watchOS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


WatchOS
מפתח אפל
משפחה IOS, מערכת הפעלה דמוית יוניקס
מחזור חיים 24 באפריל 2015 – הווה (8 שנים ו־47 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 6.0.1 ב־30 בספטמבר 2019
סוג ליבה היברידית (XNU)
פותחה בשפות C++CObjective-Cסוויפט
סוג רישיון קנייני למעט רכיבי קוד פתוח
מבוססת על iOS עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות אפל ווטש עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר אינטרנט WatchOS
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

watchOS היא מערכת הפעלה עבור שעוני Apple Watch, שפותחה על ידי חברת אפל. היא מבוססת על מערכת ההפעלה iOS, ולהן הרבה תכונות דומות.[1] המערכת הושקה ב-24 באפריל 2015, יחד עם ה-Apple Watch, המכשיר היחיד שמריץ את watchOS.

היסטוריית גרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

watchOS 1.0.1 שופרה בביצועים ובתמיכה עבור אימוג'י ושפות נוספות, ושוחררה ב־29 במאי 2015. ב־WWDC (כנס המפתחים העולמי של אפל) 2015, טים קוק הודיע על watchOS 2.0; המתוארת על ידי אתר CNET כ"חידוש משמעותי", היא כללה ערכת פיתוח תוכנה חדשה המאפשרת גישה ישירה יותר לחומרה של המכשיר, פרצופי שעון חדשים, היכולת להשיב לדואר אלקטרוני ותכונות אחרות. WatchOS 2.0 היה אמור להיות משוחרר ב־16 בספטמבר 2015, אבל הוא התעכב בגלל תיקון באגים שלקח זמן רב מהצפוי; במקום זאת הוא שוחרר ב־21 בספטמבר 2015.

WatchOS 2.0 כללה תכונות חדשות ושיפורים כלליים יותר ל־Apple Watch. לאחר עדכון התוכנה, חלק מהמשתמשים חוו בעיות בפיגור.

WatchOS 3.0 הוכרזה ב־WWDC 2016, עם עדיפות על הביצועים. המשתמשים יכולים לשמור על היישומים הפועלים בזיכרון, כמו גם לקבל עדכונים ברקע ומידע מרוענן. עדכונים אחרים כוללים מעגן חדש המופעל באמצעות לחצן הצד כדי להחליף את הביצועים עמוסי המבטים, מרכז בקרה מעודכן, ואפשרויות מענה חדשות על הודעות. כמה פרצופים חדשים לצפות נוספו גם, כולל מיני מאוס, יחד עם היכולת להחליף פרצופי שעון ממסך הנעילה פשוט על ידי החלקה. תכונה חדשה הנקראת SOS מאפשרת למשתמשים להחזיק את לחצן המזח כדי לבצע שיחה לקו החירום המקומי ולקחת את המזהה הרפואי של המשתמש. תכונה נוספת היא שיתוף פעולה, המאפשר שיתוף של אימונים עם חברים ואפילו לשלוח את פעימות הלב שלהם אחד לשני. אפליקציה חדשה הנקראת Breathe המנחה משתמשים באמצעות תרגילי נשימה לאורך היום, עם משוב חזותי ופיזי. WatchOS 3.0 שוחרר למפתחים ב־13 ביוני 2016 והפך זמין לציבור ב־13 בספטמבר 2016.

WatchOS 3.1 שוחררה לציבור ב־24 באוקטובר, ו־watchOS 3.2 שוחרר לקראת סוף מרס 2017. שני העדכונים הוסיפו שיפורים קלים ותיקוני באגים.

WatchOS 4.0 הוכרזה ב־WWDC 2017 ב־5 ביוני 2017, ושוחרר לציבור ב־19 בספטמבר. watchOS 4 כולל סירי, אימון פעילות אישית, ויישומון מוזיקה חדש. הוצגה גם GymKit, פלטפורמה טכנולוגית המחברת אימונים עם ציוד אירובי.

Watch OS 4.3 שוחררה ב־29 במרץ 2018. הוחזרה היכולת לנגן מוזיקה הנמצאת ב־iPhone ולשלוט בה גם בשעון, בשימוש ביישומון המוזיקה שנמצא בשעון. וגם אפשרה שליטה על השמעה ונפח ב־HomePod של אפל. תכונות חדשות אחרות כללו אנימציה חדשה לטעינה ואנימציה חדשה לטעינת יישום. נתוני הפעילות נוספו לפרק השעון של סירי, והסיבוך בסוללה מדווח בצורה מדויקת יותר על חיי הסוללה.

WatchOS 5.0 הוצגה לראשונה לציבור בוועידת המפתחים סן חוזה WWDC שנערכה על ידי אפל. הוצגה אפשרות הדיבור משעון לשעון (כמו בווקי טוקי), יישומון הפודקאסטים החדש, אפשרות הרמת היד כדי לדבר עם סירי, התאמה אישית של מרכז הבקרה, ואת היכולת לגשת למרכז ההודעות מרכז השליטה של יישומים. תכונות אחרות כללו תמיכה WebKit כדי להציג דפי אינטרנט, שישה פרצופים חדשים לשעון, ותכונות אימון חדשות. היא שוחררה לציבור ב־17 בספטמבר 2018.

WatchOS 6.0 שוחררה ב-19 בספטמבר 2019. נוספה אפליקציות חדשות: אפליקציה למעקב אחר המחזור החודשי,אפליקציה למדידת רעש (תמיכה מסדרה 4 ומעלה), תזכורות קוליות ועוד. לאפליקציית האימונים נוספו סוגי אימונים חדשים.

בנוסף בגרסה זו לראשונה הוצג אפ-סטור עצמאי לשעון כך שניתן להוריד אפליקציות מהשעון עצמו.

WatchOS 7.0 הוצגה לראשונה ב-22 ביוני 2020 בכנס המפתחים של אפל WWDC 2020 שנערך בצורה מקוונת לראשונה (עקב נגיף הקורונה).

בגרסה זו נוספו מעקב שינה, יכולת לשיתוף Watch Face, הוספת מצב ריקוד לאפליקציית האימונים וזיהוי אוטומטי של שטיפת ידיים.

ממשק המשתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסך הבית מורכב מאייקונים עגולים של יישומים. הניווט בו אפשרי באמצעות התמקדות והתרחקות בעזרת הכתר הדיגיטלי בשעון והחלקה על מסך המגע של השעון. יישומים רבים הם גרסאות ממוזערות ומופשטות של מקבילותיהן ב-iOS.

לפני שחרור WatchOS 3, פני השעון סיפקו גם תצוגה מסכמת של היישומים בשעון באמצעות החלקות[2]. עם העדכון לגרסה השלישית, נוסף מרכז בקרה חדש, דומה לזה שב-iOS.

פעולות ואפשרויות נוספות מופיעות במכשיר אם המשתמש מפעיל לחיצה חזקה יותר, הודות לטכנולוגיית 3D Touch.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא WatchOS בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Roger Fingas, Apple Watch runs 'most' of iOS 8.2, may use A5-equivalent processor, AppleInsider (באנגלית)
  2. ^ HOW TO USE AND ORGANIZE APPLE WATCH GLANCES, iPohoneTricks, 27 באפריל 2015