קנאגאווה (מחוז)

קנאגאווה (מחוז)
神奈川県 (קנאגאווה-קֶן)
סמל קנאגאווה
סמל קנאגאווה
סמל קנאגאווה
דגל קנאגאווה
דגל קנאגאווה
דגל קנאגאווה
מדינה יפןיפן יפן
חבל ארץ קאנטו
מושל יוג'י קורואיווה
רשות מחוקקת האסיפה המחוזית של קנאגאווה עריכת הנתון בוויקינתונים
בירת המחוז יוקוהמה
תאריך ייסוד 11 באפריל 1868 עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם Kanagawa-fu עריכת הנתון בוויקינתונים
שטח 2,416.04 קמ"ר
 ‑ הנקודה הגבוהה Mount Hiru עריכת הנתון בוויקינתונים
 ‑ הנקודה הנמוכה מפרץ סגאמי עריכת הנתון בוויקינתונים
אוכלוסייה
 ‑ במחוז 9,216,009 (1 בספטמבר 2020)
 ‑ צפיפות 3,770 נפש לקמ"ר (2014)
קואורדינטות 35°26′52″N 139°38′33″E / 35.44775°N 139.64252777778°E / 35.44775; 139.64252777778 
אזור זמן UTC +9
www.pref.kanagawa.jp

לחצו כדי להקטין חזרה

קגושימהמיאזקיקוממוטוסאגהנגסאקיפוקואוקהאויטהימאגוצ'יהירושימהשימאנהטוטוריאוקיאמההיוגואוסקהקיוטושיגהנארהוקאיאמהמיאהאאיצ'יפוקויגיפואישיקווהטויאמהנאגנושיזואוקהיאמאנאשיקנאגאווהטוקיוסאיטאמהצ'יבהאיבראקיגונמהטוצ'יגיניאיגטהפוקושימהיאמאגטהמיאגיאקיטהאיווטהאאומוריהוקאידוקאגווהאהימהקוצ'יטוקושימהאוקינאווהקגושימהקוממוטומיאזקיקוריאה הדרומיתקוריאה הצפוניתרוסיההרפובליקה העממית של סיןהאיים הקורילייםסלעי ליאנקור
(למפת מחוז קנאגאווה רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחוז קנאגאווהיפנית: Kanagawa-ken 神奈川県) הוא מחוז באזור קאנטו שבאי הונשו, יפן. בירת המחוז היא העיר יוקוהמה.

מחוז קנאגאווה הוא חלק מאזור מטרופולין טוקיו, ורבות מערי המחוז נחשבות לפרברים של טוקיו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במחוז קנאגאווה נמצאו עדויות להתיישבות אנושית החל בתקופת ג'ומון (סביבות 400 לפנה"ס), ולאחר מכן התיישבו באזור אנשי יאמטו.

בעבר היה השטח של מחוז קנאגאווה המודרני בשטחם של המחוזות מוסאשי וסגאמי, והעיר קמקורה שימשה בירת השוגונות בתקופת קמקורה. בתקופת אדו התחלקה השליטה על מחוז בין דאימיו, ששלט בחלק המערבי, ושוגונות טוקוגאווה, ששלטה בחלק המזרחי.

בשנת 1853 נחת קומודור מת'יו פרי בקנאגאווה, ושנה לאחר מכן חתם על הסכם קנגאווה, שאילץ את יפן לפתוח את שערי נמליה לספינות אמריקניות. בהתאם לכך, נפתח נמל יוקוהמה, העמוק ביותר במפרץ טוקיו, לתנועת סחורות זרות, ועם השנים הפך לנמל המסחרי הגדול ביותר ביפן. הנמל בעיר יוקוסוקה, הקרוב לפתחו של מפרץ טוקיו, שימש לבניית נמל צבאי עבור הצי הקיסרי היפני, וכיום הוא משמש מפקדה עבור הצי השביעי של ארצות הברית ועבור כוחות ההגנה הימיים של יפן. לאחר תקופת מייג'י הפכה יוקוהמה לעיר המגורים המועדפת על זרים, וקו הרכבת הראשון של יפן, שנחנך ב-1872, נבנה בין טוקיו ליוקוהמה.

בשנת 1923 התרחשה באזור רעידת האדמה הגדולה בקאנטו, שהחריבה את טוקיו, יוקוהמה, אזורים רבים במחוזות צ'יבה ושיזואוקה, כן אזורים נוספים במישור קאנטו. הים נסוג לאחור כ-400 מטרים, וחזר בצורת גל צונאמי, שגרם לכאלפיים הרוגים בקמאקורה, והרס את מרבית המבנים בעיר אודווארה.

ב-1945 היו נתונות הערים יוקוהמה וקווסאקי להפצצות הכבדות ביותר מכל ערי יפן מידי האמריקנים. מיד לאחר המלחמה, נחת גנרל דאגלס מקארתור, המפקד העליון של כוחות הברית, בקנאגאווה, וכיום משמש המחוז ביתם של מספר בסיסי צי וצבא אמריקנים.

לאחר סיום המלחמה חווה מחוז קנאגאווה צמיחה חדה באוכלוסייה, בדומה לשאר אזור מטרופולין טוקיו. נכון לשנת 2014 מתגוררים במחוז כ-9.1 מיליון תושבים, והוא המחוז השני הכי מאוכלס ביפן, אחרי טוקיו.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוז קנגאווה יחסית קטן בשטחו, והוא ממוקם בפינה הדרום-מזרחית של מישור קאנטו, בין טוקיו והר פוג'י מצפון ומצפון-מערב, ומפרץ סגאמי ומפרץ טוקיו מדרום וממזרח, בהתאמה. חלקו המזרחי של המחוז הוא שטוח ברובו, ובו מרוכזת מרבית אוכלוסיית המחוז, בערי הנמל יוקוהמה וקווסאקי.

החלק הדרום-מזרחי של המחוז מאוכלס פחות בצפיפות, ומרכז האזור הוא העיר קמאקורה, המושכת תיירים רבים בשל המקדשים העתיקים שבה. חלקו המערבי של המחוז הוא הררי, ובשל פעילות געשית באזור הוא עשיר באונסנים. כ-23% מכלל שטח המחוז מהווה פארקים לאומיים, כשהעיקרי שבהם הוא הפארק הלאומי של הר פוג'י.

ערים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במחוז קנאגאווה 19 ערים:

  • אבינה
  • אודווארה
  • איסהארה
  • איאסה
  • אצוגי
  • הדאנו
  • הירצוקה
  • זאמה
  • זושי
  • יאמטו

ערים תאומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קנאגאווה בוויקישיתוף