MediaMonkey

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
MediaMonkey
מפתח Ventis Media Inc.
גרסה אחרונה 5.0.4.2692 (25 באוגוסט 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה חלונות
סוג רישיון קנייני
קטגוריה נגן מדיה
mediamonkey.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מדיה-מאנקי (MediaMonkey) היא תוכנת נגן מדיה מבית היוצר של Ventis Media Inc. התוכנה מאפשרת לארגן ולהשמיע קובצי אודיו בפורמטים רבים במערכות ההפעלה מסוג Windows.

התוכנה זמינה להורדה בשתי גרסאות, חינמית ובתשלום.התוכנה תומכת בסקינים, extension scripts, ותוספים. גרסה 2 של התוכנה משתמשת בבסיס נתונים בפורמט מיקרוסופט אקסס, בעוד שהגרסה השלישית של התוכנה משתמשת ב־SQLite.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקליטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצעות התוכנה ניתן להעתיק מוזיקה מתקליטורי שמע ולקודד אותם לפורמטים שונים. ניתן לצרוב את המוזיקה לתקליטור CD או DVD בפורמט דחוס (MP3) או בפורמט תקליטור שמע רגיל. כמו כן ניתן לתקן באופן אוטומטי את עוצמת הקול בקובצי השמע (נרמול אודיו) בזמן תהליך הצריבה.

פורמטים נתמכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפורמטים הנתמכים בתוכנה כוללים: MP3, AAC, MP4, Ogg, FLAC, WMA, APE, MPC, ו-WAV. פורמטים נוספים זמינים על ידי התקנת תוספים.

המרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנה מאפשרת המרה אוטומטית מכל הפורמטים אשר נתמכים בה ל- MP3, OGG/Vorbis, WMA ו-WAV עם שליטה על הגדרות האיכות והנפח של הקבצים. המשתמש יכול להחליף את מקודד ה-MP3 אשר נכלל בתוכנה במקודדים אחרים.

ספריית מדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לחפש קבצים בספריית המדיה באמצעות מידע אשר נמצא בתגיות ובמסדי הנתונים. ספריית המידע של התוכנה מכילה מידע סטטיסטי אשר בעזרתו ניתן לדעת מהם השירים המושמעים ולנגן אותם.

תיוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכונה מכילה עורך תגיות התומך במספר גדול של פורמטים. התוכנה מסוגלת לקרוא תגיות בקובצי WAV אשר נכתבו על ידי תוכנות Musicmatch Jukebox. באמצעות פונקציות המרה הפורמטים של התוכנה, התכונה מאפשרת למשתמשים להמיר את ספריות המוזיקה שברשותם מן הפורמטים הקנייניים אשר אינם נתמכים יותר לפורמטים הנפוצים בשוק כיום.

התוכנה תומכת בתיוג אוטומטי של שירים המבוססים על שמות הקבצים ורשימות השמעה (על ידי סריקה של קובצי השירים או באמצעות פונקציית ה- Auto-tagger) ומסוגלת לאסוף מידע ממקורות מקוונים כגון אמזון ו-FreeDB.

באמצעות אלגוריתם Replay Gain הבנוי בתוכנה ניתן לתקן את עוצמת הקול ברצועות או אלבומים שלמים. התוצאות יכולות להיכתב לתוך התגיות של קובצי השמע עצמם ולמסד הנתונים של התוכנה.

ארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנה מאפשרת לארגן את קובצי המוזיקה על הכונן הקשיח באופן אוטומטי באמצעות פונקציית "auto-organize" אשר מסוגלת לשנות את שמות קובצי המדיה ו/או לאתר קובצי מדיה רלוונטיים על בסיס המידע המצוי בתגיות ובמסד הנתונים של התוכנה.

סינכרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמיכה בנגני שמע דיגיטליים ניידים מאפשרת סנכרון באמצעות לחיצה על כפתור אחד וכמו כן גם סנכרון אוטומטי על מנת לסנכרן רצועות ורשימות השמעה עם מגוון רחב של התקנים ניידים. אפשרויות הסינכרון כוללות שימוש בהמרה מהירה של פורמטים (במידת הצורך).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]