ריצ'רד קארפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'רד קארפ
Richard Karp
ריצ'רד קראפ באקול פוליטקניק, 13 ביוני 2009
ריצ'רד קראפ באקול פוליטקניק, 13 ביוני 2009
לידה 3 בינואר 1935 (בן 89)
בוסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מתמטיקה,מדעי המחשב
מקום מגורים ארצות הברית
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט אנתוני אטינגר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט Eric P. Xing, Anne Ginzton Cottrell, Robert Malcolm MacGregor, Pedro Gonzalo Gazmuri, Rubin Johnson, נעם ניסן, Andrés Weintraub Pohorille, Norm Zada, Ysmar Vianna Silva-Filho, James Powell Richardson, Jonathan Alexander Frankle, Sally Jean Floyd, Eunice E. Santos, Abhijit Sahay, Lee Aaron Newberg, Sandra S. Irani, Lisa Hellerstein, Yanjun Zhang, Phillip Gibbons, Daniel Fasulo, George W. Hartzell, III, Jean-Louis Goffin, ולרי קינג, ריימונד רייטר, דן גאספילד, רוברט מ. קלר, Narendra Karmarkar, ברברה סימונס, Rajeev Motwani, Amoolya Hardev Singh, מיכאל לובי, Kellogg S. Booth, Howard Jeffrey Karloff, Prabhakar Lakshman Ragde, פיית' אלן, Danny Soroker, Kathleen Marie O'Hara, Sukhamay Kundu, Thomas Jerome Schaefer, Manikandan Narayanan עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קיבל פרס טורינג בשנת 1985
האתר הרשמי
תרומות עיקריות
מחקרים מתחום תאוריה של אלגוריתמים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד מאנינג קארפאנגלית: Richard Manning Karp; נולד ב-3 בינואר 1935) הוא מדען מחשב יהודי-אמריקאי, הידוע בעיקר בזכות מחקרו בתאוריה של אלגוריתמים, מחקר שזיכה אותו בפרס טורינג ב-1985 ובפרס הארווי ב-1998. קארפ ידוע במיוחד כמדען הראשון שתיאר את מחלקת הסיבוכיות NPC בעבודתו משנת 1971, בשם Reducibility Among Combinatorial Problems, בה תיאר גם את 21 הבעיות ה-NP שלמות של קארפ.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארפ נולד בבוסטון שבמדינת מסצ'וסטס, למד באוניברסיטת הרווארד וקיבל תואר בוגר ב-1955, השלים את עבודת המאסטר ב-1956 ואת עבודת הדוקטורט במתמטיקה שימושית ב-1959. לאחר לימודיו עבר לעבוד במעבדות IBM על שם תומאס ג'. ווטסון. ב-1968 התמנה לפרופסור למדעי המחשב, מתמטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, שם הוא מכהן עד היום, פרט לתקופה של ארבע שנים באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל.

ב-1971 פיתח קארפ יחד עם ג'ק אדמונדס את אלגוריתם אדמונדס קארפ למציאת זרימה מקסימלית ברשת זרימה. ב-1987 פיתח קארפ יחד עם מיכאל רבין את אלגוריתם רבין קארפ לחיפוש מחרוזות.

בשנת 1994 נבחר לעמית ACM. בשנת 2000 הוענקה לו מדליית EATCS מטעם האיגוד האירופי למדעי המחשב התאורטיים. ב-2004 קיבל את מדליית בנג'מין פרנקלין וב-2008 קיבל את פרס קיוטו.

כיום עיקר העניין המחקרי של ריצ'רד קארפ הוא בתחום הביואינפורמטיקה. הוא פרסם השערה בתחום המחקר של פונקציה בוליאנית חמקנית שנקראת על שמו.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריצ'רד קארפ בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.