MacBook Pro

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
MacBook Pro
מידע כללי
סוג מחשב נייד מקצועי
מפתח אפל
יצרן אפל, פוקסקון, Pegatron עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הפצה 14 בפברואר 2006
תאריך הפסקת שיווק עדיין משווק
על שם MacBook עריכת הנתון בוויקינתונים
הקודם בסדרה PowerBook G4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע טכני
מערכת הפעלה macOS עריכת הנתון בוויקינתונים
מעבד Apple M1; Apple M1 Pro/Apple M1 Max; Apple M2
סוללה lithium polymer battery עריכת הנתון בוויקינתונים
מידות
Apple — MacBook Pro
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

MacBook Pro (בעברית: מקבוק פרו) הוא דגם מחשב מקינטוש נייד שמפותח על ידי חברת אפל ומיועד לשוק המקצועי-מתקדם. MacBook Pro הוצג לראשונה ב-10 בינואר 2006 בתערוכת Macworld בידי מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס; מיד לאחר הצגת המחשב החלה הזמנה מוקדמת של המחשבים בחנויות הרשת של אפל ברחבי העולם, וההפצה לשווקים החלה כחודש לאחר מכן, ב-14 בפברואר 2006.

MacBook Pro מהווה את ה"יורש" של דגמי ה-15 וה-17 אינץ' של סדרת מחשבי PowerBook G4 של אפל, והוא היה המחשב הנייד הראשון מבית מקינטוש שהחל לפעול עם מעבד כפול ליבה של אינטל, במהירות שנעה בין 2.4 ל-2.66 ג'יגה הרץ. המחשב נמכר בשלושה גודלי מסכים: דגם 15.4 אינץ' דגם 17 אינץ' ודגם 13.3 אינץ' שהתווסף לסדרה המקצועית ב-2008.

MacBook Pro מיוצר ממקשת אלומיניום אחת הקרויה unibody המקנה לו איכות בנייה מהמעלה הראשונה וטמפרטורה נמוכה בזמן השימוש במחשב. המסך מצופה זכוכית מבריקה מקצה לקצה, מה שמקנה למסך צבעים חיים ועשירים, אך בתנאי תאורה מסוימים יכולה לגרום להשתקפויות. המקלדת מגיעה עם תאורה אחורית, כך שבתנאי תאורה לקויים המקלדת תואר מפנים המחשב ותקנה הקלדה נוחה גם בחשכה מוחלטת. דגם ה 13" מגיע עם שתי יציאות USB, יציאת FIREWIRE 800 אחת, חיבור לכבל רשת, חיבור Mini DisplayPort, חריץ לכרטיס SD וחיבור Audio in/out משולב. לדגם ה-15" כל החיבורים זהים פרט לחיבור ה-Audio in/out שמפוצל ל-Audio line in ול-Audio line out. לדגם ה-17" יש שלושה חיבורי USB, יציאת FIREWIRE 800 אחת, חיבור לכבל רשת, חיבור Mini DisplayPort, חריץ לכרטיס ExpressCard/34 וחיבורי Audio line in וAudio line out. בנוסף כל הדגמים מגיעים על חיבור magsafe מגנטי לטעינת המחשב, מנעול קנסינגטון למניעת גנבות, מצלמת אינטרנט וכונן SUPERDRIVE (כונן אופטי).

משטח העקיבה (trackpad) בכל דגמי הmacbookpro תומך במחוות מולטי טאץ' (שימוש בכמה אצבעות על המשטח בו זמנית) לביצוע פעולות וקיצורים שונים כגון: דפדוף בקבצים, מעבר אחורה וקדימה בדפדפן אינטרנט, גלילה של דפי אינטרנט ומסמכים, סיבוב והגדלת תמונות ועוד.. כמו כן, משטח המגע גדול מאוד ואיננו מכיל כפתורים חיצוניים, מה שמשאיר מקום רב על המשטח לעשיית מחוות מגע.

במקביל ל-iMac,‏ MacBook Pro הוא המחשב הראשון שפועל עם מעבד כפול ליבה של אינטל במקום מעבד PowerPC; תקופת המעבר מהמעבדים הוותיקים למעבדי אינטל צפויה להסתיים בסביבות אוגוסט 2006. מאז הצגתו של המחשב, הוציאה לשוק אפל מספר מוצרים נלווים, ביניהם Mac Mini ב-28 בפברואר 2006 וכן קו מחשבים ניידים מקביל המיועד לשוק הצרכני הפשוט, MacBook, שהוצג ב-16 במאי 2006.

במהלך שנת 2012 אפל הוציאה דגמי 13 ו15 אינץ' בעלי מסך רטינה. MacBook Pro מריץ את מערכת ההפעלה Mac OS X Mojave ("מערכת ההפעלה 10.14"), הגרסה המעודכנת ביותר של מערכת ההפעלה Mac OS X של מקינטוש.

בסוף שנת 2016 אפל הוציאה את דגמי 13 ו-15 אינץ' משודרגים בעלי פס מגע. בנוסף שודרג המסך, המפרט ומחשב מריץ את מערכת ההפעלה "macOS".

בסוף שנת 2020 יצאה גרסה של דגם 13" עם שבב Apple M1.

בסוף שנת 2021 אפל הוציאה את דגמי 14 ו16 אינץ' יחד עם שני השבבים החדשים M1 Pro ו M1 Max.

בכנס המפתחים העולמי של אפל שהתרחש ב-6 ביוני 2022, השיקה אפל את המערכת על שבב החדשה שלה ולצידה 2 מחשבים ניידים: המקבוק אייר 2022 והמקבוק פרו 13 אינץ' 2022. הגרסה החדשה לא הציגה שינוי בעיצוב מהגרסה האחרונה (מקבוק פרו 13 אינץ' M1) אך כן הציגה ביצועים יותר טובים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]