אהבה היא...

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אהבה היא...אנגלית: Love Is...) היא רצועת קומיקס שנוצרה על ידי הקריקטוריסטית קים קזאלי (אנ') בניו זילנד בשנות ה-60 של המאה ה-20 וזכתה לפופולריות בעולם. האיורים בסדרה מבוססים על ציורים שנכללו במכתבי אהבה שהיא כתבה לבן זוגה, רוברטו קזאלי. הם פורסמו לראשונה בלוס אנג'לס טיימס בינואר 1970 ומאז פורסמו בעיתונים רבים בעולם, והם נפוצים גם כיום[1]. קזאלי נהגה לחתום כל איור בשם "קים" בלבד.

אחד האיורים המפורסמים בסדרה הוא "אהבה היא... להיות מסוגל לומר שאתה מצטער", שפורסם ב-9 בפברואר 1972, ושווק לאחר מכן במוצרי מרצ'נדייזינג רבים. במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20 הרוויחה קזאלי מסדרת הקומיקס בין חמישה לשישה מיליון דולר בכל שנה.

קים קזאלי איירה את סדרת הקומיקס עד 1975, אז אובחן בעלה, רוברטו קזאלי, כחולה בסרטן סופני. לאחר מכן היא העניקה לקריקטוריסט הבריטי ביל אספרי את הזכויות ליצור ולאייר את הקריקטורות[2], שהמשיכו להתפרסם תחת שם העט שלה.

רוברטו קזאלי מת מסרטן האשכים בשנת 1976, וקים קזאלי מתה מגידול בעצמות בשנת 1997. בנה סטפאנו מנהל את קניינה הרוחני.

האיורים מתפרסמים מדי יום גם כיום בעיתונים רבים בעולם, למעט ימי ראשון.

מאפייני הקומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אהבה היא..." היא רצועת קומיקס בעלת מסגרת בודדת, הנושאת את הכותרת "אהבה היא...", איור המופיע באמצע המסגרת, ובתחתיתה ביטוי המסיים את המשפט שבכותרת. הרצועות אינן תלויות זו בזו, ואין קווי עלילה מתמשכים.

הדמויות הראשיות בסדרה הן אישה וגבר, הדומים לקים ורוברטו קזאלי. הם מתוארים ללא בגדים וללא מאפיינים מיניים, מלבד רמז לשדיים אצל האישה. לעיתים רחוקות שולבו באיורים ילדיהם או הוריהם של בני הזוג, או דמויות אחרות.

הדמויות מופיעות ביחד או לחוד, כאשר אחד חושב על השני. הסדרה עוסקת בדרך כלל בסוגיות קלות, אם כי במספר מקרים שולבו בה מסרים הקשורים לאיכות הסביבה.

גרסאות והשפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

איורי הסדרה ראו אור במהלך השנים בכ-25 ספרים[3].

בשנות ה-80 של המאה ה-20 הופיעה גרסה חלופית של הסדרה בעיתון הבריטי Mail on Sunday, בת שלושה או ארבעה פאנלים, כאשר דמויות הגברים והנשים מצוירות בלבוש מלא.

הגרסה הטורקית של הסדרה נמכרה יחד עם מסטיק.

הסדרה הוזכרה באחד הפרקים של משפחת סימפסון.

בשנת 2009 יצא משחק וידאו של נינטנדו המבוסס על הסדרה. קיימת אפליקציית מובייל של הסדרה בחנות היישומים של אפל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bill Asprey, Love is... 50 years young!, ‏ינואר 2020 (באנגלית).
  2. ^ Love Is... comics - Tribune Content Agency (באנגלית).
  3. ^ Obituary: Kim Casali, באתר האינדפנדנט, ‏21 ביוני 1997 (באנגלית).