CarPlay

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
CarPlay
צילום מסך של CarPlay רץ על iOS 11
צילום מסך של CarPlay רץ על iOS 11
מפתח אפל
מחזור חיים 10 במרץ 2014 – הווה (10 שנים)
גרסה אחרונה 17.2 (11 בדצמבר 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה iOS
קטגוריה טלמטיקה
https://www.apple.com/ios/carplay
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

CarPlay הוא תקן המאפשר לרדיו או ליחידת הראש ברכב להפוך למסך ובקר עבור מכשיר האייפון של חברת אפל. הוא זמין עבור אייפון 5 ואילך עם מערכת הפעלה iOS 7.1 לפחות.

קיה ויונדאי היו הראשונות אשר שילבו את מערכת CarPlay (כבר בשנת 2014 בדגמי Soul של קיה; ב־2015 עם דגמי יונדאי).

החל משנת 2016, המערכת שולבה ברוב הדגמים החדשים של יצרניות הרכב הגדולות בעולם.

תוכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

CarPlay מספק גישה ליישומי אפל, כגון טלפון, מוזיקה, מפות, iMessage‏, IBooks ופודקאסטים, כמו גם יישומי צד שלישי, כגון iHeartRadio, ספוטיפיי, Google Play Music,‏ Audible, ‏Waze ו‏עוד. מפתחים חייבים להגיש בקשה לאפל כדי לקבל זכאות לפתח אפליקציות המותאמות ל-CarPlay. תמיכה באפליקציות מפות צד שלישי שוחררה ב-iOS 12.‏ CarPlay תומכת בעוזרת הקולית סירי, וניתן לבצע באמצעותה מגוון פעולות (והחל מגרסה iOS 13, ניתן לבצע עימה פעולות ביישומונים של צד־שלישי, כמו Waze וכדומה, עד אז ניתן היה להשתמש בסירי רק עם יישומי אפל), כגון הכתבה קולית עבור כתיבת הודעות טקסט. כאשר CarPlay נמצא בשימוש, סירי דוחה פקודות קוליות מסוימות, כגון הצגת תוצאות חיפוש באינטרנט.

חומרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שרוב תוכנת ה-CarPlay רצה על האייפון המחובר, CarPlay משמשת כמערכת השמע והבידור של הרכב. בהתאם ליצרן, CarPlay נשלטת באמצעות מסך המגע של הרכב, חוגה או הלחצנים שעל ההגה.

CarPlay אלחוטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

iOS 9 מוסיף תמיכה בקישוריות אלחוטית. ה־iPhone מחליף אישורי רשת עם תמיכה מ־CarPlay באמצעות Bluetooth, ולאחר מכן קובע חיבור דו כיווני של WiFi בין המכשירים.

יצרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכוניות עם מערכת ה-CarPlay זמינות ברוב מותגי הרכב הגדולים. יצרנית שלא משווקות כלי רכב עם המערכת, הן לאדה, טסלה ואינפיניטי, אשר הודיעו כי דגמים כאלה יהיו זמינים עד שנת 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא CarPlay בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.