tvOS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
TvOS
מפתח אפל
משפחה דמוית יוניקס, BSD
מודל קוד קוד סגור עם רכיבים בעלי מודל קוד פתוח
מחזור חיים 30 באוקטובר 2015 – הווה (8 שנים ו־24 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 12.1.2‏ (16K534) ב־22 בינואר 2019
סוג ליבה היברידית (XNU)
פותחה בשפות C,‏ C++,‏ Swift ו-Objective-C
סוג רישיון תוכנה קניינית מסחרית
מצב עבודה נוכחי
פלטפורמות Apple TV (דור רביעי ומעלה)
אתר אינטרנט developer.apple.com/tvos
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

tvOS היא מערכת הפעלה שפותחה על ידי חברת אפל עבור הדור הרביעי של נגן המדיה הדיגיטלי Apple TV.‏ tvOS הוכרז ב-9 בספטמבר 2015 באירוע ספטמבר 2015 של אפל, לצד הדור הרביעי של ה- Apple TV.[1] ב-26 באוקטובר 2015, החלו ההזמנות מראש של Apple TV דור 4, ומשלוחים החלו בשבוע שאחריו.[2]

tvOS מבוססת באופן נרחב על מערכת ההפעלה iOS בעוד שתוכנת המערכת עבור הדור השני והשלישי של Apple TV התבססו על גרסאות מופשטות של iOS. לפני אירוע ספטמבר 2015 של חברת אפל, שנערך ב-9 בספטמבר 2015, הופצה שמועה על הדור הרביעי של Apple TV שכולל תמיכה ביישומי צד שלישי דרך App Store.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 באוקטובר 2015, הדור הרביעי של Apple TV הפך לזמין לרכישה וכלל את tvOS 9.0. ב-9 בנובמבר 2015, הופצה הגרסה החדשה tvOS 9.0.1, שכללה בעיקר עדכון לטיפול בבעיות קלות.

tvOS 9.1 הופצה ב-8 בדצמבר 2015, לצד מערכת OS X בגרסה 10.11.2,‏ iOS בגרסה 9.2 ו-watchOS בגרסה 2.1. לצד עדכונים אלה, אפל עדכנה את יישומי השליטה מרחוק ב-iOS וב-watchOS המאפשרים שליטה בסיסית בדור הרביעי של מכשיר ה-Apple TV (לפני כן, היישום פעל רק עם גרסאות קודמות של Apple TV).

ב-25 בנובמבר 2015, פייסבוק החלה בפיתוח היישום שלה עבור tvOS המאפשר ליישומים אחרים המותקנים ב-Apple TV להשתמש בחשבון הפייסבוק לצורך התחברות לשירותים, שיתוף תכנים עם פייסבוק ושימוש ב-Facebook Analytics באופן הזהה לאופן בו יישומי iOS עושים זאת.

ב-2 בדצמבר 2015, טוויטר החלה בפיתוח השירות שלה לאימות הכניסה לחשבון טוויטר עבור tvOS‏ - Digits - המאפשר למשתמשים להתחבר ליישומים ושירותים דרך Apple TV באופן פשוט יחד עם קוד הזמין באופן מקוון.

ב-11 במרץ 2016, קבוצת Pangu הכריזה בציוץ בטוויטר על פיתוח כלי חדש לפריצת Apple TV המריץ את מערת tvOS בגרסה 9.0-9.0.1 ויהפוך לזמין באותו שבוע.

ב-13 ביוני 2016 בכנס WWDC לשנת 2016, סגן הנשיא של חברת אפל לשירותי אינטרנט אדי קיו הכריז על הגרסה הבאה של tvOS,‏ tvOS 10. גרסה זו מביאה תכונות חדשות כדוגמת שיפורים בחיפוש Siri, כניסה יחידה למנויים בכבלים, מצב חשוך ויישום חדש לשליטה מרחוק ב-Apple TV.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

tvOS בגרסתה התשיעית הגיעה עם תכונות חדשות עבור הדור הרביעי של Apple TV. אחת התכונות העיקריות היא השימוש בלוח מגע המוטמע על גבי השלט הרחוק של מכשיר ה-Apple TV ובכך לעבור במהירות בין מסכים ולהפעיל מחוות משתמש מתוך השלט. בנוסף, הגרסה התשיעית של tvOS הציגה את חנות היישומים App Store החדשה עבור tvOS והמוכרת ממערכות הפעלה אחרות של חברת אפל, באפשרותם של המשתמשים להתקין מתוך החנות תכנים אשר פותחו על ידי מפתחים העוסקים בפיתוח יישומים עבור Apple TV ו-tvOS.‏ tvOS 9 מביאה ל-Apple TV בדורו הרביעי את המסייעת האישית Siri, המאפשרת למשתמשים לבצע משימות מרובות במסך הטלוויזיה, כגון חיפוש חוצה-מסכים אחר סרט או תוכנית טלוויזיה, הילוך אחורי בעת צפייה בתכנים, הילוך קדמי, שם הסרט הנוכחי המתנגן ושם השחקן או הבמאי ומעבר אחורי ל-15 שניות. tvOS 9 מוסיפה תמיכה בריבוי משימות המציג את כלל היישומים הפועלים במסך אחד, אפשרויות מתקדמות יותר להתאמה אישית של יישומי ה-Apple TV, שומרי מסך קולנועיים ושליטה מרחוק בטלוויזיה באמצעות שלט ה-Siri החדש הניתן לחיבור באמצעות טכנולוגיית Bluetooth ואף דרך מכשיר תומך HDMI-CEC ב-tvOS. בנוסף, tvOS מאפשרת למשתמש לנהל את מכשיר ה-Apple TV בדרכים שונות ומגוונות. בין היתר, נכללות אפשרויות כגון שימוש בשלט ה-Siri הכלול במארז, חיבור שלט אוניברסלי צד-שלישי, חיבור שלט משחק MFi לשליטה במשחקים, שימוש ביישום השלט הרחוק במכשיר iOS וחיבור מקלדת תומכת טכנולוגיית Bluetooth על מנת לסייע למשתמש להקליד באופן פשוט יותר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TvOS בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Welch, Chris. "New Apple TV announced with Siri and App Store, coming in October for $149". The Verge. נבדק ב-16 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Apple TV: Everything We Know". MacRumors. נבדק ב-16 בנובמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.