תוכנה לעניין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכנה לעניין
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים יובל ומיכאל גולן
תקופת הפעילות 1987–הווה (כ־37 שנים)
משרד ראשי יהודה הלוי 18, תל אביב
ענפי תעשייה מידע עסקי ובורסאי
מוצרים עיקריים מגמה 2000
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תוכנה לעניין בע"מ היא חברה פרטית בשליטתם המשותפת (50% כל אחד) של מיכאל גולן ויובל גולן ועוסקת בפיתוח תוכנות שמספקות מידע עסקי ובורסאי בזמן אמת לפעילים בשוק ההון הישראלי ומשווקות על ידי החברה הציבורית A-Online שהיא גם הלקוחה היחידה של החברה ונשלטת על ידי אותם הבעלים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך מתוך התוכנה מגמה 2000

תוכנה לעניין נוסדה בשנת 1987 על ידי יובל גולן ואחיינו מיכאל גולן. בתחילת דרכה עסקה החברה בפיתוח תוכנה לניהול תיקי השקעות. בשנת 1991 החברה החלה לפתח תוכנות לשוק ההון ומאז תחום זה הוא עיקר פעילותה.

בשנת 1993 פיתחה טכנולוגיה ויישומים להעברת מידע משוק ההון עבור חברת בזק זהב ששיווקה אותו. ביוני 2001 תוכנה לעניין רכשה את פעילותה של חברת בזק זהב בתחום שוק ההון תמורת 9.5 מיליון שקל[1]. בשנת 1994 שברה את המונופול של חברת קו מנחה עם כניסתה לשוק הפיתוח תוכנות שמספקות מידע עסקי ובורסאי. ביוני 1996 תוכנה לעניין רכשה את חברת גרף עסקי תעשיות תוכנה מקבוצת רויטרס אשר התחרתה בה בתחום שירותי המידע הפיננסים. לאחר הרכישה גם גרף עסקי החלה לשווק את אותן התוכנות שבזק זהב שיווקה והחלה להתחרות גם בה. באוגוסט 1997 תוכנה לעניין רכשה 5.3% ממניות חברת קו מנחה והפכה בה לבעלת עניין[2]. במאי 1999 תוכנה לעניין ניסתה לרכוש מעדי אביר את השליטה בחברת קו מנחה שהתחרתה בה אך הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור לא אישר את העסקה הזו מחשש לפגיעה ממשית בתחרות.[3] בנובמבר 1999 תוכנה לעניין מכרה את מלוא מניותיה בחברת קו מנחה לקבוצת יפעת ולחברת כלל טכנולוגיות מידע שמקונצרן כלל[4]. במרץ 2001 רכשה 5.01% ממניות חברת אי אונליין והפכה להיות בה בעלת עניין[5]. באוגוסט 2003 תוכנה לעניין חדלה להיות בעלת עניין באי אונליין עקב ירידה בהחזקותיה בהון החברה כתוצאה מביצוע הקצאה פרטית בחברה[6] באוקטובר 2003 תוכנה לעניין רכשה 11.49% ממניות אי אונליין[7].

ביולי 2000 יואב ליבל מונה למנכ"ל החברה[8].

תחומי פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 1988 פיתחה ושיווקה תוכנת DOS לניהול תיקי השקעות. התוכנה הופצה על גבי דיסקטים, ולאחר מספר שנים שנמכרה בשוק, התמיכה בה הופסקה עם השקתה של תוכנת מגמה 2000.
  • משנת 1991 מפתחת את מערכת מבזק המיועדת למשקיעים המסתפקים בקבלת מידע תמציתי על המסחר בבורסה.
  • בשנת 1994 פיתחה תוכנה המספקת נתוני שערי מניות הנסחרות בבורסה לניירות ערך שבתל אביב.
  • ביוני 2001 פעילות שוק ההון (לקוחות, אנשי מכירות ותמיכה) של חברת בזק זהב נרכשה ומוזגה עם חברת הבת גרף עסקי.
  • בדצמבר 2003 תוכנה לעניין פיתחה את תוכנת Online TheMarket. התוכנה שווקה על ידי the marker, ואפשרה קבלת נתונים בזמן אמת מהבורסה בתל אביב ומבורסות בעולם[9].
  • תחום שרותי התוכנה - משנת 1993 החברה עוסקת בפיתוח תוכנות המיועדות לשוק ההון ומאפשרות קבלת מידע עסקי ופיננסי בזמן אמת. בעבר התוכנות שווקו על ידי החברות בזק זהב וגרף עסקי וכיום משווקות על ידי חברת "אי אונליין".
    • מפתחת את תוכנת הדגל "מגמה 2000" המספקת מידע עסקי ופיננסי למשיקעים בזמן אמת שמקורו מהבורסה בתל אביב ומבורסות אחרות בעולם. כמו כן התוכנה מכילה כלים המאפשרים ניהול וניתוח המידע העסקי לשימושים בתחום ניהול תיקי השקעות, בדיקת כדאיות השקעות וייעוץ בקבלת החלטות בתחום השקעות בניירות ערך. התוכנה מתחרה בעיקר מול תוכנת סופר ביזפורטל של קו מנחה ומשמשת בנקים, בתי השקעות, חברי בורסה, חברות ביטוח, מנהלי תיקים ופעילים בשוק ההון.
    • מפתחת את התוכנות סופר אנליסט ומחצ המיועדות לאנליסטים
    • מפתחת את התוכנות גרפיט וגרף ליין המיועדות למשתמשים בניתוח טכני
    • מפתחת את תוכנת מנת"א המיועדת לניהול תיקי אופציות
    • מפתחת את התוכנות ACE וטיקר המיועדות למשקיעים בבורסה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]