קאורי יוקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
קאורי יוקי
由貴香織里
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה המאה ה־20
טוקיו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה מאנגה, איור, literary activity, קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Angel Sanctuary עריכת הנתון בוויקינתונים
www.yukikaori.jp
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאורי יוקי ( 由貴 香織里, Yuki Kaori) נולדה ב-18 בדצמבר, שנת הלידה לא ידועה. יוקי היא אמנית מאנגה יפנית. השם "קאורי יוקי" הוא למעשה שם עט שמורכב מסאיטו, יוקי, ושמה הפרטי האמיתי: "קאורי".

יוקי מעדיפה לשמור על פרטיותה וסולדת מפרסום. יצירתה הראשונה בטרם נהפכה לאמנית מאנגה מקצועית, נקראה "Vampire's Love", והיא מחשיבה אותה ל"יצירת ניסיון".

המאנגה המקצועית הראשונה פרי עטה נכתבה בשנת 1987 לתחרות שערך מגזין השוג'ו היפני "Hana to Yume״. את העבודה הזו היא מחשיבה כ"ישנה, פתטית ובלי שום סיכוי לנצח". עבודת הבכורה שלה "Ellie in Summer Clothes", פורסמה במהדורה החודשית של ״Hana to Yume״. אחר שהשלימה אותה, היא החלה לכתוב סיפורים קצרים, ביניהם: Cruel Fairytales ו-Gravel Kingdom. הצלחתה הגדולה ביותר היא המאנגה Angel Sanctuary, שגם עובדה ל-OVA ופורסמה בכמה מדינות. מאנגה חדשה יותר שלה, Bloodhound, זכתה גם היא לעיבוד לסדרת לייב אקשן, בשם Vampire Host.

יוקי מציינת שהסגנון שלה הושפע מציורים מערביים וממוזיקה ששמעה כשהייתה בתיכון. ברבים מסיפוריה יש נימה גותית, ודמויות אפלות שמתמודדות עם יחסים אסורים. יוקי מעריצה גדולה של אליס בארץ הפלאות, ומכניסה במאנגה שלה אזכורים אליו ולסיפורים לאחרים. בסאגה של קין (Cain Saga) היא הכניסה מספר שירים של "אמא אווזה" (Little Miss Muffet, Baa Baa Black Sheep), וגם התייחסה באופן עקיף לכמה סרטי מדע בדיוני ואימה. בעולמות שיוצרת יוקי אין טוב או רע, והכל נקבע לפי האנשים שנמצאים בו והבחירות שלהם. הדמויות שלה מפלסות את דרכן בכוח דרך מצבים אמוציונאליים ומנטליים. עובדה זו הופכת את המאנגות שלה לפסיכולוגיות. הדמיון שלה יכול להיות לפעמים מעוות, אך הוא זה שגרם לה להתפרסם. יש לה יכולת חשיבה ייחודית וסגנון, אשר לרוב מכיל אימה מסוג זה או אחר.

המנגות הידועות ביותר שלה הן Cain Saga וAngel Sanctuary הפופולריות, אשר תורגמו בצפון אמריקה ומשוריינות לVIZ. לאחרונה פרסמה גם את המנגה Fairy Cube, באנגלית, והמנגה Grand Guignol Orchestra, שעדיין מתפרסמת תחת אותה הוצאה לאור.

ניתוח הסגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסגנון האומנות של קאורי יוקי קיימת נימה גותית דומיננטית. היא שמה לב לפרטים, בעיקר בשיער ובלבוש. באנג'ל סנקשוארי, לתמונות יש הופעה אפלה וקודרת יותר. בשונה מ"מלאכים" טיפוסיים, לדמויות שלה יש מראה חדור רגשות אשם. קאורי בוחרת את הצבעים שלה בקפידה, משחקת עם התמונה והרעיון. התנועה של הדמויות שיצרה נראית טבעית וארעית. השימוש בצבעי מים הופך את התמונה ליותר מודגשת, והצבעים דוהים לכל צל. לדמויות הגבריות שלה יש פנים נשיות, עם ריסים ארוכים ושפתיים בעלות גוון, והגוף לרוב מאוד רזה.

יצירותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת מנגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי ציורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1997: Angel Cage (79 pages)
  • 2000: Lost Angel (102 pages)

ספרי קלפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1995: Card Gallery (16 cards)
  • 1999: Angelic Voice (32 cards)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]