תלמוד ישראלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תלמוד ישראלי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון פתח תקווה עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים מאיר יעקבסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2005–הווה (כ־19 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
talmudisraeli.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תלמוד ישראלי, הדף היומי לילדים, הוא ארגון חינוכי שהוקם בשנת תשס"ו[1] על ידי מאיר וצילית יעקבסון, במטרה לעודד את לימוד התלמוד לילדים בבתי הספר, במוקדים קהילתיים ובבית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 התמנה הסופר ואיש החינוך אבי רט לעורך הראשי של המיזם. בשנת 2014 מונה כיו"ר חבר הנאמנים רו"ח חיים פרייליכמן.

במרכז פעילות הארגון נמצאת מהדורה של התלמוד הבבלי לילדים, בעריכת מאיר יעקבסון ואבי רט, בשבעה כרכים, בהם קטעים נבחרים מתורגמים מארמית לעברית, מנוקדים, מפוסקים ומחולקים לפסקאות, לצד ביוגרפיות קצרות של חכמי התלמוד, סיפורי התלמוד, תמונות, סרגל היסטורי ועוד.

מיזם "תלמוד ישראלי" שואף להנגיש את התלמוד לעולמם של הילדים, לחבב עליהם את דף הגמרא, ולהרגילם ללימוד מסודר ושיטתי של הדף היומי. הארגון מעודד הקמת מוקדי לימוד משותף להורים וילדים והוא רואה בלימוד המשותף במסגרת המשפחתית והקהילתית כלי לחיזוק התא המשפחתי והקהילה והעצמת הקשר לתרבות ולמורשת ישראל.

בנוסף לתלמוד מפיץ הארגון ערכת העשרה שבועית ללימוד, והיא ניתנת להורדה בדף הפייסבוק שלו. הערכה כוללת מושגים וערכים יהודיים, ישראליים וציוניים, המשלימים את הלמידה בתלמוד הישראלי.

בחג השבועות ה'תשע"ד (2014), נערך מבצע לימוד ארצי של "תלמוד ישראלי" ובמסגרת תיקון ליל שבועות למדו הורים וילדים בכל רחבי הארץ, מתוך ערכת לימוד מיוחדת שהוכנה לחג.

משנת 2015 שותף המינהל לחינוך דתי במשרד החינוך למפעל והוא פועל ב-200 בתי ספר ברחבי הארץ[דרוש מקור].

בעקבות רצח שלושת הנערים, בשנת 2015 ערך "תלמוד ישראלי" מבצע לימוד משותף של הורים וילדים לזכרם. למבצע היו שותפים שלוש משפחות הנרצחים, המינהל לחינוך דתי במשרד החינוך ובני עקיבא.

לקראת סיום מחזור הלימוד של הדף היומי, בשנת 2019 ערך "תלמוד ישראלי" חידון להורים וילדים מכל רחבי הארץ ומיהדות התפוצות בתיאטרון ירושלים במתכונת חידון התנ"ך העולמי על סוגיות "תלמוד ישראלי". בארגון החידון היו שותפים מדיסון פארמה, עיריית ירושלים, המינהל לחינוך דתי במשרד החינוך והמזרחי העולמי. מבין 15 העולים לגמר זכה בתואר חתן התלמוד הישראלי, נעם ניסים שריקי מבית אל, בתואר חתן התפוצות זכה איתן רוזנשטוק, מניו יורק.

יחד עם ערוץ מאיר לילדים יצרו את תוכנית הטלוויזיה "תלמוד ישראלי עם אסי וטוביה" שממחישה מקרים מהתלמוד בצורה עכשווית, בסוף כל תוכנית טוביה רוזנפלד שואל שאלה ומפנה את הילדים לעיון ב"תלמוד ישראלי".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שניתן לראות כאן.