Ubuntu One

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלוגו של Ubuntu One

Ubuntu One היה שירות מחשוב ענן אישי, שסופק על ידי חברת קנוניקל.

השירות איפשר למשתמשים לאחסן קבצים ברשת ולסנכרן אותם עם המחשב האישי, או התקנים ניידים, שבהם אף קיימת אפשרות להזרמת מוזיקה.

באפריל 2014 הודיעה קנוניקל על סגירתו של השירות עד ליולי 2014.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ubuntu One הוא יישום לקוח, הרץ על מערכות ההפעלה אובונטו, מגרסה 9.04 ואילך, בחלונות, מגרסת-XP והלאה ובמק OSX מגרסת 10.6 ומעלה. בנוסף קיימת אפליקציית מוזיקה, להתקנים בעלי מערכת ההפעלה iOS של אפל או אנדרואיד של גוגל[1] .

Ubuntu One דומה במהותו לשירותי הרשת ,Dropbox ,Box.net ,Amazon Cloud Player, ו- Google Music. קוד תוכנת הלקוח שלו נכתב בשפת פייתון, והוא משתמש בתוכנה Twisted לפעילות וטיפול בפרוטוקולים שבשימושו. המידע מסונכרן על ידי פרוטוקול ייחודי הנקרא "u1storage" ומשתמש בשירות האחסון הרשתי של Amazon S3[2].

השירות החינמי של Ubuntu One, מציע לאחסן עד 5 ג'יגה בייט של מידע. נפח אחסון גדול יותר, עולה 2.99$ ל-20 ג'יגה בייט לחודש, או 29.99$ לשנה. שימוש אפליקצית המוזיקה של Ubuntu One עולה 3.99$ לחודש, או 39.99$ לשנה.

בנוסף ישנה אפשרות, בדומה ל- Dropbox להזמין חברים שאינם רשומים לשירות, כל חבר מקבל 500 מגה בייט נוספים לאחסון והמזמין גם הוא מקבל 500 מגה בייט נוספים, אך יש מגבלת אחסון של 20 ג'יגה למשתמש בחינם (כלומר, לא תקבל יותר מקום אחסון ברגע שהגעת ל-20 ג'יגה, אלא אם תשלם).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Ubuntu One בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.