תיק IVF

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיק IVF
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת חגי טיומקין ואלדר גלאור
סוגה מותחן ריגול
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים
תאריך הוצאה 2014
מספר עמודים 502
סדרה
ספר קודם תיק ספקולטיבי
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003784810

תיק IVF הוא מותחן ריגול מאת חגי טיומקין, עורך דין ואיש שוק ההון, ואלדר גלאור, מחזאי ומשפטן אשר שירת ביחידה מובחרת, שיצא לאור בהוצאת ידיעות ספרים בשנת 2014. הספר הוא השלישי בסדרת ספרים, הכוללת גם את "תיק כחול-לבן" ואת "תיק ספקולטיבי", המתארים את עלילות אנשי השב"כ אורי קרמר ורוני לרנר[1].

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבור הספר הוא רוני לרנר, העוזר המיוחד לראש השב"כ. לרנר, בעברו לוחם ומפקד צוות בסיירת צנחנים בטרם התגייס לשב"כ[2], הוא איש מבצעים מיומן, הבקי בשימוש בנשק קל וקרב מגע. במהלך הקריירה שלו בשב"כ לקח לרנר חלק ואף פיקד בעצמו על מבצעים רבים. עד לאחרונה שירת כראש אגף המבצעים של הארגון ושאף להתמנות למחליפו של אורי קרמר, ראש השב"כ ואיש מבצעים של המוסד בעברו[3] כשהנ"ל יפרוש מתפקיד ראש השב"כ.

כאשר מחבל של חזבאללה נפצע קשה ב"תאונת עבודה" במלון בירושלים. המודיעין שמפיק לרנר מחקירתו מצטלב עם הדיווח שמתקבל מלונדון אודות מייקל (מיכאל) מרציאנו המגלה במפתיע כי גויס לחזבאללה בידי מפעיל סוכנים כריזמטי בשם ג'ורג'. מרציאנו, לוחם לשעבר בסיירת מטכ"ל[4]. שגר בלונדון. לרנר מחליט לגייס את מרציאנו לשב"כ ו"להכפילו", וטס ללונדון. לשם כך הוא נעזר בקצין הביטחון של שגרירות ישראל שם, יהושע בן אודיס, אף הוא יוצא המוסד[5]. במקביל נדרש לרנר להתפנות לטיפולי הפריה חוץ גופית (IVF, ומכאן שם הספר) כדי שאשתו תוכל להרות.

הדמויות בספר, בניגוד לספרים אחרים בז'אנר ובהם ספרי ג'יימס בונד, מורכבות יותר, אפלות ולעיתים גם שפלות יותר, בדומה לאלו שיצר ג'ון לה קארה. עולמן לא חולק לשחור ולבן, טובים ורעים (לאורך הספר מבחין הקורא כי ה"טובים" וה"רעים" פועלים בשיטות דומות מאוד)[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אתר למנויים בלבד גל פרל פינקל, ‏צדקת הדרך: האם המטרה מקדשת את האמצעים, בעיתון מקור ראשון, 3 בינואר 2021.
  2. ^ עמוד 493 בספר, "שהיה בצעירותו בסיירת צנחנים וסיים את שירותו כמפקד צוות, בטרם הצטרף לשירות הביטחון הכללי".
  3. ^ עמוד 459 בספר, "חמש שנים לוחם של המוסד ברומניה, בימים של המשטר הקומוניסטי".
  4. ^ עמוד 59
  5. ^ עמוד 92
  6. ^ עמוד 298