Big Pink

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמונת הבית (2006)

Big Pink (בעברית "ורוד גדול") הוא שמו של בית פרטי במדינת ניו יורק, ארצות הברית, סמוך לעיירה וודסטוק.[1] לבית חשיבות בתולדות הרוק אנד רול. בתוך הבית הקליטו בוב דילן והבנד את המוזיקה שנכללה ב-The Basement Tapes וכאן כתבו חברי הבנד את החומרים לאלבום הבכורה שלהם Music from Big Pink. הבית, שנבנה על ידי אוטמר גראמס ב-1952, נקרא על שם צבע קירותיו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1966 עבר בוב דילן תאונת אופנוע ופרש לביתו בוודסטוק, אותו רכש כבר ב-1964. באותה עת היה בעיצומו של מסע הופעות עם להקת הבנד, שנותרה מובטלת.

באותה תקופה שכרו חברי הלהקה ריק דאנקו, ריצ'רד מנואל וגארת' הדסון את ה-Big Pink ששכן לא הרחק מבית מגוריו של דילן. בין החודשים מרץ - יוני 1967 נהגו דילן וחברי הלהקה להיפגש במרתף הבית. הדסון התקין במרתף הבית ציוד הקלטה ובמהלך חודשים אלה הקליטו דילן וחברי הלהקה את המפגשים בניהם, כאשר הכוונה הייתה לתעד את המפגשים אך ללא כל כוונה ליצור ולהקליט חומרים לתקליט חדש. החומרים שנוגנו כללו בעיקר שירי עם ישנים, שירי בלוז, גוספל, קאנטרי ופולק וגם מספר קטעים חדשים שכתב דילן בעיקר עם רובי רוברטסון. החומרים אשר הוקלטו באותה התקופה לא פורסמו באופן רשמי עד שנת 1975, אז יצאו חלקם במסגרת התקליט The Basement Tapes (מארז ההקלטות המלא, The Bootleg Series Vol. 11: The Basement Tapes Complete ראה אור במארז של שישה תקליטורים ב-2014). מתוך סשן ההקלטות במרתף נלקחו לתקליט Music from Big Pink השירים "Tears of Rage", "This Wheel's On Fire", "I Shall Be Released".

לאחר חודשי הפעילות במרתף ה-Big Pink, השיג אמרגנו של דילן, אלברט גרוסמן חוזה הקלטות ללהקה (שלא היה לה שם וכונתה פשוט "הלהקה") בחברת קפיטול רקורדס. חברי ההרכב נשארו להתגורר ב-Big Pink והחלו לעבוד על חומרים שאת מרביתם כתב רוברטסון וחלקם שאר חברי ההרכב לבד או בשיתוף בוב דילן. ב-1 ביולי 1968 ראה אור התקליט Music from Big Pink, שכלל את החומרים שחיברו חברי הלהקה בבית.

לאחר 1968[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1977 מכר גראמס את הבית לחברת התקליטים Parnassus Records, שהשתמשה בו כמטה החברה עד 1998. מאז משמש הבית כבית מגורים וניתן להשכרה לחופשות.[2]

ציור של הבית, מעשה ידי פיטר מקס, מעטר את עטיפת אלבומם של הבנד מ-1993, Jericho.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כתובתו המדויקת - 56 Parnassus Lane, West Saugerties, New York
  2. ^ Legendary Big Pink in Saugerties