Reddit

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Reddit
סוג רשת חברתית מקוונת עריכת הנתון בוויקינתונים
סלוגן "דף השער של האינטרנט"
תקופת הפעילות 23 יוני 2005 – הווה (18 שנים)
מייסדים סטיב האפמן
אלקסיס אוהאניאן
מנכ"ל סטיב האפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות Advance Publications
שירותים עיקריים מדיה חברתית
הכנסה בערך 100 מיליון דולר (2018)[1]
שפות תכנות פייתון, React, JavaScript עריכת הנתון בוויקינתונים
reddit.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Reddit (רדיט) הוא אתר מדיה חברתית מסוג מערכת לוח מודעות מקוונת אשר משתמשים הרשומים אליו יכולים לשתף תכנים, כגון טקסטים או קישורים בכל נושא אפשרי וללא הגבלה והפרסומים הזוכים לדירוג גבוה יותר מופיעים בראשו, בתצוגה מתחלפת שמשאירה מקום לפוסטים חדשים שטרם זכו למידת פרסום משמעותית.

מיליוני הרשומים באתר אשר מכונים "redditors" הם המפרסמים את התכנים השונים והם לוקחים חלק פעיל בדירוג האיכות של הפוסטים ובכך מסייעים לגרום לכך שההודעות והקישורים המוצלחים ביותר שזוכים לדירוג הגבוה ביותר בפרקי זמן מסוימים, זוכים באותם פרקי הזמן לחשיפה גבוהה במיוחד.

התכנים מאורגנים לפי תחומי העניין השונים, המכונים subreddits (או בקיצור subs). ה-subreddits עוסקים בכמות גדולה של נושאים, בהם חדשות, משחקי וידאו, סרטים, מוזיקה, ספרים, כושר, מזון ועוד.

האתר נוסד בשנת 2005 על ידי סטיב האפמן ואלקסיס אוהאניאן. באוקטובר 2006 האתר נרכש על ידי חברת "Condé Nast Publications". מטה החברה שוכן בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. נכון למאי 2021, לפי מדד אלכסה, אתר Reddit הוא האתר ה-19 הפופולרי ביותר בעולם.[2]

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר מכיל אוסף עצום של פוסטים שמתווספים כל העת על ידי משתמשים רשומים, ועל כן הוא במהות מערכת לוח מודעות מקוונת. שם האתר הוא משחק מילים: Reddit באנגלית נשמע כמו "קראתי את זה" (Read it).

Subreddits[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן האתר מחולק לכמות גדולה של נושאים, בעוד שרק 50 מאותם הנושאים, אשר נחשבים ל"נושאי ברירת מחדל", גלויים בעמוד הראשי של האתר עבור משתמשים חדשים ועבור משתמשים רשומים שטרם נכנסו לאתר תחת שם המשתמש שלהם. נכון ליוני 2015 חמישים נושאי ברירת המחדל של האתר הם:

קטגוריה Subreddits (נושאים)
תכנים חינוכיים News, Science, Space, TodayILearned (TIL) ו-WorldNews
בידור Creepy, Documentaries, Gaming, ListenToThis, Movies, Music, NoSleep, Sports, Television ו-Videos
דיון AskReddit, AskScience, Books, ExplainLikeImFive, IAmA ו-TwoXChromosomes
הומור TIHI, Funny, PerfectlyCutScreams, Jokes, NotTheOnion, Memes, TrippinThroughTime ו-Hmm
שיתוף תמונות Art, Aww, EarthPorn, Gifs, MildlyInteresting, OldSchoolCool, Pics ו-PhotoshopBattles
שיפור עצמי DIY, Fitness, Food, GetMotivated, LifeProTips, PersonalFinance, Philosophy ו-WritingPrompts
טכנולוגיה Futurology, Gadgets ו-Technology
שונות Announcements ו-Blog

כאשר המשתמשים הרשומים מוסיפים פוסטים חדשים (קישורים או הודעות מלל) לאחד מה-subreddits, כל יתר המשתמשים (המכונים redditors) יכולים לעשות upvote או downvote לפוסט ובכך לקבוע את מידת האיכות של הפוסט. לכל subreddit יש עמוד ראשי שבו מוצגים הפוסטים החדשים ביותר שנכון לאותו הרגע זכו לדירוג גבוה. יתר המשתמשים רשאים להוסיף תגובות משלהם לכל פוסט. גם עבור כל אחת מהערות ניתן לעשות upvote או downvote ובאופן זה הקהילה מצליחה לוודא שהתגובות/תשובות הרלוונטיות ביותר מופיעות בדרך כלל בראש העמוד של הפוסט. בעמוד הראשי של רדיט, אשר זוכה בכל יום לכמות הצפיות הרבה ביותר באתר, מוצגים הפוסטים החדשים שזכו לדירוג הגבוה ביותר מכל ה-subreddits באתר.

הפלטפורמה בוחרת להציג בעמוד הראשי של האתר ובעמוד הראשי של כל אחד מה-subreddits קומץ פוסטים אשר מתחלפים בזמן אמת כל העת, כאשר הפלטפורמה לוקחת בחשבון את הזמן שבו הפוסט פורסם (מוצגים רק פוסטים חדשים), את היחס והכמות של ה-upvotes או downvotes. מדי יום עשרות פוסטים שונים מוצגים בעמוד הראשי של האתר ובעמוד הראשי של כל אחד מה-subreddits.

כל משתמש רשום רשאי ליצור subreddit חדש, אף על פי שקישור שהמערכת מאפשרת לעשות זאת רק למשתמשים רשומים אשר נרשמו לאתר לכל הפחות לפני 30 ימים.

כל המשתמשים הרשומים באתר מסוגלים להתאים אישית את רשימת הקישורים ל-subreddits המוצגת בעמוד הראשי האישי.

נכון ליולי 2018 היו מעל ל-138,000 subreddits פעילים (מתוך 1.2 מיליון).[3][4]

במשך השנים אירעו מקרים רבים של תכנים שנויים במחלוקת שפורסמו באתר, ובעקבות כן, במקרים מסוימים החליטו מפעילי האתר להסיר subreddits שלמים אשר בהן פורסמו לאורך זמן תכנים בעייתיים שונים. על אף שמדיניות ההסרה של subreddits נאכפת היטב, עדיין קיימים באתר subreddits המפרסמים תכנים שנויים במחלוקת בנושאי גזענות, פגיעה עצמית, זואופיליה, פגיעה בבעלי חיים, מיזוגיניה ועוד.

subreddits בולטים במיוחד באתר:

  • I-AMA (שאל אותי הכל) - פורום בו לרוב אנשים נודעים שונים מנסים לענות על שאלות מצד משתמשי רדיט בזמן אמת. למשתמשים יש את האפשרות לדרג את התגובות לפי מה שיותר מעניין בעיניהם ובכך התגובות הפופולריות נמצאות בדרג העליון של הפורום. האנשים שנשאלים שאלות בפורום הם בדרך כלל במאים, שחקנים מפורסמים, פוליטיקאים ועוד. בשנת 2012 התארח בפורום "שאל אותי הכל" הנשיא ברק אובמה וענה על שאלות הגולשים במשך חצי שעה בזמן אמת. הנשיא פנה אל המשתמשים ואמר כי בכוונת הממשל להגן על הרשת החופשית, כך שתישאר פתוחה לבעלי עסקים או לאנשים הרוצים להביע דעה ללא סינון של אתרים מבוקרים. כ-200,000 התחברו לאתר בו זמנית כדי לקחת חלק באינטראקציה עם אובמה. אובמה קיבל כ-6,500 תגובות ומספר עצום של שאלות, שעל רובן לא הספיק לענות.
  • DIY (עשה זאת בעצמך) - פורום בו הגולשים משתפים מידע אודות איך לעשות דברים באופן עצמאי על ידי מתן הוראות מדויקות או תמונות המציגות את תהליך השגת התוצר. בנוסף קיימת אפשרות להתייעצות עם הגולשים על איך להכין דבר מסוים. מטרת פורום זה הוא לעזור לשאר הגולשים לחסוך בהוצאות גדולות על דברים שהם יכולים לעשות בעצמם. לדוגמה, הכנת טבעת ממטבע כסף, תספורת לחיית מחמד, בניית מיטה ניידת באוטו ועוד.

קהילת המשתמשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירת שם משתמש באתר היא חופשית והמשתמשים שנרשמים אינם נדרשים לספק את כתובת הדואר האלקטרונית שלהם לצורך אימות. כל משתמשי האתר מכונים "redditors". כאשר המשתמשים מחוברים לאתר הם יכולים לעשות upvote או downvote לפוסטים (ובכך להשפיע על הגדלת או הקטנת החשיפה לה זוכים הפוסטים באתר) או להוסיף הערות לפוסטים. משתמשי האתר יכולים גם ליצור subreddit חדש בנושא המועדף עליהם, ומשתמשים אחרים המתעניינים גם הם ב-subreddit החדש שנוצר יכולים להוסיף קישור אליו בדף הראשי שלהם על ידי הרשמה לאותו ה-subreddit. לדוגמה, נכון לינואר 2022 ישנם מעל ל-455,000 משתמשים הרשומים ל-subreddit של ויקיפדיה באנגלית.

הפוסטים באתר נקראים מדי יום על ידי מיליוני משתמשים מרחבי העולם.

בפוסטים שמפרסמים משתמשי האתר נכללים לעיתים רבות מונחים שונים הנפוצים במיוחד בקרב קהילת משתמשי האתר כגון:

  • OP – קיצור ל"Original Poster" (התייחסות למשתמש שהוסיף את הפוסט המקורי אשר עליו משתמשים אחרים מגיבים).
  • NSFW – קיצור ל"Not Safe For Work" (מציין בדרך כלל כי תוכן ההודעה בעייתי ועלול להיות פורנוגרפי או אלים ועל כן לא מומלץ לצפות בה במקום העבודה).
  • "Link Karma" ו-"Comment Karma" – הפלטפורמה מעניקה סטטוסים אלו למשתמשים מסוימים אם אותם המשתמשים הוסיפו קישורי היפר טקסט או הערות פופולריות במיוחד, וכמות ה-Link Karma וה-Comment Karma המצטברת מוצגת עבור כל המשתמשים בדף הפרופיל של המשתמשים.
  • "Reddit Gold" – תכונה הזמינה למנויים בתשלום המאפשרת בין היתר להציג תגובות רבות יותר בכל עמוד, לקבל התראה בכל פעם ששם המשתמש של מנוי בתשלום מוזכר בתגובה ועוד. המנויים בתשלום מסוגלים גם להעניק בעילום שם Reddit Gold למשתמשים אחרים באתר שהוסיפו תגובות או קישורים מועילים במיוחד כהערכה על כך.

המשתמשים באתר רשאים להוסיף גם הודעות מלל. ישנם subreddits רבים אשר בהם מתנהלים דיונים בלבד ועל כן הם הוגדרו כך שניתן להוסיף אליהם רק פוסטים מסוג הודעות מלל – כגון ה-subreddits הפופולרי "AskReddit" אשר בו חברי הקהילה רשאים להוסיף שאלות בכל נושא אפשרי בפני הקהילה בכללותה, במקום משתמשים המתמחים בנושא מסוים.

הלוגו של האתר שבו נעשה שימוש ב-27 בנובמבר 2007 במטרה להטות את תוצאות הסקר בחירת שם ללוייתן שערך ארגון גרינפיס

קהילות משתמשי האתר לעיתים רבות מתאמת מיזמים שונים מחוץ לפלטפורמת האתר – כגון ניסיונות הטיית התוצאות של סקרים מקוונים שונים. בשנת 2007 משתמשי רדיט השפיעו על ארגון "גרינפיס" בכך שאפשרו לציבור הרחב לקחת חלק באתר הארגון בבחירת שם ללווייתן. משתמשי Reddit הצביעו בהמוניהם על כך ששם הלווייתן יהיה "Mister Splashy Pants" ("מר מכנסיים ראוותניים"), ומפעילי המערכת של Reddit אפילו לקחו חלק פעיל בעידוד משתמשים רבים ככל הניתן לקחת חלק בהצבעה על ידי שינוי הלוגו של Reddit ללווייתן. בדצמבר 2007 קבע ארגון "גרינפיס" כי השם שנבחר על ידי הגולשים הוא "Mister Splashy Pants".

כל משתמש באתר מסוגל להפוך ל"חבר" של כל אחד מיתר המשתמשים ועל ידי כך לקבל גישה מהירה להודעות, הקישורים והתגובות שמוסיפים אנשים שנמצאים ברשימת החברים של אותו המשתמש.

לעיתים רבות משתמשי האתר בוחרים גם לערוך מפגשים גדולים במקומות ציבוריים שונים, כגון פארקים, ברים וכולי.

ניסויים חברתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל שנה מפרסמים מייסדי הפלטפורמה Subreddit עם פרויקט מיוחד לכבוד ה-1 באפריל הכולל ניסוי חברתי בקרב הגולשים, שמתבסס על הפעולה הקולקטיבית של המשתמשים באתר.

בשנת 2015 נפתח Subreddit בשם r/thebutton שהציג כפתור ושעון עצר הסופר לאחור 60 שניות. משתמשים שנפתחו לפני אותו היום יכלו ללחוץ על הכפתור רק פעם אחת או לבחור שלא ללחוץ עליו בכלל. בכל פעם שמישהו לחץ על הכפתור שעון העצר חזר לספור אחורה מ-60 באופן גלובלי והמשתמש קיבל סימן ליד שמו עם צבע כלשהו. הצבעים סימלו את השלב בספירה בו לחצו המשתמשים על הכפתור ובכך יצרו חלוקה סימבולית של הגולשים לקבוצות הזדהות על פי צבעים.[5]

אחד הניסויים המפורסמים בפלטפורמה התרחש ב-1 באפריל 2017 כאשר יזמו המייסדים את הפרויקט Place (r/place). ה-Subreddit הכיל קנבס אינטרנטי שיתופי בו המשתמשים יכלו לצבוע פיקסל אחד בכל פרק זמן מסוים (בין 5 ל-20 דקות). המיזם הביא למעורבות גבוהה של גולשים וכ-1.2 מיליון איש לקחו בו חלק ב-72 השעות בהן היה פעיל. העמוד שימש כמעין "ארגז חול" וירטואלי בו למשתמשים לא ניתנו הנחיות והם קיבלו חופש פעולה. משתמשים רבים עבדו יחד בקבוצות כדי ליצור איורים גדולים כמו דגלים, לוגואים ואייקונים שונים, כאשר קבוצות רבות התבססו על קהילות מתוך Subreddits קיימים.[6] בגלל כמות הפיקסלים המוגבלת בעמוד קבוצות משתמשים רבות החלו "להילחם" האחת בשנייה על הפיקסלים עבור היצירות שלהן, מה שעורר ויכוחים רבים ב-Subreddits המעורבים.[7]

הפרויקט עורר התעניינות בדפוסי הפעולה של המשתמשים במצב בו על אף חופש הפעולה שניתן להם, רובם התארגנו בקבוצות בזמן קצר כדי ליצור יחד יצירות משותפות. תוצאות ניסוי זה מלמדות על היכולת לחזות ולהשפיע על התנהגות משתמשים בודדים ברשת הודות לשיוכם לקהילה גדולה יותר.[8]

אירועים בולטים בהיסטוריה של האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Reddit בדרך כלל ה-moderators של כל סאברדיט הם אלו שמקבלים החלטות עריכה לגבי איזה תוכן יישאר ואיזה תוכן יוסר, ועל כן לאורך השנים יש מעת לעת מקרים בהם חלק מאפשרים השארת תוכן שנוי במחלוקת.[9] על רבים מהסאברדיטים הפופולרים יש מעקב צמוד מצד moderators רבים, כאשר לדוגמה בסאברדיט r/Science שעוסק בתוכן הקשור למדע נהוג להסיר כל תוכן שעוסק בהכחשת שינויי אקלים,[10] ובסאברדיט r/News נהוג להסיר תוכן שמציג חוות דעות וטורים אישים.[11] Reddit שינתה לאורך השנים את מדיניות העריכה ברחבי האתר מספר פעמים, לפעמים בתגובה למחלוקות בולטות. לאורך השנים האתר נתן במה בין היתר גם לתכנים מעוררי מחלוקת אך חוקיים. בעקבות מספר אירועים שנויים במחלוקת של משתמשים שבחרו להשתמש באתר על מנת לקחת את החוק לידיים, הנהיג Reddit כללים נוקשים נגד חשיפת מידע אישי רגיש של אחד הכותבים, בדרך כלל בצירוף שמו המלא ולעיתים גם תמונתו, לרבות חשיפת פרטים אישיים על אנשים (פעולה הידועה כיום בכינוי דוקסינג או אָאוּטִינְג). מי שעובר על הכלל נחסם מהאתר, הפוסטים שלהם מוסרים מהאתר, ואפילו קהילות שלמות עלולות להיות מוסרות מהאתר בגין הפרת הכלל.

במהלך העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הפיגוע במרתון בוסטון באפריל 2013 Reddit ספגה ביקורת לאחר שבמהלך המצוד אחר המפגעים המשתמשים באתר אשר ניסו לסייע לרשויות לתפוס את המפגעים זיהו דרך התמונות שפורסמו באתר מזירת הפיגוע את האנשים הלא נכונים כחשודים בביצוע הפיגוע.[12] בעקבות כך המנכ"ל של Reddit התנצל בהמשך על המקרה וביקר את "ציד המכשפות המקוון וההשערות המסוכנות" שהועלו באתר במהלך המצוד אחר המפגעים.[13]

באוגוסט 2014 במסגרת אירוע הפריצה ההמונית לחשבונות iCloud של ידוענים (2014) הודלפו באמצעות האתר מאות תצלומי עירום פרטיים של מעל ל-100 ידוענים אשר נגנבו במקור על ידי האקרים שפרצו לחשבונות ה-iCloud של הידוענים וגנבו משירות האחסון את תמונותיהם הפרטיות. חלק מהידוענים אישרו בתקשורת כי התצלומים שנגנבו והופצו אותנטיים בעוד שחלק אחר מהידוענים ציינו כי מדובר בזיופים. במהלך האירוע הסאברדיט r/TheFappening נוצר למטרת ההדלפה של התוכן והוא הכיל קישורים לרוב התמונות שהושגו באופן פלילי אם לא לכולן. הסאברדיט נסגר ב-6 בספטמבר.[14] השערורייה הובילה לביקורת נרחבת יותר באמצעי התקשורת לגבי האופן בו האתר מנוהל.[15][16]

במהלך שנות ה-20 של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־29 ביוני 2020 עדכנה Reddit את מדיניות התוכן באתר כאשר הוצגו כללים חדשים שמטרתם לרסן את הפעילות של קהילות שלדעתם "מקדמות שנאה" באמצעות האתר[17] ובעקבות כך סגרה כ-2,000 סאברדיטים שלטענת מנהלי האתר הפרו את ההנחיות החדשות.[18]

לאחר ההתפרעות של ההמון בקונגרס של ארצות הברית בוושינגטון בינואר 2021 הודיעה ההנהלה של Reddit שהיא סוגרת את ההסאברדיט r/DonaldTrump, ששימש בעיקר את תומכי דונלד טראמפ, בתגובה להפרות מדיניות חוזרות ונשנות של חברי הסאברדיט, ובשל האפשרות שהייתה לחברי הקהילה השפעה על ההסתערות על הקפיטול, או שיש תמיכה נרחבת בקרב חברי הקהילה בהסתערות על הקפיטול. הסגירה של הסאברדיט r/DonaldTrump בוצע לאחר שבוצעו פעולות דומות בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות כגון טוויטר, יוטיוב, TikTok, ועוד. הסגירה של הסאברדיט הייתה מעוררת מחלוקת בעיקר מצד אנשים שטענו שהדבר מקדם צנזורה של אידאולוגיות שמרניות. לסאברדיט r/DonaldTrump היו מעל 52,000 חברים בעת סגירתו.[19][20]

במסגרת השורט סקוויז של מניות גיימסטופ (אנ') בינואר 2021 ביצעו סוחרים בסאברדיט r/Wallstreetbets הרצת מניות גלויה, במטרה להביא לשורט סקוויז במניית חברת גיימסטופ - חברה שנמצאה בקשיים פיננסיים משמעותיים מזה זמן רב. בעקבות ההרצה, עלה מחירה של מניית גיימסטופ מ-19.94$ ב-11 בינואר לשיא של 483$ ב-28 בינואר (עלייה של מעל 2,400%). בעקבות ההרצה, ספגו קרנות הגידור שביצעו מכירה בחסר למניות החברה הפסדים שנאמדו ב-6 מיליארד דולר.[21][22]

במרץ 2021 התעוררה מחאת ענק באתר כנגד טענות לפיהן איימי שלנור, פוליטיקאית בריטית טרנסג'נדרית שנויה במחלוקת, הייתה מועמדת למשרה ניהולית בכירה באתר.[23] בעקבות המחאה הנהלת האתר הודיעה על סיום תפקידה.[24]

הנפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2024 הונפקה החברה והתחילה להיסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק תחת הסימול RDDT.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Reddit בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Castillo, Michelle (5 ביולי 2018). "Reddit — one of the world's most popular websites — is trying to cash in through advertising". CNBC (באנגלית). נבדק ב-24 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ reddit.com Competitive Analysis, Marketing Mix and Traffic (ארכיון), באתר www.alexa.com, ‏20 במאי 2021
  3. ^ Marotti, Ally (23 באפריל 2018). "Reddit to open Chicago office as part of advertising push". Chicago Tribune. Chicago: R. Bruce Dold. ISSN 2165-171X. OCLC 60639020. נבדק ב-25 ביוני 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "New subreddits by date (How Reddit grew over time)". Redditmetrics.com. נבדק ב-1 באוגוסט 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Rich McCormick, How Reddit's mysterious April Fools' button inspired religions and cults, The Verge, ‏2015-06-09 (באנגלית)
  6. ^ Albert Park, Mike Conway, Harnessing Reddit to Understand the Written-Communication Challenges Experienced by Individuals With Mental Health Disorders: Analysis of Texts From Mental Health Communities, dx.doi.org, ‏2017-06-16
  7. ^ More Than a Million Strangers Collaborate, Pixel by Pixel, on a Digital Canvas, Hyperallergic, ‏2017-04-12 (באנגלית)
  8. ^ Jérémie Rappaz, Dylan Bourgeois, Karl Aberer, A Dynamic Embedding Model of the Media Landscape, The World Wide Web Conference on - WWW '19, ACM Press, 2019 doi: 10.1145/3308558.3313526
  9. ^ "Rules of Reddit". ארכיון מ-13 באוקטובר 2012. נבדק ב-14 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Critics blast Reddit over climate-change skeptic ban". Fox News. 19 בדצמבר 2013. ארכיון מ-24 בספטמבר 2015. נבדק ב-18 בפברואר 2019. Reddit's director of communications told FoxNews.com that while it was Allen's prerogative to ban climate-change skeptics from "/r/science", his statements "do not reflect the views of Reddit as a whole, or other science or climate-oriented subreddits. Each subreddit community is entitled to its own views, and anyone who wants to start their own subreddit is welcome to do so devoted to their views, opinions or interests" {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ Sam Kirkland (25 בנובמבר 2014). "How to get your news site banned from Reddit". Poynter. אורכב מ-המקור ב-5 ביולי 2015. If you don't like how a moderator is managing a subreddit, the best solution is to start your own subreddit and moderate it with different rules, said Victoria Taylor, director of communications for Reddit. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Innocents accused in online manhunt". 3 News NZ. 22 באפריל 2013. אורכב מ-המקור ב-15 בדצמבר 2013. נבדק ב-4 ביוני 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ Martin, Erik. "Reflections on the Recent Boston Crisis". Reddit. ארכיון מ-10 במרץ 2014. נבדק ב-3 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Geller, Eric (7 בספטמבר 2014). "Reddit just banned the subreddit at the center of Celebgate". The Daily Dot. ארכיון מ-8 בספטמבר 2014. נבדק ב-8 בספטמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Sottek, T.C. (8 בספטמבר 2014). "Reddit is a failed state". The Verge. Vox Media. ארכיון מ-4 בנובמבר 2014. נבדק ב-2 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Sankin, Aaron (2 בנובמבר 2014). "Is Reddit broken beyond repair?". The Daily Dot. ארכיון מ-3 בנובמבר 2014. נבדק ב-2 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "Promoting Hate Based on Identity or Vulnerability". Reddit Help.
  18. ^ "Update to Our Content Policy". reddit.
  19. ^ Culture (2021-01-18). "When The Left Refuses Service, They're Preventing Violence. When The Right Denies Service, They're Bigots". The Federalist (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-01-23.
  20. ^ Guynn, Jessica. "'They want to take your speech away,' censorship cry unites Trump supporters and extremists after Capitol attack". USA TODAY (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-01-23.
  21. ^ Katherine Greifeld and Bailey Lipschultz, GameStop Short-Sellers Reload Bets After $6 Billion Loss, Bloomberg.com, 25 January 2021.
  22. ^ Phillips, Matt; Lorenz, Taylor (2021-01-27). "'Dumb Money' Is on GameStop, and It's Beating Wall Street at Its Own Game". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2021-01-29.
  23. ^ Massive subs all go private to protest Reddit's hiring of a pedophile 'enabler', The Daily Dot, ‏2021-03-24 (באנגלית אמריקאית)
  24. ^ Adi Robertson, Major subreddits are going dark to protest Reddit allegedly hiring a controversial UK politician, The Verge, ‏2021-03-24 (באנגלית)