צ'ארלי מקדונל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'ארלי מקדונל
charlieissocoollike
לידה 1 באוקטובר 1990 (בת 33)
באת', אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע אישי
שם צ'ארלי מקדונל
שם בשפת המקור Charlie McDonnell
מידע יוטיוב
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
ז'אנר וידאו בלוג, מוזיקה
שם הערוץ charlieissocoollike
http://charliemcdonnell.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צָ'ארלי מֶקדוֹנלאנגלית: Charlie McDonnell; נולדה ב-1 באוקטובר 1990) היא מוזיקאית ווידאו-בלוגרית בריטית. חשבון היוטיוב הפופולרי שלה הוא בעל הכי הרבה מנויים מהממלכה המאוחדת (נכון לאוקטובר 2011).[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקדונל נולדה וגדלה בבאת', אנגליה, ולה שני אחים. באוגוסט 2010 עברה ללונדון והיא מתגוררת עם חברה, אלכס דיי.

מקדונל פתחה חשבון יוטיוב בשם "charlieissocoollike" באפריל 2007, בו החלה לפרסם ולוגים (וידאו-בלוג) לקהל קטן של צופים. היא הפכה פופולרי באתר כאשר העלתה ולוג המסביר כיצד להגדיל את כמות הצופים ביוטיוב; הסרטון אף הופיע בדף הבית של יוטיוב בבריטניה. הקהל שלה קפץ מ-150 מנויים ל-4,400 בתוך יומיים בלבד.

לכבוד צבירת 25,000 מנויים, ביצעה מקדונל סדרה של 25 אתגרים שניתנו לה מצופיה תחת השם "Challenge Charlie".

נכון לנובמבר 2021, מספר הצפיות הכולל בערוץ היוטיוב הראשי שלה הוא כ-300 מיליון.[1] נכון לדצמבר 2013, היא מספר 3809 ברשימת היוטיוברים בעלי מספר המנויים הגדול ביותר באנגליה.

באוקטובר 2022, מקדונל יצאה מהארון כטרנסג'נדרית בחשבון האינסטגרם שלה.[2]

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקדונל חברה בלהקת "Chameleon Circuit", שכוללת גם את חברה אלכס דיי, ואת ליאם דריידן, אד (אדפלנט) בלאן ומייקל אראנדה, כולם בעלי וידאו-בלוגים ביוטיוב. שירי הלהקה עוסקים בפרקים ואלמנטים מתוך סדרת הקאלט הבריטית "דוקטור הו". ב-1 ביוני 2009 הוציאה הלהקה אלבום בכורה הנושא את שמה. ב-12 ביולי 2011 הוציאה הלהקה את אלבומה השני "Still Got Legs".

מדי פעם מפרסמת מקדונל בערוץ היוטיוב שלה קטעי וידאו מוזיקליים, ביניהם "שיר על קופים", "שיר על אקנה", "שיר על אהבה", "אהבה כימית", "דואט עם עצמי" (שזכה ליותר מ-6 מיליון צפיות) ועוד, הזוכים לפופולריות. שירים אלו ואחרים הופיעו באלבום הסולו שהוציאה מקדונל ב-1 בדצמבר 2010, תחת השם "This Is Me".

ב-2010 הקימה מקדונל ביחד עם שלושה וידאו-בלוגרים אחרים להקה בשם "Sons Of Admirals". הסינגל הראשון שלהם יצא באמצעות יוטיוב ב-14 ביוני 2010 בערוץ של מקדונל; הסינגל כלל גרסת כיסוי לשיר "Here Comes My Baby" של הזמר קט סטיבנס. הלהקה ביצעה גרסאות כיסוי לשירים נוספים, בהם לשיר הנושא של סדרת הילדים "ארתור", "Believe In Yourself". חברי הלהקה הודיעו על פירוקה הרשמי בתחילת חודש מאי, 2011.

אזכורים בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקדונל התראיינה ברשת BBC על מעמדה ככוכבת עולה ביוטיוב. ב-10 באוקטובר 2010 הופיעה עם להקתה בעיתון הבריטי "סאן". בנוסף הוזמנה ל"אזור המיוחד של E3" והייתה אחת מ-30 אנשי VIP מכל העולם שניסו את Natal; את מעשיה ב-E3 תיארה מקדונל בערוץ יוטיוב נפרד, הנקרא "CharlieAtE3". בשנת 2009 הנחתה מקדונל את מאחורי הקלעים של הסדרה דוקטור הו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלי מקדונל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]