פיליפ האו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיליפ האו
Philip Howe
לידה 1962 (בן 62 בערך)
ג'קסונוויל, פלורידה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האקדמיה הימית של ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צי ארצות הברית
תקופת הפעילות 1984–2019 (כ־35 שנים)
דרגה תת אדמירל (צי ארצות הברית) תת-אדמירל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של הצי  מדליית השירות המצוין של הצי
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (4)
כוכב הארד  כוכב הארד (2)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיליפ גרדנר האו השלישיאנגלית: Philip Gardner Howe, III) הוא קצין בדימוס בדרגת תת-אדמירל בצי ארצות הברית. שירת כנשיא מכללת המלחמה של הצי וכמנהל הפעולות הצבאיות בארגון ה-CIA.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האו נולד וגדל בג'קסונוויל שבפלורידה.[1] ב-1984 סיים לימודיו באקדמיה הימית של ארצות הברית והתגייס לצי. הוא התנדב ליחידת אריות הים ונהיה ללוחם ביחידה.

פיקד על יחידת לוחמה מיוחדת בבחריין של פיקוד הלוחמה המיוחדת של הצי, על כוח 3 בפיקוד ועל מפקדת המבצעים המיוחדים בפיקוד האוקיינוס השקט.

תפקידי מטה אותם מילא כוללים שירות כקצין אג"ם בפיקוד הלוחמה המיוחדת של הצי, קצין הקישור לקונגרס מטעם פיקוד המבצעים המיוחדים ועוזר למפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים.

במהלך שירותו השתתף במבצע על אבטחת מכליות הנפט במפרץ הפרסי בשלהי מלחמת איראן–עיראק, במבצעי הסיוע ההומניטרי בבוסניה והרצגובינה במהלך מלחמות יוגוסלביה, במלחמת אפגניסטן ובמלחמת עיראק, בה הוביל יחידת לוחמה מיוחדת של הצי להשתלטות על מתקני הנפט בחצי האי אל-פאו.[1]

ביולי 2014 מונה לנשיא מכללת המלחמה של הצי, הוא היה בכך לאיש יחידת אריות הים הראשון לכהן בתפקיד זה. באוקטובר 2016 קודם לדרגת תת-אדמירל ומונה למנהל הפעולות הצבאיות בארגון ה-CIA. הוא שירת בתפקיד עד פרישתו משירות הקבע בדצמבר 2019.

האו בעל תואר שני בביטחון לאומי עם התמחות במבצעים מיוחדים ולחימה בעצימות נמוכה מבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים (1995) ותואר שני בביטחון לאומי ממכללת המלחמה של הצי (2002).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיליפ האו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 SEAL to get freedom award, ‏jacksonville.com, ‏21 בנובמבר 2013