קובץ CIF

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קובץ מידע קריסטלוגרפיאנגלית: Crystallographic Information File או בראשי תיבות CIF) הוא פורמט תקני של קובץ טקסט המייצג מידע קריסטלוגרפי, שנוסח על ידי האיגוד הבינלאומי לקריסטלוגרפיה (IUCr). פורמט CIF פותח על ידי קבוצת עבודה על מידע קריסטלוגרפי ב-IUCr בתמיכת ועדת IUCr למידע קריסטלוגרפי וועדת IUCr לכתבי עת.

הפורמט של הקובץ פורסם לראשונה על ידי הול, אלן ובראון ב-1991‏[1] ועבר מאז עדכונים. הגרסה העדכנית כיום היא גרסה 1.1.[2] המפרט המלא של הפורמט מצוי באתר IUCr. תוכנות מחשב רבות להצגת מבנה מולקולרי תומכות בפורמט זה, כולל Jmol.

פורמט זה קשור לפורמט mmCIF קיצור של CIF מקרומולקולרי, שנועד לשמש כאלטרנטיבה לפורמט PDB המשמש את בנק מידע החלבונים (Protein Data Bank). כמו כן קשורה לפורמט "מסגרת המידע הקריסטלוגרפי" (Crystallographic Information Framework), מערכת נרחבת של פרוטוקלי תקשורת המבוססים על מילוני נתונים וכללים יחסיים המבוטאים ביישומים ממחושבים שונים, כולל גם, אך לא רק, קובץ מידע קריסטלוגרפי ו-XML.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hall SR, Allen FH, Brown ID (1991). "The Crystallographic Information File (CIF): a new standard archive file for crystallography". Acta Cryst. A47: 655–685.{{cite journal}}: תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  2. ^ Brown ID, McMahon B (2002). "CIF: the computer language of crystallography". Acta Crystallogr B. 58 (Pt 3 Pt 1): 317–24. PMID 12037350.