Jajah

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Jajah Web
מפתח JAJAH Inc.
מחזור חיים 2005–הווה (כ־19 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 1.1 (build 1718) (14 במרץ 2007)
מערכת הפעלה חלונות, מקינטוש
קטגוריה טלפון מבוסס אינטרנט
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אג'האנגלית: Jajah) הייתה ספקית שירותי טלפון מבוסס אינטרנט שפעלה עד ינואר 2014 ומאז חדלה לתת שירותים כלשהם. החברה נוסדה על ידי רומן שרף ודניאל מאטס מאוסטריה בשנת 2005. המשרדים הראשיים של החברה היו ממוקמים בקליפורניה ובלוקסמבורג. לג'אג'ה היה גם מרכז פיתוח בישראל.

היתרונות של ג'אג'ה היו בכך שלא היה צורך בהורדה והתקנה של תוכנה כלשהי על המחשב ושהשיחות התבצעו בעלות נמוכה בהרבה מעלות השיחות של חברות הטלפוניה המסורתיות. הפחתת העלויות הושגה על ידי העברת אות הדיבור על גבי האינטרנט בטכנולוגיות VoIP.

Jajah Web[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות Jajah Web מקשר בין מכשירי טלפון קוויים וטלפון סלולריים באמצעות האתר הראשי של ג'אג'ה. המשתמשים מקלידים את המספר שלהם ואת מספר היעד הרצוי באתר. השירות של ג'אג'ה קודם מחייג לטלפון של המשתמש. לאחר שהמשתמש עונה לטלפון השירות מחבר את השיחה למספר היעד והחיבור נוצר.

ג'אג'ה טענה כי השירות שלהם עובד על כל דפדפני הרשת למיניהם. השירות אינו דורש אינטרנט מהיר, וכמו כן אין צורך להיות מחובר אונליין לאחר שנוצר החיבור, לעומת זאת על מנת להשתמש בשירות זה גישה לאינטרנט היא הכרחית על מנת ליצור את החיבור.

משתמשי אינטרנט בעלי חיבור Dial-up להם אין קו טלפון נוסף, היו חייבים להגדיר באתר שהשיחה שלהם תתבצע כעבור כמה דקות כדי שיהיה להם מספיק זמן להתנתק מן האינטרנט על מנת שקו הטלפון שלהם יהיה פנוי.

שיחות בינלאומיות חינמיות בג'אג'ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 ביוני 2006 ג'אג'ה החלו לאפשר קיום שיחות בינלאומיות בחינם בין משתמשים רשומים בג'אג'ה. השירות מוגבל למדינות מסוימות[1] וכמו כן קיימת הגבלה על כמות שיחות החינם אותה ניתן לבצע.

השיחות בין המשתמשים הרשומים בג'אג'ה ניתנים חינם בחיבור בין מספרי טלפון קוויים ומספרי טלפון סלולריים בארצות הברית, קנדה, סין, סינגפור, הונג קונג, תאילנד וכמו כן גם מספרי טלפון קווים ברוב המדינות האירופאיות וגם ארגנטינה, אוסטרליה, ישראל, יפן, מלזיה, מקסיקו סיטי, ניו זילנד, ונצואלה וזמביה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Jajah בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]