג של טלי
שמיל בן ארי פיני כהן אבא של אורי
עירית שילה אתי כהן אמא של אורי
אסנת חכים נגה זונה
מרינה שויף מורן חברה של עומר
אשרף ברהום סמיר בן זוג של יעל
מיכאל הנגבי עידן אח של טל
מריאנו אידלמן הרב
מנשה נוי גמש גורו
אלינור בן חיים פרנקסקה קולומביאית
אנאבלה יעקב דודה של פרנקסקה
יובל סמו סדרן בנתב"ג
קוטג' (ראפר) דמקה די ג'יי
יעל אפלבאום שירלי
יעל בדש זמרת

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]