DEViANCE

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו הקבוצה

DEViANCE היא קבוצת תוכנה פיראטית מחתרתית שנוסדה ב-1999. הקבוצה, שעודה פעילה (נכון לינואר 2012), נמנית עם מספר קבוצות העוסקות בפריצת הגנה של תוכנות ומשחקי מחשב ובהפצתן באמצעות האינטרנט. בדומה לקבוצות פיראטיות אחרות, ל-DEViANCE אין אתר אינטרנט רשמי.

DEViANCE היא אחת מקבוצות הפריצה הפופולריות ביותר בקרב קהילת שחקני המחשב. לעיתים, הקבוצה הצליחה לשחרר גרסאות פרוצות של משחקים שעות ואף ימים לפני מועד תחילת שיווקן הרשמי. דוגמה לכך הייתה יציאתו של המשחק Unreal Tournament 2004 כיממה לפני השקתו הרשמית על ידי חברת אטארי ב-16 במרץ 2004.

בנוסף לפריצת תוכנות ומשחקי מחשב, הקבוצה גם מייצרת ומפיצה מחוללי רישיונותסלנג לועזי: "Keygen" (הלחם מקוצר של המילים באנגלית key ו-generator)).

למרות שמעט מחבריה עדיין מפיצים לעיתים רחוקות פרצות תוכנה באופן פעיל, קבוצת DEViANCE נסגרה באופן רשמי. כך הכריז מנהלה ב-25 בדצמבר 2006, ונשא את נאומו בנושא באתר http://deviance.untergrund.net. עם זאת, הקבוצה עדיין נחשבת לפעילה, כיוון שחבריה לשעבר ממשיכים להפיץ פרצות בתוכנה בשמה.

DEViANCE מפיצה במקביל לתוכנה הפרוצה גם קובץ מידע (עם סיומת קובץ nfo (אך בפורמט קובץ טקסט (סיומת txt) בסיסי)), הכולל מידע אודותיה. בסופו של קובץ זה מופיעה תמיד ההצהרה הבאה (מתורגמת מאנגלית):

זכרו: אנו עושים זאת רק בשביל הכיף. אנו מתנגדים להפקת רווח מהפיראטיות או למסחורה. אנו לא מפיצים אף תוכנה פרוצה; אחרים עושים זאת. למעשה, אנחנו קונים את משחקי המחשב שלנו בכסף שהשגנו בעמל רב, בעבודות בחיים האמיתיים, שאינן קשורות לפעילות לא חוקית זו. אנחנו אוהבים את המקור. דבר אינו טוב יותר מאיכות המקור. תמכו בחברות התוכנה. אם אתם משחקים במשחק הזה, קנו אותו! אנחנו קנינו.