Gearbox Software

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Gearbox Software
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים Randy Pitchford, Brian Martella עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות ינואר 1999 – הווה (כ־25 שנים)
מיקום המטה פריסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי דאלאס, טקסס, ארצות הברית
ענפי תעשייה משחקי מחשב
מוצרים עיקריים Borderlands
Brothers in Arms
Battleborn
Duke Nukem
Half-Life
Counter-Strike
Homeworld
עובדים 350
 
דף הבית של החברה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Gearbox Software היא חברה אמריקאית העוסקת בפיתוח משחק וידאו, הממוקמת בפריסקו־דאלאס שבטקסס. Gearbox החלה את דרכה כאולפן פיתוח של חבילות תוכן עבור משחקים שפעלו דרך מנוע ה־GoldSrc, שהיה מאוד מזוהה עמה בתחילת דרכה. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לכך היה פיתוח חבילות התוכן של משחקי ה-Half Life למיניהם, וביניהם פיתוח Counter-Strike: Condition Zero, וגם יצירת פורטים למשחקים עבור פלטפורמות שונות. כיום מוכרת בעיקר בזכות עבודתה על המשחקים Borderlands ו־Brothers in Arms שפיתחה ויצרה כקניין עצמאי. כיום Gearbox אוחזת ידיה על מספר טייטלים ומשחקים שונים, ביניהם מצויות בידיה הזכויות על סדרות Duke Nukem ו־Homeworld – אותן רכשה במכרז פומבי מידי אולפן משחקי הווידאו ״THQ״ שפשט רגל ב־2013.

בדצמבר 2015, Gearbox הכריזה כי תפתח אולפן משחקים נוסף לשמה – Gearbox Quebec; האולפן ימתקם בקוייבק שבקנדה ויתמקד בייצור משחקי AAA (ע"ע: משחקי וידאו בעלי תקציב הפקה גבוה והפצה רשמית) תוך מניית לפחות 100 עובדים ויוצרי תוכן לצורך מימוש מטרה זו. נכון להיום לא ידוע באילו פרויקטים מתמקד האולפן הקנדי, אך הסבירה היא שהאולפן יפתח משחק חדש בצלמו ובדמותו.[1]

ב־1 בדצמבר 2016, נשיא Gearbox רנדי פיצ'פורד הכריז לעיני הקהל בכנס "The Game Awards" כי חברתו תפתח שלוחת הפצה (גם: לייבל) עצמאית שתיקרא ״Gearbox Publishing״, ותפקידה יהיה לשווק ולהפיץ משחקי וידאו באופן עצמאי, ולעיתים נפרד מ־Gearbox. נכון להיום, Gearbox Publishing הפיצה מספר משחקים שונים, ביניהם המשחק ״Fortnite״ וגרסת הרימסטר ל־״Bulletstorm״, כמו גם גרסת רימסטר וגרסת פריקוול עבור ״Homeworld״, ובאחרונה Gearbox הכריזה שתפיץ גם את ״We Happy Few״ – פרויקט המפותח בידי האולפן העצמאי ״Compulsion Games״ היושב במונטריאול שבקנדה.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה בשנת 1999 על ידי חמישה אנשים מאולפנים שונים בתעשייה (ביניהם 3D Realms ו-Bethesda), אך המרכזי שביניהם הוא רנדי פיצ'פורד, מייסד החברה והנשיא שלה בהווה. רנדי וחבריו החלו את דרכם בשוק המשחקים תוך פיתוח חבילות תוכן למשחקי חברת Valve, וביניהם Half Life: Opposing Force, Half Life Blue Shift ועוד. מודים אלו זכו להצלחה רבה בקרב הגיימרים, ו־Gearbox החלה לצבור תאוצה כאולפן משחקים בתעשייה. הפורט המוצלח ביותר שלה באותה העת היה עבור סדרת משחקי Halo, ובפרט עבור Halo: Combat Evolved, שצבר אהדה רבה בקרב המבקרים ומיקם את Gearbox כאחת מחברות העתיד של שוק המשחקים.

כותרה הראשון והמרכזי של Gearbox בשוק היה ״Brothers In Arms: Road To Hill 30״; המשחק סובב סביב הדיוויזה ה־101 של ארצות הברית ועל סיפורה במבצע על חופי נורמנדי. ״Brothers In Arms: Road To Hill 30״ יצא ב־2005 וזכה לתשבחות מן המבקרים ומן הצרכנים, שלימים הכתירו אותו לאחד ממשחקי הפוקוס־נרטיב הטובים ביותר שהתמקדו בתקופת מלחמת העולם ה־2. Gearbox פיתחה כותרי המשך עבור סדרת משחקי 'Brothers In Arms', ביניהם ״Brothers in Arms: Earned in Blood״ ו־״Brothers in Arms: Hell's Highway״, אולם המשחק שיחתום את הסגה – ״Brothers in Arms: Battle of Buldge״ – טרם שוחרר ומצבו אינו ברור. עם סיום הפיתוח על Brothers in Arms: Hell's Highway, הכריז פיצ'פורד כי אולפנו עובד על משחקים חדשים שלא ייטלו חלק בסדרת Brothers In Arms, אך לא פירט מעבר.

ב־2007, בתוך אירוע הגיימינג PAX שנערך בגרמניה, Gearbox הכריזה על מספר משחקים שונים, ביניהם על אדפטציה עבור סרט האקשן ״Heat״ (שלימים בוטל) ועל משחק מסוגת המדע הבדיוני ששמו ״Borderlands״; Gearbox טענה כי משחקה החדש יהיה כותר המשלב בתוכו את סוגת ה־Roll playing game) RPG) תוך שילוב של אלמנטים ממצב הגוף הראשון (FPS). הכותר פותח עוד משנת 2005 ותוכנן לצאת בספטמבר של אותה השנה, אך עוכב באופן מסתורי לשנתיים נוספות בעקבות יצירת ההליך המצויר והקרטוני שלו. Borderlands הצליח מאוד בשוק, וגרף למעלה משלושה מיליון עותקים. סדרת משחקי Borderlands הצליחה כל־כך עד שזכתה למספר רב של המשכים, משחקי צד (Spin-off), וחבילות תוכן שונות, כאשר המשחק השני בסדרה, הלוא הוא Borderlands 2, נחשב לכותר הנמכר ביותר של 2K עד היום, כאשר גרף לבדו מעל ל-16 מיליון עותקים ברחבי ארצות הברית.

הסיבה שבגללה החליטו לשנות את עיצוב המשחק לא פורסמה, אך לימים נודע מגורמים בכירים ב-Gearbox שעיכוב המשחק ושינויו הוויזואלי נגרמו בשל שיקולים כלכליים בלבד, שכן באותה השנה שבה תוכנן לצאת Borderlands, היו משחקים דומים מאוד אליו בשוק, כמו Fallout 3 ו-IP חדש שפותח על ידי חברת ID, שלאחר מכן היה מוכר בשם RAGE.

Gearbox אוחזת ידיה על מספר טייטלים ומשחקים שונים, ביניהם מצויות בידיה הזכויות על סדרות Duke Nukem ו־Homeworld – אותן רכשה במכרז פומבי מידי אולפן משחקי הווידאו ״THQ״ שפשט רגל ב־2013.

ביולי 2014 הכריזה Gearbox על משחק AAA חדש בשיתוף עם חברת 2K ששמו Battleborn; המשחק נראה לראשונה במגזין מסוגנן של אתר ״Game Informer״ – אותו מגזין כלל לקט ראיונות בלעדיים למגזין, עיצובי קונספט של המשחק, ראיונות מוקלטים ומידע חדש אודותיו.[3] המשחק הורכב, על-פי גורמים זרים, משילוב פרויקטים קיימים ב־Gearbox וביניהם כותר הספין־אוף עבור Brothers in Arms, הלוא הוא Furious 4.[4] הדוגמה החיה לכך היא האזכור הכמעט מיידי של Battleborn לאחת מן הדמויות שהופיעו בקדימון ל־Furious 4; שמה של הדמות (מונטנה) משותף לשני המשחקים, וכך גם חלק מסממניה החיצוניים. Battleborn שוחרר ב־26 במאי 2016 לקונסולות הדור הנוכחי (Xbox One ו־PS4), כמו גם למחשב האישי. המשחק זכה בביקורות מעורבות, שטענו לזכותו כי הוא חדשני, צבעוני ומהנה אך גם טענו בגנותו שהוא מבולגן, מגיע בתזמון לא נכון ולא מלוטש מספיק כדי להצדיק את תג מחירו – 60 דולרים.

ב־1 בדצמבר 2016, נשיא Gearbox רנדי פיצ'פורד הכריז לעיני הקהל בכנס "The Game Awards" כי חברתו תפתח שלוחת הפצה (גם: לייבל) עצמאית שתיקרא ״Gearbox Publishing״, ותפקידה יהיה לשווק ולהפיץ משחקי וידאו באופן עצמאי, ולעיתים נפרד מ־Gearbox. נכון להיום, Gearbox Publishing הפיצה מספר משחקים שונים, ביניהם המשחק ״Fortnite״ וגרסת הרימסטר ל־״Bulletstorm״,, כמו גם גרסת רימסטר וגרסת פריקוול עבור ״Homeworld״, ובאחרונה Gearbox הכריזה שתפיץ גם את ״We Happy Few״ – פרויקט המפותח בידי האולפן העצמאי ״Compulsion Games״ היושב במונטריאול שבקנדה.[5]

בשנת 2017 החברה הייתה מעוניינת להיכנס לפרויקט בשותפות עם G2A. בלחץ מבקר משחקי וידאו TotalBiscuit הרעיון בוטל[6].

באפריל 2021 נרכשה על ידי Embracer Group.

משחקים שפותחו על ידי החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ל-Gearbox היו מספר משחקים אשר עברו תחת ידיהם, ושמם:

שם שנה ז'אנר פלטפורמה
Half-Life: Opposing Force 1999 חבילת הרחבה Microsoft Windows, PlayStation 2
Counter-Strike 2000 יריות גוף ראשון Microsoft Windows
Half-Life: Blue Shift 2001 חבילת הרחבה Microsoft Windows
Deathmatch Classic 2001 יריות גוף ראשון PlayStation 2
Half-Life: Decay 2001 יריות גוף ראשון PlayStation 2
Tony Hawk's Pro Skater 3 2002 ספורט Microsoft Windows
James Bond 007: Nightfire 2002 יריות גוף ראשון Microsoft Windows
Halo: Combat Evolved 2003 יריות גוף ראשון Xbox, Xbox 360, Mac OS X, Microsoft Windows
Counter-Strike: Condition-Zero 2004 יריות גוף ראשון Microsoft Windows
Brothers in Arms: Road to Hill 30 2005 יריות גוף ראשון Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox, Wii, Mac OS X
Brothers in Arms: Earned in Blood 2005 יריות גוף ראשון Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox, Mac OS X, Wii, Mobile Phone
Brothers in Arms: D-Day 2006 יריות גוף ראשון PSP
Brothers in Arms DS 2007 יריות גוף שלישי Nintendo DS
Samba de Amigo 2008 מוזיקה Wii
Brothers in Arms: Double Time 2008 יריות גוף ראשון Wii, Mac OS X
Brothers in Arms: Hell's Highway 2008 יריות גוף ראשון Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Borderlands 2009 יריות גוף ראשון + תפקידים Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Duke Nukem Forever 2011 יריות גוף ראשון Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3, Mac OS X
Aliens: Infestation 2011 יריות גוף ראשון DS
Borderlands 2 2012 יריות גוף ראשון + תפקידים Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Aliens: Colonial Marines 2013 יריות גוף ראשון Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U
Borderlands: The Pre-Sequel 2014 יריות גוף ראשון + תפקידים Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Tales From The Borderlands 2014 משחק יריות אינטראקטיבי Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Homeworld: Remasterd 2015 יריות גוף ראשון + MOBA Microsoft Windows, Xbox One, Playstation 4
Homeworld: Shipbreakers 2016 אסטרטגיה Microsoft Windows, Xbox One, Playstation 4
Battleborn 2016 יריות גוף ראשון + MOBA Microsoft Windows, Xbox One, Playstation 4
Furious 4 בוטל יריות גוף ראשון Microsoft Windows, Xbox One, Playstation 4

GoldSrc[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – GoldSrc

Gearbox עשתה שימוש ב-GoldSrc באישורה של חברת Valve, שעשתה שימוש במנוע במשחקיה הראשונים גם-כן.

המשחקים בהם Gearbox השתמשה ב-GoldSrc הם:

RenderWare[עריכת קוד מקור | עריכה]

RenderWare הוא הגרסה החדישה יותר של GoldSrc. נעשה במנוע שימוש מיוחד עבור Halo: Combat Evolved.

Unreal Engine 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

Unreal Engine 3 הוא הדור השלישי בסדרת מנועי Unreal. המנוע תומך בטכניקות מתקדמות הכוללות HDRR, תאורה לכל פיקסל וצללים דינמיים. Gearbox עשתה שימוש לראשונה במנוע יחד עם משחקי 'Brothers In Arms' ומאז בכל משחק אשר הוציאה. משחקה האחרון, Battleborn, משתמש בגרסה מותאמת במיוחד וכבדה של מנוע ה-Unreal 3, כשמציגה שיטת רנדור ייחודית לאנימציות שבמשחק (השיטה מאפשרת פריסה חלקה של אנימציות שנוצרו בדו-ממד [על ידי האנימטור המהולל מישל גנייה שמוכר מעבדותיו השונות בפיקסר]) לרנדור נקי בתלת-ממד ותספוקת חופש ביטוי מלא עם הסביבות השונות.

שמועות טוענות ש-Borderlands 3 יעשה את המעבר ל-Unreal 4 החדש בשוק ולא יישאר בגרסה המותאמת של Gearbox, שעברה שכתוב שוב ושוב ושוב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [1]
  2. ^ [2]
  3. ^ Battleborn - Game Informer August 2014, www.gameinformer.com (באנגלית)
  4. ^ "Furious 4 is no more, became Battleborn says Pitchford". pcgamer (באנגלית). נבדק ב-2017-08-21.
  5. ^ [3]
  6. ^ https://www.polygon.com/2017/4/7/15223622/g2a-gearbox-bulletstorm-ultimatum-collectors-edition