שמעון צ'רנוחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמעון צ'רנוחה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 10 במאי 1948 (בן 75)
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
עמדה בלם עריכת הנתון בוויקינתונים
מועדונים מקצועיים כשחקן
1966–1969בית"ר ירושלים
1969–1971מכבי נתניה
1971–1973בית"ר ירושלים
עריכת הנתון בוויקינתונים
נבחרת לאומית כשחקן
1968ישראל3 (0)
עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמעון צ'רנוחה (נולד ב-10 במאי 1948) הוא כדורגלן עבר ישראלי ששיחק בעמדת הבלם בקבוצת בית"ר ירושלים בשנות ה-60. היה מבכירי השחקנים בקבוצתו, והראשון מקבוצתו, בית"ר ירושלים, ששיחק בנבחרת ישראל.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רנוחה נולד למשפחה יהודית-אוקראינית מאזור חרקוב. הוא בן לניצולי השואה, כאשר אביו הותיר באושוויץ אשה וארבעה ילדים, ואמו יצאה מהמחנה עם ילדה אחת. הוריו הכירו במחנה עקורים בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה, ולאחר מכן עלו לישראל כשהיה בן 9 חודשים. שיחק בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים, ובגיל 15 הועלה לשחק בקבוצת הבוגרים על ידי המאמן סמואל רזניק שהתרשם לטובה מיכולתו. הוא קיבל את הנהגת ההגנה הבית"רית באותן שנים משאול "המלך" מזרחי, ושיחק בצוותא עם כוכבי הקבוצה ד"ר ראול גלר, אודי רובוביץ', חיים אזולאי ויצחק מונסה. בתחילה שיחק בבית"ר כאשר הקבוצה הייתה בליגה השנייה, עד העונה הכפולה של 1966/1968 שבה הצליחה בית"ר להעפיל לליגה הראשונה.

צ'רנוחה נחשב לבלם קשוח מאוד, ובנה תדמית "מפחידה", שהייתה חלק ממשחקו ואיימה על שחקני התקפת היריב.

צ'רנוחה היה השחקן הראשון מקבוצת בית"ר ירושלים ששיחק עבור נבחרת ישראל כאשר הופעת הבכורה שלו בנבחרת הייתה ב-10 בינואר 1968 נגד נבחרת בלגיה.

את מרבית הקריירה שלו, מקבוצת הילדים ועד לשנת 1972, עשה צ'רנוחה בבית"ר ירושלים, למעט עונה אחת 1970-71 בה שיחק במכבי נתניה ושם זכה בתואר היחיד שלו, אליפות המדינה לאותה עונה. בתום עונת 1972, לאחר חילוקי דעות עם יושב ראש בית״ר, יהושע מצא, עזב את בית״ר ועבר לשחק בקבוצת שמשון תל אביב.

לאחר הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרישתו נעלם מנוף הכדורגל למספר שנים. בהמשך היה מאמן במחלקת הנוער של בית"ר, ונודע במשמעת הברזל יוצאת הדופן שלו[1] , ואף הצליח להעלות את קבוצת הנוער לליגת העל לנוער כאשר מתוך 26 מחזורים ניצחה 25 משחקים ותיקו אחד בלבד. בין היתר בקבוצה זו אימן את אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן שלאחר מכן היו שחקנים משמעותיים בקבוצת הבוגרים. כיום שמעון מאמן את קבוצת הבוגרים של הפועל מבשרת ציון בליגה ג' מחוז מרכז.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצ'רנוחה ארבעה בנים ו-16 נכדים.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי נתניה

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו מוזכרת במערכון ״אופסייד סטורי״ של הגשש החיוור (כמי שהיה או לא היה באופסייד).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רון עמיקם, מאיר גבאי, רוני דיאון, אני אוהב אותך בית"ר -הספר, הוצאת מדיה 41, עמ' 85