Blogger

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Blogger
סוג תוכנה לכתיבת בלוג עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 23 באוגוסט 1999 – הווה (24 שנים)
מייסדים פיירה לאבס
בעלות Google
שירותים עיקריים בלוג
www.blogger.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Blogger (תעתיק: בלוגר) הוא מערכת ליצירת בלוג אינטרנטי של חברת גוגל. הממשק נועד לאפשר לכל אחד לפתוח "בלוג" משלו ולכתוב פוסטים בכל נושא שיבחר. זו הייתה המערכת הראשונה שהשתמשה בתקן MetaWeblogAPI.

ישנם מספר סוגי בלוגים המתקיימים בממשק זה, כגון בלוג אישי בו הבלוגרים כותבים את מהלך חייהם; בלוג פרסומי בו הבלוגרים מפרסמים מקומות שהם ממליצים לבקר בהם או מוצרים שהם ממליצים לקנות; בלוג צהובון בו מתפרסמת רכילות על אישים מפורסמים; ועוד. הכותבים יכולים להגדיר אם הבלוג יהיה פתוח או סגור לקוראים מסוימים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 רכשה גוגל את "בלוגר" מהמפתחים שלו. לאחר מכן נוספו בממשק מספר שירותים העוזרים למנהלי הבלוג לפרסם את הפוסטים (תרגום: רשומות) באופן מהיר יותר, כגון: אימייל סודי, SMS ועוד. בנוסף, ההרשמה לממשק כיום פשוטה מאוד, היא דורשת התחברות ראשונית של חשבון גוגל והזנת סאב-דומיין (תרגום: תת-שם מתחם) בלבד, ואין צורך להירשם מחדש.

שירותים נוספים ששילבה גוגל בהמשך הם סטטיסטיקות מהאתר "Google Analytics", אימייל סודי לפרסום הרשומות אוטומטית מאת "Gmail", ועוד, וגם קבלת כסף על ידי פרסומות בתוצאות החיפוש של גוגל (לעסקים - העסק יוצג בתוצאות חיפוש גוגל לפי ההתאמה לכותרת העסק, ובעלי הבלוג יוכלו לקבל כסף בתמורה).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Blogger בוויקישיתוף