Desmos

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Desmos (בעברית: דסמוס) הוא מחשבון גרפי חינמי הניתן לשימוש באינטרנט ולהורדה כיישומון

בנוסף, ישנו רכיב בשם Desmos Classroom המאפשר בניית פעילויות אינטראקטיביות. כל פעילות בנוייה מרצף של מסכים, המשלבים רכיבים כמו המחשבון הגרפי וכלים נוספים.

החל מספטמבר 2012, התוכנה קיבלה מימון של כ-1,000,000 דולר מגורמים שונים: קפור קפיטל, קינדלר קפיטל , אלם סטריט ונצ'רס ו- Google Ventures.  מעבר לשימוש לצורך איור משוואות ואי-שוויונים, התוכנה כוללת גם אפשרויות מתמטיות נוספות כגון: רשימות, רגרסיות, משתנים אינטראקטיביים, הגבלת גרפים, ציור גרפים בעלי נקודות חיתוך באותו מישור, גרף פונקציה קוטבית, שני סוגים של מערכות צירים ועוד. התוכנה תומכת במספר שפות, ביניהן: אנגלית, צרפתית ואיטלקית; כיום באופן חלקי גם בעברית.

מקור השם הוא מיוונית, ומשמעותו קשר.

אופן השימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשתמשים יכולים ליצור חשבון או להירשם עם חשבון ה-Google+ שלהם ובכך לשמור את הגרפים שיצרו. ההרשמה לאתר כלולה באפשרות לשתף גרפים באמצעות קישור. בנוסף ישנה אפשרות לפרסם את הגרף לציבור והוא מוצג בדף הבית של התכנה בכניסה מאתר האינטרנט. בתחילת השימוש, התוכנה מגיעה עם 35 גרפים שונים המשמשים לצורך לימוד השימוש בתוכנה וללימוד מתמטיקה.

בתוכנה נעשה שימוש להדגמת נושאים במתמטיקה במישור והתנהגויות של פונקציות. חלק מהמשתמשים בנוסף לשימוש המתמטי, משתמשים ביישום כדי לצייר ציורים[1] בעזרת גרפים ופונקציות. חלק מהיצירות שפורסמו ניתן לראות באתר.

בנוסף למחשבון הגרפי שמציע האתר והיישומון, באתר של Desmos[2] מוצעים גם שירותי מחשבון מדעי, ממשק דו-ממדי עם צורות גאומטריות ואיזומטריות, וממשק של פעולות עם מטריצות בתור גרסת בטא. התוכנה גם מציעה פלטפורמות לימוד שונות הכוללות משחקים עם גרפים ופונקציות ללימוד תכונות שונות של פונקציות ומשוואות שונות.

כמו כן, ניתן גם לתכנת משחקים שונים[3] באמצעות המחשבון הגרפי. זאת אף על פי שאין בתוכנה אפשרות להכניס פקודת תנאי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Desmos | Staff Picks: Creative Art, Desmos.com
  2. ^ Desmos
  3. ^ PONG vs. Computer, Desmos Graphing Calculator (באנגלית)