WIN.INI

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

WIN.INI הוא קובץ INI בסיסי שהיה בשימוש במערכות הפעלה שונות של Microsoft Windows החל מחלונות גרסה 3.11, ואחסנה הגדרות בסיסיות השייכות לזמן האתחול. כברירת מחדל, הגדרות הגופנים, מנהלי התקני התקשורת, רקע שולחן העבודה, שומר המסך, והשפה, מאוחסנים ב-WIN.INI על ידי חלונות 3.x. הרבה מהגדרות אלו נשארו גם בחלונות 9x, למרות שהתחילה מגמה להעביר את ההגדרות אל ה-Registry של חלונות. חלונות XP עדיין הכירה ברשומות ה-WIN.INI, וזאת כדי לספק תאימות לאחור עם יישומים ישנים הפועלים על ארכיטקטורת 16 ביט, ובעת התקנתה, התווסף הקובץ אוטומטית כשהוא ריק מתוכן. בחלונות ויסטה וב-7 קובץ ה-WIN.INI הוסר לחלוטין.

לפני חלונות 3.x, לא היה מקובל לאחסן הגדרות יישומים בקובצי ".INI", וביציאת חלונות 3.0 לשוק ב-1990, מיקרוסופט קידמה את הרעיון של קובצי ".INI" פרטיים, ותוכנות יכלו לאחסן הגדרות, בקבצים שבתיקיות התוכנה שלהם. כיום מיקרוסופט ממליצה לאחסן הגדרות בשיטות אחרות שהיא מציעה.

WIN.INI ו-SYSTEM.INI נכללים בגרסאות מודרניות של חלונות המבוססות על יישומים של 16 ביט. יישום של 16 ביט עשוי שלא לפעול כשורה עם אחד מהקבצים לא נמצא בנתיב "C:\Windows".

עריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקרוסופט ארזה שני עורכי טקסט מיוחדים לקובצי הגדרות ליבה (כדוגמת WIN.INI,‏ SYSTEM.INI,‏ CONFIG.SYS, ו-AUTOEXEC.BAT) עם מערכות ההפעלה שלה. Sysedit הוא עורך טקסט מסוג MDI, הפותח את כל הקבצים שהוזכרו בו זמנית, וזמין בכל גרסאות חלונות, החל מחלונות 3.x.‏ MSConfig היא תוכנה פשוטה יותר, המאפשרת למשתמש לגרום לקריאה או אי קריאה, של מנהלי התקנים, ותוכניות בעליית המערכת, על ידי הקבצים שנזכרו, וכן על ידי מפתחות ה-Registry,‏ "Run", "RunEx", ו-"RunOnce".

‏MSConfig נכללה מחלונות 98 והלאה, חוץ מחלונות 2000.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.