אדריאן מורו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדריאן מורו
Adrien Moreau
לידה 18 במרץ 1843
טרואה, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בפברואר 1906 (בגיל 62)
פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר הלאומי הגבוה לאמנויות היפות עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אביר בלגיון הכבוד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדריאן מורוצרפתית: Adrien Moreau; ‏18 באפריל 184322 בפברואר 1906) היה צייר, פסל ומאייר צרפתי בנושאים היסטוריים (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורו נולד בטרואה במרכז צרפת. הוא החל את הכשרתו האמנותית כשוליה אצל יצרן זכוכית, אך עזב לפריז כדי ללמוד באקול דה בו-ארט אצל לאון קוגניה (אנ') ואיזידור פיס. הוא הציג לראשונה בסלון פריז ב-1868, כפי שתואר על ידי חברו של האמן והמבקר, ג'וזף אוזאן, "הוא בין שורות הציירים הגדולים ביותר של הז'אנר העכשווי".[1][2] לאחר הפסקה ביצירה שמקורה במלחמת צרפת-פרוסיה, הייתה זו יצירתו משנת 1873, "קונצרט חובבים בסטודיו של אמנים" שביססה את המוניטין שלו, ואמנותו זכתה לביקוש רב, במיוחד באמריקה.

הוא המשיך להציג עד סוף ימיו, וקיבל מדליית כסף ב-1876 על "מנוחה בחווה". הוא גם זכה במדליות כסף בתערוכות עולמיות של 1889 ו-1900 בפריז. מורו הפך לאביר לגיון הכבוד ב-1892.

מורו צייר בשמן ובצבעי מים, ובמהלך חייו התפרסם בזכות התיאורים ההיסטוריים שלו של המעמדות העליונים הצרפתיים במאות האחרונות, אם כי באותה מידה שלט בציורי נוף ז'אנריים שהציגו איכרים וחיי היומיום שלהם. הוא סיפק איורים וציורים בצבעי מים לספרים של סופרים כמו וולטייר, ויקטור הוגו, ואונורה דה בלזק.[3] הוא גם כתב ספר על תולדות משפחתו בשם "Les Moreau" (1893).

הוא מת בפריז בשנת 1906. יצירותיו מוצגות במוזיאונים בקרקסון, נאנט וטרואה. בשנת 1996, יצירתו "רקדן צועני" נמכרה ביותר מ-260,000 אירו במכירה פומבית, בעוד שבאמריקה, באפריל 2010, "קונצרט חובבים" נמכרה יותר מ-70,000 דולר.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדריאן מורו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ His debut work at the salon was "Puis ce Prophète s’en alla et un lion le rencontra et le tua" ("Then the prophet went out and a Lion met him and killed him", 1868)
  2. ^ Joseph Uzanne. "Figures Contemporains Tirée de l’Album Mariani, vol. 8" (Paris: Libraire Henri Floury, 1903).
  3. ^ Moreau illustrated several works by Balzac such as Béatrix, The Magic Skin, The Woman of Thirty, Mémoires de deux jeunes mariées etc.