GeoRSS

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

GeoRSS הוא הרחבה של RSS המאפשרת הוספת מידע גאוגרפי לעדכוני RSS.

מספר יישומים באינטרנט כוללים כיום מידע נוסף הנקרא Geotagging והוא הוספת תגיות שמצביעות גם על מיקום פיזי על מפה. לדוגמה כאשר מאחסנים תמונה באתר כמו פליקר ניתן להוסיף לתמונה תגיות שמאפשרות חיפושים בחיתוכים שונים.

באותה שיטה, ניתן גם להצביע על המקום שבו צולמה התמונה, באמצעות תגיות מיוחדות שכוללות את הקואורדינטות של המקום בו צולמה התמונה (קו רוחב וקו אורך). תוכנות ושירותים אחרים יכולים להשתמש במידע זה להצגה של תמונות על גבי מפה, במקום שבו הן צולמו. GeoRSS הוא פרוטוקול שמאפשר הכללה של מידע זה גם ב RSS FEED של האתר ולכן קל לשתף מידע זה. דוגמה לשימוש אפשרי יכולה להיות אתרים שמפרסמים חדשות באמצעות ,RSS שיכולים להשתמש ב GeoRSS וכך להציג את הכתבות מקושרות למקומות הרלוונטיים על המפה. מספר ספקי בלוג מאפשרים גם כן שילוב של GeoRSS וכך ניתן לראות את הבלוג על מפה, כקישור רגיל, או אפילו במיקום שונה על המפה לכל כניסה בבלוג.

כמו ב RSS רגיל, מתפתחים כיום כלים להצגה של המידע והם נקראים GEORSS AGGREGATORS והם מאפשרים הצגה משולבת של תוכן ממקורות רבים, ולכן ניתן לראות לדוגמה על מפה חדשות, מידע על רעידות אדמה, תמונות וכל מידע שמופץ מלכתחילה עם GeoRSS.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]