Logic Pro

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Logic Pro
צילום מסך של ממשק התוכנה
צילום מסך של ממשק התוכנה
מפתח אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
מחזור חיים 1993–הווה (כ־31 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 10.7.8 (23 במאי 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה OS X
נכתבה בשפות C, C++, Objective-C
סוג רישיון קנייני
www.apple.com/logicstudio/logicpro/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוג'יק (בעבר Logic Audio וכיום Logic Pro) היא תוכנת DAW (תוכנה לעריכת אודיו דיגיטלי) מקצועית, שמגרסה 6 ואילך מיועדת לשימוש אך ורק על גבי מחשבי אפל[1].

בשנת 2002 קנתה חברת "אפל" את חברת "Emagic", המפתחת המקורית של התוכנה, ומאז שייכת התוכנה לאפל ומשווקת כחלק מחבילת "Apple Logic Studio" לעריכה מקצועית של אודיו. גרסאות 7, 8 ו-9 של התוכנה הגיעו על גבי מספר תקליטורי DVD, בעוד הגרסה הנוכחית של התוכנה, "Logic Pro X", שיצאה בשנת 2013, ניתנת לרכישה אך ורק דרך חנות האפליקציות של אפל (App Store), המותקנת במחשבי Mac, במחיר של 199$, זול משמעותית מתוכנות מתחרות בענף, דוגמת Cubase ו-Pro Tools.

לאחר שלוש גרסאות דומות בממשק המשתמש, בגרסה האחרונה (X) שהיא הגרסה העשירית של התוכנה, שונה ממשק המשתמש, ולמעשה התוכנה עוצבה מחדש בצורה דומה לתוכנה Garageband, שהיא תוכנה למוזיקאים מתחילים, הניתנת להתקנה ע״ג מחשבי Mac, אך גם על גבי המכשירים הניידים של אפל, דוגמת iPhone ו-iPad. למרות העיצוב הפשוט והידידותי שמזכיר את Garageband, התוכנה שמרה על המורכבות ומגוון כלי העבודה המקצועיים שלה, ואף הוסיפה תכונות חדשות, כגון Drummer (מתופף וירטואלי), Flex Pitch (מודול לתיקון זיופים, בעיקר זיופי שירה) ושיפור ניכר במגוון כלי הנגינה והסינתיסייזרים המובנים בה, כמו גם ״שלט״ למכשיר האייפד בשם Logic Remote הניתן להורדה בחינם, המאפשר לנגן או לבצע מיקס לשירים בתוכנה דרך הטאבלט של אפל.

התוכנה זכתה לביקורות נלהבות של מגזיני האודיו המקצועי המובילים בעולם, דוגמן Computer Music ו-Sound on Sound, ונחשבת היום כאחת מהתוכנות המובילות בעולם ליצירה והפקה של מוזיקה באופן מקצועי[2].

בניגוד לפורמט "הכלים הווירטואליים" הנפוץ "VST" (של חברת "Steinberg"), התוכנה תומכת בפורמט AU (יחידות אודיו) של חברת "אפל". בשל תפוצתם המוגבלת יחסית של מחשבי אפל (ומקינטוש בפרט) בישראל, גם תפוצתה של "Logic" בישראל נדירה יחסית.

התוכנה מגיעה עם תוספים (פלאג-אינים) רבים, בהם מודל הפסנתר החשמלי EVP88, הסאמפלר EXS24 והריוורב (אפקט תהודה) מבוסס דגימות השטח Space Designer, שיחד עם כלים חזקים נוספים (בהם גם כמה סינתיסייזרים משוכללים ומערכת ה-Apple Loops המתוחכמת) הופכים אותה לתוכנת ההפקה המושקעת והמלאה ביותר בשוק. גודלה של התוכנה, לאחר הורדת התוספות, ללא תוכנות פלאג-אין מצד שלישי, היא מעל ל-50 ג'יגה בייט.

גם הסינתיסייזרים שמגיעים עם התוכנה, בהם Scarpelture שמשמש כסינתיסייזר היברידי ו-ESM, סינטי מונופוני שפופולרי במיוחד בקרב יוצרי טראנס פסיכדלי (שיוצרים איתו לרוב את תפקיד הבייסליין), פופולריים ברחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Logic Pro בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Logic Pro, Mac App Store (באנגלית בריטית)
  2. ^ Martin Russ, C-Lab Creator (SOS Nov 1987), Sound On Sound, 1987-11, עמ' 57–61